به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۵۰۰۷۲

افزایش تولید پسماند در دهه نخست محرم

افزایش تولید پسماند در دهه نخست محرم
گروه جامعه:معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همزمان با آغاز ماه محرم و فعالیت هیئت‌های مذهبی گفت: هر ساله همزمان با شروع دهه محرم و نذورات مردمی، میزان مصرف ظروف یکبار مصرف نیز افزایش چشمگیری می‌یابد در حالی‌که می‌توانیم با روش‌های سنتی و استفاده از ظروف شخصی از بار آسیب‌های مخرب محیط زیستی بکاهیم.
 
عادل خزایی با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ «مصرف کمتر ظروف یکبار مصرف، طبیعت سالم‌تر» افزود: امسال شهرداری تهران تلاش کرده حمایت‌های همه جانبه‌ای از هیئت‌های مذهبی بکند. از همین رو می‌توانیم در کنار این حمایت‌ها در مسیر فرهنگ‌سازی کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف گام برداریم.
 
او ادامه داد: با یادآوری روش‌های سنتی توزیع نذورات به شهروندان می‌توانیم از یک سو حال و هوای شهر را به شیوه‌های سنتی عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) و یارانش نزدیک کنیم و از سوی دیگر در حفظ محیط زیست کلانشهر تهران اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.خزایی گفت: میزان تولید پسماند کلانشهر تهران در طول شبانه روز حدود ۸۰۰۰ تن است که این حجم پسماند در دهه نخست ماه محرم به بالاترین میزان می‌رسد؛ موضوع مهمی که با فرهنگسازی و همراهی شهروندان در زمینه مصرف کمتر ظروف یکبار مصرف در این ایام می‌تواند تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: محیط زیست
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها