به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۴۹۸۶۵

چگونه در کمتر از 5 دقیقه هاست ارزان بخریم؟

گروه کسب و کار: مشاوران شتابان هاست هر آنچه لازم است درباره فاکتورهای مهم خرید هاست که ارزان هم باشد و باید بدانید را به شما توضیح می دهند مثلا تا با یک نگاه به تعرفه ها و پلن های قیمت هاست ایران بتوانید گزینه مناسبتان را در فرایند فروش هاست حرفه ای ایران انتخاب کنید.
چگونه در کمتر از 5 دقیقه هاست ارزان بخریم؟
خرید هاست ارزان قیمت در کمترین زمان ممکن می تواند دغدغه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین در ایران باشد.
افزایش قابلیت ها و ویژگی هایی که هاست ها در اختیار کاربرانشان می گذارند باعث شده تا روز به روز اهمیت استفاده از این سرویس های میزبانی وب سایت افزایش پیدا کند و در این بین باید بدانیم که چطور باید یک هاست ارزان خوب را خریداری کنیم.
یکی از اهمیت های ویژه ای که هاست برای وب سایت ها دارد، تاثیری است که روی بهبود بهینه سازی برای موتورهای جستجو وب سایت شما می گذارد، سئویی که عامل اصلی افزایش فروش مجازی شما خواهد بود.
برخلاف اهمیت بالای این سرویس، اکثر مجموعه ها یا افرادی که می خواهند وب سایت خود را راه اندازی کنند، بیشتر به قیمت دامنه و پیدا کردن یک دامنه ی مناسب توجه می کنند، شاید برای همین است که واژه ی «هاستینگ» به گوش بسیاری از ما ناآشناست.

هدف این مقاله آموزشی این است که به شما بگوییم چطور در کمترین زمان ممکن هاست ارزان مخصوص خودتان را با مقایسه قیمت ها پیدا کنید، هاستی که به بهترین شکل پاسخ نیازهای وب سایت شما را بدهد و همچنین ارزان قیمت باشد.
نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که وقتی می گوییم به بهترین شکل پاسخ نیازهای شما را بدهد، لزوما منظورمان یک سرویس گران قیمت با منابع بسیار بالا که قیمت هاست شما را بالا می برد نیست.
 برای مثال اگر شما یک استارتاپ هستید که به تازگی قصد راه اندازی سایتتان را دارید، خرید سرور اختصاصی با هزینه هایی که به همراه دارد گزینه مناسب شما نیست، شاید هاست اشتراکی گزینه مناسب تری باشد و می توانید از تخفیف ویژه خرید هاست ویژه استارتاپ های ایرانی شتابان هاست نیز بهره مند شوید.
مشاوران شتابان هاست هر آنچه لازم است درباره فاکتورهای مهم خرید هاست که ارزان هم باشد و باید بدانید را به شما توضیح می دهند مثلا تا با یک نگاه به تعرفه ها و پلن های قیمت هاست ایران بتوانید گزینه مناسبتان را در فرایند فروش هاست حرفه ای ایران انتخاب کنید.

فاکتورهای قیمتی تاثیرگزار خرید هاست ارزان
عوامل مختلفی هستند که باعث می شود قیمت هاست و تعرفه خرید آنها در وب سایت هایی مثل شتابان هاست کم و زیاد شود. درست است که فاکتورهایی مثل کیفیت پشتیبانی تیم فنی، امنیت سرورها و گواهینامه SSL موارد مهمی هستند، اما تاثیر غیرمستقیمی روی قیمت پلن هایی که در نهایت خریداری می کنیم دارند.
در ادامه عواملی را بررسی می کنیم که تاثیر آنها روی قیمت هاست مستقیم است و در جدول ارائه پلن ها با یکدیگر مقایسه می شوند.

* فضای ذخیره سازی اطلاعات
هاست و سرور تفاوت چندانی با کامپیوترهای معمولی که با آنها کار می کنیم ندارند. در سیستم های شخصی مان، برای ذخیره کردن هر فایل عکس یا ویدیو لازم به فضای ذخیره سازی یا هارد دیسک داریم.
این قاعده در فضای میزبانی وب نیز اتفاق میافتد و منظور از فضای هاست، میزان و فضای مجازی برای ذخیره کردن اطلاعات و فایل های شماست که حجم آن را بر اساس گیگابایت اندازه گیری می کنند.
 اما فقط ظرفیت هارد مهم نیست، نوع هاردی که در سرور استفاده می شود تاثیر بسیار بالایی روی سرعت بارگذاری وب سایت شما خواهد داشت.
قدیمی ترین نوع هاردها که حتی امروزه هم در بسیاری از شرکت های ارائه هاستینگ میبینیم هاردهای ساتا هستند و علی رغم سرعت و عملکرد پایینشان، هنوز هم به دلیل قیمت پایینی که دارند در بسیاری از شرکت های بزرگ و حتی شرکت های هاستینگ استفاده می شوند.
یک نسل بعد از هاردهای ساتا، هاردهای نوع اس اس دی هستند که سرعت نسبتا بالاتری از سری اولیه دارند، اما امروزه با ورود هاردهای نسل جدید NVMe انقلاب بزرگی در حوضه هارد دیسک شکل گرفته است و سرعت آنها چندین برابر سری اِس اِس دی می باشد.

سرعت و کیفیت این هارد ا آنقدر بالاست که اگر صحبت مقایسه بین هاردها باشد، سری SATA بطور کل از رده خارج شده و دیگر مقایسه بین SSD و NVMe می باشد که قطع به یقین هاردهای قدیمی اس اس دی شانسی برای مقابله با تکنولوژی جدید ندارند!
از ویژگی های مهم شتابان هاست در ارائه خدمات هاستینگ این است که تمامی پلن ها و سرویس های میزبانی خود را با هاردهای NVMe ارائه می کند، حتی برای ارزان ترین تعرفه هایش!

* میزان پهنای باند
پهنای باند یا ترافیک ماهانه در واقع میزان دیتا و اطلاعاتی است که ماهانه روی هاست شما رد و بدل خواهد شد.
برای مثال، اگر در یک ماه حدودا 10 گیگابایت فایل از سایتتان دانلود شده باشد (به هر شکلی، مثلا 10 بار یک فایل 1 گیگابایتی دانلود شده باشد یا ...) و خودتان هم مجموعا 5 گیگابایت فایل روی آن آپلود کرده باشید، میزان پهنای باند شما برابر با 15 گیگابایت خواهد بود.
معمولا وب سایت هایی که ممکن است برای مثال در روز تعداد زیادی عکس، فیلم، نرم افزار یا موسیقی در اختیار کاربرانشان قرار بدهند (که تعداد این نوع سایت ها این روز ها بسیار زیاد است) بی شک هم به فضای ذخیره سازی و هم پهنای باند بسیار زیادی نیاز دارند.
یکی از بهترین گزینه ها برای چنین سایت هایی هاست دانلود است، که به خوبی این نیاز مدیران و کاربران را برطرف می کند و اتفاقا بسیار مقرون به صرفه است. جهت مشاهده پلن ها و قیمت هاست دانلود ایران می توانید به سایت شتابان هاست مراجعه کنید.

به این نکته هم توجه کنید که باز کردن صفحات سایت، خودش نوعی دانلود حساب می شود. هر زمان که کاربر شما صفحه ای را باز می کند، تعدادی فایل که شامل متن های اچ ای ام ال، تعدادی عکس و آیتم متحرک است را روی کامپیوترش دانلود می کند.
فرض کنیم هر صفحه شما 1 مگابایت حجم داشته باشد، اگر 1000 مرتبه این صفحه باز شود یک گیگابایت از پهنای باند شما مصرف شده است.
اگر پهنای باندمان به اتمام برسد چه می شود؟
 پاسخ آن ساده و دردناک است، سایت از دسترس خارج شده و شما پیغام مشابه زیر را دریافت می کنید:
مشترک گرامی، میزان پهنای باند سرویس شما به اتمام رسیده است. لطفا برای خرید پهنای باند بیشتر اقدام کنید.
با توجه به مصرف بسیار بالایی که وب سایت ها امروزه برای کاربران اینترنت دارند، پهنای باند یکی از گزینه های ضروری و تعیین کننده قیمت هاست ایران و اروپاست. بخصوص زمانی که یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید، که حتی یک ساعت از دسترس خارج شدن سایت می تواند ضررهای سنگینی به شما وارد کند!
به همین دلیل هم شتابان هاست سرویس پهنای باند نامحدود با قیمت مناسب را برای تمام کاربرانش تدارک دیده است.

* میزان رم مورد نیازتان
حافظه (Random Access Memory) یک نوع حافظه برای ذخیره کردن داده ها و اطلاعات می باشد و این امکان را به ما می دهد تا فایل ها در مدت زمانی کوتاهی نوشته و خوانده شوند.
برای مثال وقتی که چندین کار بصورت همزمان در وب سایت انجام می شود، این رم است که مورد استفاده قرار می گیرد.
•    حال هرچه این فرایندها بیشتر باشند به رم بیشتری هم برای پردازش آنها نیاز داریم، در غیر این صورت سایت ما با خطا مواجه می شود.

موقع انتخاب رم به این 4 نکته توجه کنید:
•    اگر وب سایتتان بازدیدکننده های زیادی دارد، ترافیک بالایی را متحمل خواهد شد.
•    سرورها بسته به سیستم عاملشان ممکن است به رم بیش تری نیاز داشته باشند.
•    وب سایت های داینامیک نسبت به وب سایت های استاتیک به رم بیش تری نیاز دارند.
•    استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، دروپال و... باعث افزایش مصرف رم می شود.

در صورتی که سرویس خریداری شده شما فاقد رم کافی باشد، امکان بارگیری اسکریپت ها و پردازش های مختلفی که باید صورت بگیرد تا بازدیدکننده کارش را انجام بدهد، انجام نخواهد شد و همین کمبود رم باعث می شود کاربران شما حین کار با وب سایت با کندی، لگ و پیام خطای داخلی سرور یا همان Error 500 مواجه شوند.
این اتفاق نتیجه ای ندارد جز بستن وب سایت شما، رفتن به سراغ وب سایت رقیب و ماندن در آن و شاید در نهایت خرید از آن. در این بین به نظر شما گوگل امتیاز مثبت را به چه کسی می دهد؟ و چه کسی شانس ارتقا و قرار گرفتن در رتبه های بهتر سرچ گوگل را دارد؟
اما اگر در ابتدای راه شروع کسب و کار اینترنتی خود هستید و قصد دارید یک وب سایت کوچک مثل یک وبلاگ یا سایت فروشگاهی تازه تاسیس را راه اندازی کنید، میزان رم هایی که در پلن های مختلف شتابان هاست در اختیارتان قرار می گیرند برای شما کافی خواهد بود.
شتابان هاست روی پلن های  خود معمولا 2 تا 6 گیگابایت رم در اختیارتان می گذارد که با استفاده از آن می توانید یک وب سایت فروشگاهی متوسط را به خوبی مدیریت کنید.

شتابان هاست

* میزان CPU اختصاصی
گفتیم که سرورها مثل کامپیوترهای معمولی هستند که از آنها استفاده می کنیم، اما با منابع و سخت افزارهای بسیار قوی تر. سِروری که وظیفه مدیریت هاست ها و میزبانی وب سایت ها را بر عهده دارند دارای چندین سی پی یو است که وظیفه شان پردازش اطلاعات و اتفاقاتی است که در سایت میافتد.
طبیعتا هرچه ظرفیت و قدرت سی پی یو ها بالاتر باشد، به سرور شما این امکان را می دهد تا درخواست های بیش تری را دریافت کند، سریعتر آنها را پردازش کند و در نتیجه کاربر شما می تواند با سرعت بیشتری کاری که می خواهد را انجام بدهد.
در شتابان هاست پلن هایی که در اختیار شما قرار گرفته متنوع هستند، و میزان CPU که به شما اختصاص داده می شود از 4 تا 7 گیگاهرتز متغیر هستند و می توانید با توجه به برنامه هایی که برای وب سایتتان دارید گزینه مناسب را از لحاظ قیمتی و کیفیت انتخاب کنید.
همچنین مشاوران شتابان هاست در طول هفته آماده پاسخگویی به سوالاتی که در خصوص وب سایتتان و هاست مناسب آن دارید هستند و می توانید با مراجعه به سایت شتابان هاست، بصورت رایگان از خدمات آنها استفاده کنید و حتی شتابان هاست تخفیف ویژه خرید هاست ویژه استارتاپ های ایرانی را هم در دستور کار خود دارد.

خرید هاست ارزان از شتابان هاست

خرید هاست ارزان قیمت در کمتر از 5 دقیقه از شتابان هاست
همه ی ما می دانیم که نوع و پلن هاستی که برای وب سایتمان تهیه می کنیم یا خرید سرور اختصاصی را در برنامه استارت آپی خود داریم، می تواند تاثیر مستقیم روی عملکرد، سرعت و مهم تر از همه رضایت بازدیدکنندگان آن داشته باشد. همین مسئله باعث می شود مدیران سایت های اینترنتی دغدغه فراوانی بعد از قیمت دامنه برای پیدا کردن شرکتی حرفه ای برای فروش هاست حرفه ای ایران داشته باشند.
در این مقاله مهم ترین نکاتی که به شما کمک می کنند تا هاست مناسبتان را شناسایی کنید را توضیح دادیم، به امید اینکه کمکی در پیدا کردن هاست مخصوصتان از لحاظ قیمت و کارایی کرده باشیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها