به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۴۹۶۱۰

کاپیتان تیم شطرنج زنان، یک مرد است

کاپیتان تیم شطرنج زنان، یک مرد است
گروه ورزشی:  در اقدامی عجیب توسط فدراسیون شطرنج، کاپیتانی شطرنج زنان ایران به یک آقا واگذار شد.
به گزارش ایسنا، قرار است المپیاد جهانی بانوان ۲۰۲۲ به میزبانی هند برگزار شود که تیم ملی شطرنج بانوان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، سحر معصومی، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی فر و میترا اصغرزاده در این مسابقات حضور پیدا می کند.غیب سارا خادم‌الشریعه بانوی شماره یک ایران در این مسابقات به چشم می‌آید. همچنین تیم‌های شطرنج چین و روسیه که از قدرت‌های شطرنج جهان در بخش بانوان هستند در این مسابقات حضور ندارند.
تیم ملی هند با میانگین ریتینگ ۲۴۸۶ بخت نخست قهرمانی این مسابقات به شمار می آید. تیم ملی شطرنج اوکراین با میانگین ریتینگ ۲۴۷۸ و تیم ملی شطرنج گرجستان با ریتینگ ۲۴۷۵ بخت دوم و سوم قهرمانی این مسابقات به شمار می آیند.
تیم ملی شطرنج زنان ایران با میانگین ریتینگ ۲۱۶۸ بخت ۳۸ قهرمانی این مسابقات است. نکته قابل توجه و عجیب این مسابقات کاپیتانی یک آقا برای تیم ملی شطرنج زنان است!
حضور این فرد به عنوان کاپیتان تیم ملی بانوان شطرنج ایران درحالی است که اسم این فرد برای اهالی شطرنج نا آشناست و به نظر می رسد فدراسیون شطرنج در اقدامی عجیب هدایت تیم زنان را به فرد ناشناسی سپرده است. در شطرنج، عنوان کاپیتان به فردی تعلق دارد که باید ضمن آشنایی کامل با شطرنج حرفه‌ای، امور تیم را انجام دهد و اگر مشکلی پیش می‌آید یا اعتراضی صورت می‌گیرد، به آن رسیدگی کند.
سیدکاظم مرتضوی داور بین‌المللی و دبیر اسبق فدراسیون شطرنج ایران در گفتگویی با ایسنا، در خصوص این موضوع گفت: هفته آینده المپیاد جهانی شطرنج آغاز می شود و تیم مردان شطرنج ایران واقعا خوب است. در هر مسابقه بین المللی چند هندی‌ حضور دارند اما غیبت ایران واقعا به چشم می آید. شطرنج بازان نامدار هند به تیم ملی خود کمک می کنند اما تیم ملی شطرنج ما را چه کسی به عنوان کاپیتان هدایت می‌کند؟


 
برچسب ها: شطرنج
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها