به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۴۹۹۲۵

افزایش آمار پیوند عضو در ۴ ماهه ابتدایی سال

افزایش آمار پیوند عضو در ۴ ماهه ابتدایی سال
گروه جامعه:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: براساس بررسی های آماری صورت پذیرفته، تعداد اهدا و پیوند عضو طی ۴ ماهه ابتدایی سال۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته است.به گزارش  مهر، کریمی افزود: با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده‌های اهداکننده مرگ مغزی و فعالیت‌های شبانه روزی همکاران دلسوز و خدوم اهدا در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۶ نفر به اهدای عضو رسیده اند.
 
وی گفت: شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ ۱۲.۸ بوده است. این در حالی است که در زمان مشابه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۱۵۱و ۲۸۳ نفر بوده است یعنی تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۴ و ۱۰.۲ بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعداد ۶ انتقال هوایی ارگان حیاتی شامل قلب، کبد، کلیه و روده به بیمارانی که حیاتشان منوط به پیوند بوده است، انجام شده که در حال حاضر به زندگی عادی خود برگشته اند.کریمی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۰ درصدی اهدا و در تیرماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی اهدای عضو نسبت به سال ۱۴۰۰ روبرو بوده ایم که این رقم در تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵ نفر و در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۰ و ۳۳ نفر بوده است که نشان از حرکت رو به جلو و نتیجه اقدامات صورت پذیرفته در حوزه‌های مختلف مدیریت پیوند است.وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این روند بیش از پیش ادامه یابد و با افزایش تعداد اهدا و پیوند شاهد نجات بیماران و جهش بزرگی در این زمینه باشیم.
برچسب ها: اهدای عضو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها