به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۳۵۰۰۲۱

بایدن نامحبوب‌ترین رییس‌جمهور از آیزنهاور تاکنون

بایدن نامحبوب‌ترین رییس‌جمهور از آیزنهاور تاکنون
گروه بین‌الملل: نشریه هیل نزدیک به کنگره در گزارشی نوشت: بر اساس یک نظرسنجی که موسسه گالوپ منتشر کرد محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان اولین نظرسنجی این موسسه در ژانویه 2021 به پایین ترین سطح رسیده است.
بر اساس این نظرسنجی، 38 درصد رای دهندگان عملکرد بایدن را تایید می کنند حال آن که این رقم ماه گذشته 41 درصد بود. همچنین این وضعیت در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا دوره ریاست خود را با 57 درصد محبوبیت در ژانویه 2021 شروع کرده بود.
78 درصد دموکرات ها، 31 درصد مستقل ها و 5 درصد جمهوریخواهان شرکت کننده در نظرسنجی از عملکرد بایدن ابراز رضایت کردند. این نتایج حاکی از آن است که از هواداران حزب دموکرات هفت درصد و از هواداران مستقل رئیس جمهوری 5 درصد کاسته شده است.
گالوپ همچنین متوسط محبوبیت بایدن را در سه ماهه ششم دوره ریاست با روسای جمهور منتخب تا زمان آیزنهاور مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده است که بایدن پایین ترین میزان محبوبیت را در این مرحله از ریاست جمهوری (40 درصد) داشته است. ترامپ و کارتر دو نفر بعدی هستند که پایین ترین محبوبیت را در سه ماهه ششم (42 درصد) داشته اند. این نظرسنجی خبر بدی برای رئیس جمهوری کنونی آمریکاست و یکی از چند دردسر سیاسی حزب دموکرات در آستانه انتخابات میاندوره ای ماه نوامبر خواهد بود. نظرسنجی گالوپ بین 5 ژوئیه و 26 ژوئیه با مشارکت 1013 فرد بزرگسال برگزار شد.

وضعیت بدتر اقتصادی آمریکا در برابر اقتصادهای بزرگ 
نیوزویک نوشت: بر اساس تحلیل آمار فدرال ، آمریکا در سه ماهه دوم سال 2022 رشد اقتصادی بدتری در مقایسه یا هفت اقتصاد بزرگ دیگر داشته است. 
آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد اقتصاد آمریکا طی دو فصل متوالی کوچک شده است که تعریف استانداردی از رکود اقتصادی است. 
تولید ناخالص داخلی آمریکا -که معیار سنجش همه کالاها و خدمات تولیدی این کشور است- پس از کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول سال 2022، در سه ماهه دوم با نرخ سالانه 0.9 درصد کاهش یافت. 
ارقام گردآوری شده توسط موسسه تریدینگ اکونومیکس نشان می دهد آمریکا یکی از بدترین اقتصادهای بزرگ است و هفت کشور رقیب آمریکا از آوریل تا ژوئن امسال عملکرد بهتری دارند. تنها یکی از اقتصادهای بزرگ، یعنی چین تحت تاثیر قرنطینه ناشی از همه گیری کرونا، در سه ماهه دوم ارقام بدتری را ثبت کرد. 
از میان کشورهای اصلی که ارقام رشد سه ماهه دوم را منتشر کرده اند، اسپانیا با نرخ رشد سالانه 1.1 درصد بهترین عملکرد را داشته است. پس از آن ایتالیا و مکزیک با 1.0 درصد، کره جنوبی با 0.7 درصد و فرانسه با 0.5 درصد قرار گرفته اند. آلمان و سنگاپور هر دو رشد صفر را ثبت کردند، اگرچه از آنجایی که اقتصاد آنها کوچک نشد، این ارقام اقتصادی آنها همچنان بهتر از آمریکا بود. 
منطقه یورو متشکل از 19 عضو اتحادیه اروپا که از یک ارز مشترک استفاده می کنند، با وجود کاهش عرضه گاز روسیه، با رشد 0.7 درصدی نسبت به آمریکا عملکرد بهتری داشت. از میان اقتصادهای بزرگ جهان، تنها چین که رشد سالانه منفی 2.6 درصد را ثبت کرده بود، عملکرد بدتری داشت. ارقام مربوط به سه ماهه دوم در حالی منتشر شد که این کشور با کرونا دست و پنجه ترم می کند. چندین اقتصاد بزرگ دیگر هنوز آمار سه ماهه دوم خود را منتشر نکرده اند. 
از زمان انتشار آمار منفی رشد اقتصادی توسط وزارت بازرگانی در روز پنجشنبه، دولت بایدن از پذیرش ورود آمریکا به رکود خودداری کرده است. 
رئیس ‌جمهوری آمریکا در واکنش به این خبر با صدور بیانیه ‌ای تأکید کرد آمریکا در مسیر درست باقی می ‌ماند و قدرتمندتر و امن ‌تر از این گذار عبور خواهد کرد. 
این بیانیه می افزاید: بعد از رشد اقتصادی تاریخی سال گذشته، و بازیابی همه مشاغل بخش خصوصی از دست رفته در طول بحران همه گیری، تعجبی ندارد اقتصاد در حال کند شدن است زیرا فدرال رزرو برای کاهش #تورم تلاش می کند. 
در این بیانیه خاطرنشان شده است: اما با وجود اینکه با چالش‌های تاریخی جهانی روبرو هستیم، در مسیر درستی قرار داریم و قدرتمندتر و ایمن تر از این گذار عبور خواهیم کرد. 
این موضوع واکنش خشمگینانه ای را از سوی کوین مک کارتی جمهوریخواه، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در پی داشت. او خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: شما ترجیح می دهید تعریف تازه ای از رکود ارائه دهید تا اینکه بخواهید اقتصاد سالم را احیا کنید. 
دفتر ملی تحقیقات اقتصادی تأیید خواهد کرد آیا آمریکا طی ماه‌های آینده در رکود فنی قرار می گیرد یا خیر, زمانی که داده‌های بیشتری در دسترس قرار گیرد. با این حال، انتشار اخباری در این باره که آمریکا از یک رکود غیررسمی رنج می برد، ضربه بزرگی به جو بایدن در آستانه برگزاری انتخابات میاندوره ای در ماه نوامبر محسوب می شود. از زمان فرانکلین دی روزولت، هیچ رئیس جمهور دموکراتی پس از وقوع رکود اقتصادی در زمان ریاست جمهوری، موفق نشد بار دیگر نظر رأی دهندگان را جلب کند و مجددا انتخاب شود.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها