به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۴۹۷۴۷

کاهش قیمت طلا در هفته اول مردادماه

کاهش قیمت طلا در هفته اول مردادماه
گروه اقتصادی: نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته نخست مرداد ماه هفته کاهش و ثبات قیمت برای انواع سکه و طلا و بود و حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کم شد.«محمد کشتی آرای»  در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه سیر نزولی داشت و به یکباره در این روز با ۱۹ دلار افزایش همراه بود و در آخرین معاملات روز پنجشنبه به یک هزار و ۷۴۷ دلار رسید.
 
به گفته وی، نرخ ارز در طول هفته از ثبات خوبی برخوردار بود و حتی می‌توان گفت کاهش هم داشته است. کشتی‌آرای بیان کرد: دو عامل موثر بر قیمت طلا یعنی نرخ ارز و بهای انس جهانی در مجموع سیر نزولی داشت و معاملات به دلیل نزدیکی به ایام ماه محرم با کمی کاهش همراه بود و قیمت‌ها نوسان زیادی نداشت.نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: مدیریت کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی عامل مهمی در تثبیت نرخ ارز در ماه‌های گذشته بود.

وی گفت: قیمت انس جهانی در آخرین معاملات روز گذشته نسبت به ابتدای هفته ۱۹ دلار، نقره نیز یک دلار افزایش یافت. قیمت هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تغییری نسبت به ابتدای هفته نداشت.کشتی آرای ادامه داد: سکه طرح قدیم ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی، سکه طرح جدید ۶۰ هزار تومان افزایش هفتگی، نیم سکه و ربع سکه هرکدام با۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی، سکه‌های یک گرمی بدون تغییر داد و ستد می‌شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: نکته قابل توجه در هفته گذشته این است که حباب سکه در حال کاهش است و در هفته گذشته به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان کاهش حباب سکه را داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم از روز شنبه انواع سکه با کاهش حباب همراه باشند و با توجه به شرایط جهانی اقتصاد بهای جهانی طلا و ارز تغییری نخواهد داشت و در مقابل حباب سکه کاهش یابد.وی گفت: در این روز‌ها سرمایه‌گذاری در بخش طلا به شدت کاهش یافته است و بازار‌های دیگر مثل بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی به دلیل تثبیت و بهتر شدن شرایط اقتصادی جاذبه بیشتری داشته است و سرمایه‌گذاری در بخش طلا و سکه در حال کاهش است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: سکه و طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها