کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال ورود سیل به متروی تهران هست؟

تجارت نیوز , 7 مرداد 1401 ساعت 18:09


گروه جامعه:سیل در تهران و امامزاده داود تاکنونی خسارات و تلفاتی در پی داشته است. سیل امامزاده داود تا کنون ۶ کشته و ۱۴ مفقودی بر جای گذاشته است.در فیروزکوه اما شرایط بدتر گزارش شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش در فیروزکوه ۹ نفر جان باختند و ۱۶ شهروند نیز مفقود شده‌اند.۱۸ استان ایران درگیر سیل تابستانی شده‌اند و پیش‌می‌شود روند بارش‌ها همچنان ادامه داشته باشد. به همین منظور در اکثر استان‌ها حالت آماده‌باش ایجاد شده است.

احتمال ورود سیل به مترو وجود دارد؟
یکی از نگرانی‌های کنونی در شهری مانند تهران بروز سیل در مترو است. اینکه سیل وارد مترو و یا کارگاه‌های آن شود. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال وقوع سیل در ایستگاهای مترو وجود دارد، گفت: نگرانی‌هایی در مورد احتمال آبگرفتگی در پنج ایستگاه مترو شامل ایستگاه‌های تجریش، قائم، نوبنیاد و … وجود داشت که قرار شد طی دو سه روز آینده از کیسه‌های شن در اطراف ورودی این ایستگاه‌ها استفاده شود. همچنین بنا شد تا پمپ‌های آب نیز در این ایستگاه‌ها و همچنین برخی دیگر از کارگاه‌های در حال ساخت پیش‌بینی شود.هچمنین این مقام مسئول اعلام کرده که قرار است به زودی تصمیماتی درباره مقابله با ورود سیل به کارگاه‌ها مترو گرفته شود.

سیل کدام مراکز تهران را تعطیل کرد؟
تاکنون برخی از بوستان‌های تهران تعطیل شده و همچنین فعالیت برخی از واحدهای صنفی و تفریحی در حاشیه رودهایی مانند دربند، درکه و فرحزاد هم تعطیل شده است.تهران در حالت آماده‌باش سه روزه است و آنگونه که رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران خبر داده قرار بوده اتوبان امام علی مسدود و بازارچه تجریش هم تعطیل شود که فعلا چنین دستوراتی صادر نشده و مسئولان احتمال بروز سیل در این مراکز را نداده‌اند.این مساله در حالی است که سیل امامزاده داود هم پیش‌بینی نشده بود و آنگونه که پیش‌بینی‌های هواشناسی می‌گوید این سامانه بارشی سیل‌خیز حداقل تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه تهران را تهدید می‌کند.

 


کد مطلب: 349794

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/349794/احتمال-ورود-سیل-متروی-تهران-هست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir