به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۴۹۸۶۰

تورم در منطقه یورو به ۹ درصد رسید

تورم در منطقه یورو به ۹ درصد رسید
گروه اقتصادی:  هزینه‌های بالای انرژی و افزایش قیمت مواد غذایی به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین و پاندمی کرونا تورم در حوزه یورو را به بالاترین حد خود رسانده است. اقتصاد آلمان هم در حال رکود است.
بر اساس تازه‌ترین داده‌های  اداره آمار یورواستات تورم در حوزه یورو در ماه ژوئیه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹/ ۸ درصد افزایش یافته است.  در ماه ژوئن این رقم ۶/ ۸ درصد بود.با وجود این، اقتصاد حوزه یورو در سه ماه دوم سال جاری در مقایسه با سه ماه نخست رشدی ۷/ ۰ درصدی را ثبت کرده است.  کارشناسان اقتصادی انتظار رشد ۲/ ۰ درصدی را داشتند.
به گزارش اداره آمار فدرال آلمان، تولید اقتصادی این کشور در سه ماه دوم سال رکود داشته و نسبت به سه ماه نخست سال جاری تغییر نکرده است.اداره آمار فدرال تاکید کرده است که شرایط سخت اقتصادی جهانی در سایه همه‌گیری مداوم کرونا و تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که منجر به اختلال در زنجیره تامین و افزایش قیمت‌ها شده، به‌وضوح در توسعه اقتصادی آلمان منعکس شده است.
روبرت هابک، وزیر اقتصاد این کشور در جریان بازدید از یک کارگاه شیشه‌گری در ایالت تورینگن با اشاره به مسائل ساختاری مانند کمبود نیروی کار ماهر تاکید کرد، دولت این مشکلات را برای مدتی طولانی نادیده گرفته بود ولی اکنون باید حل شوند.به‌ویژه کارگاه‌های صنعتی این کشور با کمبود شدید نیروی متخصص روبرو هستند. اتحادیه مرکزی صنعتگران آلمان اوایل ماه جاری (ژوئیه) از کمبود حدود ۲۵۰هزار نیروی ماهر خبر داده بود.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها