به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۴۹۹۸۲

زیرنویس لحظه‌ای مکالمات با یک عینک هوشمند

زیرنویس لحظه‌ای مکالمات با یک عینک هوشمند
گروه علمی: در حالی که زمانی عینک‌های هوشمند محدود به دنیای علمی تخیلی بودند، برندهایی از اسنپ چت تا فیسبوک در سال‌های اخیر عینک‌های خود را تولید کرده‌اند و اکنون یک عینک هوشمند جدید برای افرادی که ناشنوا هستند یا از کم شنوایی رنج می‌برند عرضه شده است.به گزارش ایسنا، این عینک که "XRAI Glass" نام دارد از واقعیت‌افزوده برای تبدیل صدا به زیرنویس‌ استفاده می‌کند این زیرنویس‌ها در لحظه مقابل چشمان کاربر به نمایش در می‌آیند.
 
دن اسکارف(Dan Scarfe)، مدیرعامل عینک‌های XRAI می‌گوید: ما به توانایی این فناوری نوآورانه برای بهبود زندگی افراد ناشنوا و کم شنوا افتخار می‌کنیم. اینکه آن‌ها بتوانند پتانسیل‌های خود را به حداکثر برسانند.
این بدان معناست که می‌توانید در حین آماده کردن شام با هم مکالمه کنید یا در طول راه رفتن با یک دوست، مکالمه خود را ادامه دهید.سخت افزار این عینک توسط شرکت عینک‌سازی "AR Nreal" با استفاده از عینک "Nreal Air" توسعه داده شد و این درحالی است که "XRAI Glass" نرم افزار آن را ارائه کرده است.این نرم افزار صدا را به یک نسخه زیرنویس شده از مکالمه تبدیل می‌کند که سپس روی صفحه عینک به نمایش در می‌آید.
 
به لطف قابلیت‌های تشخیص صدا، این عینک حتی می‌تواند تشخیص دهد که چه کسی صحبت می‌کند و به زودی خواهد توانست زبان‌ها، تُن صدا، لهجه‌ها و زیر و بم صدا را ترجمه کند.جاش فلدمن(Josh Feldman) ۲۳ ساله با کم شنوایی شدید به دنیا آمد و از ۱۸ ماهگی در هر دو گوشش سمعک داشت. او عینک‌ را بدون هیچ ایده‌ای آزمایش و آنها را "بسیار خارق العاده" توصیف کرد.

جاش می‌گوید: تأثیر عدم تکیه بر نگاه کردن به لب‌های یک نفر و توانایی صحبت با آن‌ها به وضوح چیزی است که می‌تواند زندگی افراد را تغییر دهد.در همین حال، هانا بردی(Hannah Brady)، که ۶۰ درصد کاهش شنوایی در هر دو گوش دارد، این عینک را "درخشان" توصیف کرد. او گفت: خدایا واقعاً دقیق است. آنچه که در مورد آن درخشان است این است که در مسیر چیزی که من سعی می‌کنم ببینم نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این عینک علاوه بر اینکه به افراد ناشنوا اجازه می‌دهد تا با دیگران مکالمه کنند، می‌تواند راه را برای استفاده از فناوری‌های دیگر مانند دستیارهای هوشمند نیز باز کند.هانا این عینک را برای مکالمه با الکسای آمازون آزمایش کرد و توانست پاسخ الکسا را در مورد پیش بینی آب و هوا مشاهده کند، در حالی که به طور همزمان در حال خرد کردن لیموترش در آشپزخانه بود.این عینک اکنون با قیمت ۳۹۹.۹۹ پوند یا با هزینه اولیه ۱۰ پوند و سپس ۳۵ پوند در ماه برای ۱۱ ماه در دسترس است.
برچسب ها: عینک هوشمند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها