به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۵۰۰۵۱

سناریوی مستخدم معتاد برای سرقت

سناریوی مستخدم معتاد برای سرقت
گروه جامعه: مستخدم معتاد و دو همدستش که سناریوی سرقت از خانه صاحبکارش را طراحی و اجرا کرده بودند به اتهام سرقت سه‌ونیم میلیارد تومانی دستگیر شدند.
به گزارش روزنامه ایران،  بیست‌وششم تیر امسال پرونده‌ای مبنی بر سرقت خانه از کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) به پلیس آگاهی فرستاده شد.
شاکی در تشریح ماجرای سرقت خانه‌اش به پلیس گفت: خانه‌ام در بلوار ارتش تهران است، چند روز قبل به همراه اعضای خانواده‌ام و کارگر خانه برای مسافرت و انجام کار‌های اداری به سمت شمال کشور رفتیم، ولی پس از بازگشت متوجه به‌هم خوردگی وسایل خانه و سرقت محتویات داخل گاوصندوق که مقدار زیادی طلا، مدارک شخصی، وجه نقد و همچنین یک قاب ساعت مچی، یک دستگاه دوربین عکاسی، تعداد زیادی ادکلن‌های اورجینال و گرانقیمت و... بود، شدیم.
پس از این شکایت بلافاصله پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و در نخستین بررسی‌ها با توجه به آثار جا مانده از صحنه سرقت مشخص شد سرقت از سوی افرادی آشنا رخ داده است.
سرهنگ کارآگاه «سعید دالوند» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این پرونده گفت: در بررسی‌های بیشتر و تحقیقات پلیسی مشخص شد ساعت ۴ بامداد بیست‌وچهارم تیر ۲ مرد جوان با استفاده از ریموت، در پارکینگ را باز کرده‌اند و پس از ورود به خانه و گذشت حدود ۴۵ دقیقه با در دست داشتن چند عدد چمدان و کیف محل را ترک کرده‌اند.
از آنجا که سارقان به ریموت دسترسی داشته‌اند فرضیه سرقت از سوی یک آشنا قوت گرفت و در ادامه با اقدامات پلیسی معلوم شد کارگر خانه شاکی با سارقان در ارتباط بوده و سرقت با طرح و نقشه از پیش طراحی‌شده توسط وی طراحی شده است؛ بنابراین با هماهنگی‌های قضایی کارگر مال باخته دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.
متهم در پی‌جویی‌های نیروی انتظامی به سرقت از منزل شاکی با همکاری ۲ همدستش به علت داشتن مشکلات مالی و اعتیاد به مواد‌مخدر اعتراف کرد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارگر مال باخته کلید‌های منزل را در اختیار سارقان قرار داده بود، ادامه داد: با دستگیری هر ۲ همدست متهم و بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان، تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف و متهمان به فروش تعدادی از این اموال به یک مالخر اعتراف کردند.سرهنگ کارآگاه دالوند در پایان به شناسایی مالخر و دستگیری وی در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را ۳۵ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند. هر سه متهم برای تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

 
برچسب ها: سرقت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها