به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۳۴۹۸۰۸

طرح‌های پوتین در اوكراین ناکام مانده است

طرح‌های پوتین در اوكراین ناکام مانده است
گروه بین الملل: مقامات نظامی و اطلاعاتی بریتانیا  از افزایش ضد حملات اوکراین در بخش‌های جنوبی کشور برای بازپس‌گیری این مناطق خبر دادند.
همزمان وزیر دفاع بریتانیا گفت: روسیه در بسیاری از زمینه‌ها شکست خورده و طرح‌های الف، ب و ج آن ناکام شده، ولی هنوز ممکن است به دنبال یک طرح چهارم و تغییر راهبردهای خود باشد.
بن والاس،  افزود که مقابله با روسیه یک هدف ارزشمند است و این جنگ یک تهاجم فاشیستی به اوکراین است. او تاکید کرد که همگان اشتراک نظر داردند که یورش روسیه اشتباه و ظالمانه است.
در همین حال وزارت دفاع بریتانیا در تازه‌ترین ارزیابی خود از اوضاع جنگ در جبهه‌های جنگ روسیه در اوکراین  گفت که اوکراین توانسته با بمباران و منزوی کردن نظامیان روس، آن‌ها را از تامین‌های لجستیک محروم کند.طبق ارزیابی بریتانیا، اوکراین عملا ارتباط میان هزاران سرباز روس در نزدیکی رودخانه دِنیپرو در خرسون را قطع کرده و این نظامیان «به‌شدت آسیب‌پذیر» و «منزوی» شده‌اند.
کی‌یف پیشتر گفته بود که برخی شهرک‌های حومه شمالی خرسون را دوباره به کنترل خود درآورده است.اوکراین گفته است که انهدام هدفمند سه پل روی رودخانه دنیپرو ارتباط نظامیان روس با سایر بخش‌های زیر سلطه روسیه را قطع کرده است. اوکراین ظاهرا با استفاده از موشک‌های میان‌بردی که از کشورهای غربی دریافت کرده، این حملات را عملی کرد.خرسون و حومه یکی از نخستین مناطقی بود که نظامیان روس در آغاز یورش خود در شش ماه پیش به تسلط درآوردند.خرسون در بخش جنوبی اوکراین هم‌جوار شبه جزیره کریمه است که از هشت سال پیش به اشغال روسیه درآمده است.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها