به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۴۹۸۵۸

مزدوران واگنر برای روسیه می‌جنگند

مزدوران واگنر برای روسیه می‌جنگند
گروه بین الملل: وزارت دفاع بریتانیا گزارش داد که ارتش خصوصی واگنر (Wagner) مانند یک واحد نظامی هماهنگ با ارتش روسیه در اوکراین عمل می‌کند. این وزارتخانه اعلام کرده که این یک تغییر مشخص در سیاست‌های روسیه است.
در جنگ روسیه علیه اوکراین به نظر می‌رسد که گروه نظامی واگنر بیش از پیش شبیه به یک واحد نظامی معمولی ارتش روسیه عمل می‌کند. این مساله را وزارت دفاع بریتانیا به نقل از اطلاعات ارتش این کشور منتشر کرده است. این در حالی است که در گذشته روسیه هرگونه ارتباط با این گروه از سربازان مزدور را رد کرده است.
بر اساس توئیت منتشر شده از سوی وزارت دفاع بریتانیا نیروهای واگنر احتمالا مانند یک واحد عادی ارتش مسئولیت مناطق خاصی از خط مقدم در برابر اوکراین را برعهده دارد. این یک تغییر روش قابل توجه نسبت به رفتار این گروه از سال ۲۰۱۵ به حساب می‌آید، یعنی از زمانی که آن‌ها در ماموریت‌هایی جدا از فعالیت‌های نظامی بزرگ روسیه شرکت می‌کردند.
این همکاری اظهارات گذشته مقامات روس در تکذیب هرگونه ارتباط با این گروه نظامی خصوصی را زیر سوال می‌برد. در این زمینه بریتانیایی‌ها دلیل این تغییر سیاست را این‌گونه ارزیابی می‌کنند که کمبود شدید پیاده نظام از سوی وزارت دفاع روسیه احساس می‌شود. با این حال به نظر نمی‌رسد که این نیروها بتوانند بر روند کلی جنگ تاثیرگذار باشند.
 گروه نظامی واگنر در سالیان گذشته در چندین منطقه، از جمله سوریه، لبنان و مالی حضور داشته‌ و سربازان آن به نقض جدی حقوق بشر متهم شده‌اند. همان‌گونه که روزنامه بریتانیایی تایمز (Times) در ماه فوریه گزارش داد گفته می‌شود که سربازان واگنر در ابتدای جنگ برای ردیابی و کشتن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تلاش زیادی کرده‌اند.
سربازان این گروه نظامی از چند هفته قبل از شروع جنگ در اوکراین فعال بوده‌اند. این روزنامه بریتانیایی در همان زمان نوشت که این گروه وظیفه داشته تا دولت کیف را سرنگون کرده و زمینه به دست گرفتن قدرت در پایتخت اوکراین را برای روسیه همواره کنند.ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که گروه نظامی واگنر و سازمان‌های مشابه آن نه از روسیه پولی دریافت می‌کنند و نه نماینده روسیه هستند.
اکنون به نظر می‌رسد که برای کرملین استفاده از این سربازان ارزشمند است. یک مزدور سابق در کتابی در این زمینه نوشته است که دولت روسیه با فرستادن مزدوران در حقوق بازنشستگی و حقوقی که باید به سربازان عادی ارتش پرداخت شود صرفه‌جویی می‌کند.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها