به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۴۹۶۲۳

باخت راشا تودی در دادگاه تجدیدنظر

باخت راشا تودی در دادگاه تجدیدنظر
گروه بین الملل:حدود پنج ماه پس از ممنوعیت پخش برنامه‌های «راشا تودی»، رسانه خبری وابسته به کرملین، در اتحادیه اروپا، درخواست تجدید نظر این رسانه روسی مبنی‌بر لغو ممنوعیت جاری رد شد. کرملین اما در مقابل، تهدید به «اقدامات تلافی‌جویانه» علیه رسانه‌های غربی کرد.
این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل و در نخستین روزهای آغاز جنگ در اوکراین، شبکه خبری راشا تودی را به انتشار «سیستماتیک» اطلاعات نادرست و جعلی در مورد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین متهم کرده بود.
دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که دومین دادگاه عالی این اتحادیه است،  با رد فرجام‌خواهی راشا تودی، بر تصمیم رهبران اروپایی برای به‌کارگیری تدابیر محدودکننده در ارتباط با پخش محتوای این رسانه مهر تایید زد.کرملین اما با انتقاد از رای صادر شده از سوی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، تهدید کرد که مسکو نیز علیه رسانه‌های غربی اقداماتی مشابه را اتخاذ خواهد کرد.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که راشا تودی در چند ماه گذشته قادر به فعالیت در اروپا نبوده است اما مسکو امیدوار بود که از طریق مجاری قانونی پخش برنامه‌های این رسانه دولتی روسیه از سر گرفته شود.بخش فرانسوی راشا تودی در تجدیدنظرخواهی خود مدعی شده بود که این اقدام اتحادیه اروپا، نقض آزادی بیان به‌شمار می‌رود.
اوایل اسفند پارسال، بریتانیا نیز هم‌صدا با اتحادیه اروپا راشا تودی را متهم کرد که به عنوان «بازوی تبلیغاتی» کرملین در خدمت کارزار اخبار جعلی و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده فعالیت می‌کند و از این طریق به بحران کی‌یف و مسکو دامن می‌زند.
مقام‌های روسیه شبکه خبری «راشا تودی» را راهی برای رقابت مسکو با سلطه غول‌های رسانه‌ای مستقر در ایالات متحده و بریتانیا می‌دانند و این رسانه‌ها را به ارائه دیدگاه «جانبدارانه» از جهان متهم می‌کنند.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها