به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۵۰۰۷۳

۷ بازیگری که قرار بود نقش «ثور» را بازی کنند

۷ بازیگری که قرار بود نقش «ثور» را بازی کنند
گروه فرهنگی: قطعا نمی‌توان کسی غیر از کریس همسورث در نقش ثور یا مارک روفالو را در نقش هالک تصور کرد، اما بسیاری از بازیگران برتر هالیوود برای ایفای نقش‌های ثور و هالک دنیای سینمایی مارول انتخاب شده بودند.قطعا باید بهترین بازیگران هالیوود برای ایفای نقش قدرتمندترین قهرمانان زمین که در گروه انتقام جویان به دور هم جمع شده‌اند انتخاب می‌شدند. زیرا اگر بازیگران بی‌نظیری که هم از لحاظ ظاهر هیچ نقصی ندارند و هم می‌توانند بازی بی‌نظیری را از خود به نمایش بگذارند به ایفای نقش این ابرقهرمانان نمی‌پرداختند، این فیلم‌ها با مشکلات متعددی مواجه می‌شدند و لذا حماسه‌ی جاه‌طلبانه‌ی مارول هم به جایی نمی‌رسید. اما دو نقشی که انتخاب بازیگرانش کار چندان راحتی نبود عبارت بودند از نقش کاراکترهای ثور و هالک.

انتخاب بازیگر ثور دشوار بود زیرا پیدا کردن انسانی که بتواند به نحو قانع کننده‌ای نقش یک خدا را ایفا کند، کار ساده‌ای نیست و انتخاب بازیگر نقش هالک هم به این دلیل دشوار بود که باید دو بازیگر برای این نقش انتخاب می‌شد. با اکران فیلم «ثور: عشق و تندر»، کریس همسورث به اولین ستاره‌ی دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌شود که در چهار فیلم مستقل نقش ستاره‌ی داستان را بر عهده داشته است. به‌علاوه او توانسته نقش نمادین خود را به عنوان خدای تندر تثبیت کند و نمی‌توان تصور کرد که شخص دیگری بتواند به جای او در این نقش ظاهر گردد. البته، بازیگران دیگری هم بودند که می‌توانستند در نقش ثور و هالک به ایفای نقش بپردازند. بنابراین در حالی که هم اکنون همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما مخاطبان می‌توانند به دیگر بازیگرانی که ممکن بود انتخاب شوند نیم نگاهی بیندازند.

بازیگران انتخاب شده برای نقش ثور
۱. الکساندر اسکاشگورد
الکساندر اسکاشگورد بازیگری است که می‌تواند در طیف متنوعی از نقش‌ها ظاهر شود. او در کمدی‌های خشنی مانند «زولندر»، درام‌های باور نکردنی‌ای مانند «دروغ‌های کوچک بزرگ» و فیلم‌های اکشن هولناکی مانند «کشتی جنگی» به ایفای نقش پرداخته، اما نقش اخیر او به عنوان یک وایکینگ انتقام‌جو در فیلم «مرد شمالی» می‌تواند به ما نشان دهد که او به راحتی می‌توانست نقش ثور را ایفا کند. اسکاشگورد در طی مصاحبه‌ی اخیر خود بیان کرد که در مورد این نقش هم با کارگردان فیلم، کنت برانا و هم یکی از تولید کنندگان استودیوی مارول، کوین فایگی صحبت کرده بود. او حتی ادعا می‌کند که قبل از انتخاب کریس همسورث برای این نقش، لباس نمادین این کاراکتر را هم امتحان کرد. جالب اینجاست که پدرش استلان اسکاشگورد در فیلم‌های ثور نقش اریک سلویگ را بازی کرده است.

۲. لیام همسورث
اگرچه کریس همسورث مشهورترین فرد این خانواده است، اما ستاره‌های زیادی در خانواده‌ی همسورث حضور دارند. لیام همسورث ستاره فیلم‌هایی مانند «بازی‌های گرسنگی» است و لوک همسورث در فیلم «وست وود» و فیلم‌های «ثور رگناروک» و «ثور: عشق و تندر» به ایفای نقش پرداخته است.با این حال، کریس همسورث در مصاحبه‌ی اخیر خود عنوان کرد که او در ابتدا برای این نقش کنار گذاشته شد و بعد برادرش لیام به رقیب اصلی‌اش مبدل گردید. کریس همسورث در ادامه اضافه کرد که مشاهده‌ی لیام به عنوان یک نسخه‌ی دیگر از این قهرمان کلاسیک مارول بسیار جالب خواهد بود.

۳. تام هیدلستون
اگرچه تام هیدلستون در نهایت به گزینه‌ی ایده‌آلی برای بازی در نقش لوکی تبدیل شد، اما ثور اولین نقشی بود که او برای ایفای آن انتخاب شد. در واقع هیدلستون ابتدا برای نقش ثور تست داد و بعد تیم تولید متوجه شدند که او برای ایفای نقش لوکی مناسب‌تر است. بنابراین تصمیم گرفته شد که او به ایفای این نقش بپردازد.هیدلستون توانست در نقش لوکی به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند و بنابراین دنیای سینمایی مارول تمایل دارد که او را بارها و بارها در نقش این کاراکتر به کار گیرد حتی اگر لازم باشد اسپین آفی مخصوص همین کاراکتر ساخته شود.

۴. برد پیت
در ابتدا این برد پیت بود که برای نقش کاراکتر ثور در نظر گرفته شده بود. اما او قطعا نمی‌توانست همانند کریس همسورث به ایفای نقش خدایی بپردازد که قدرت ماه و ستارگان را در اختیار دارد. پیت هنوز نتوانسته نقش مهمی را در یک فرنچایز ابرقهرمانی ایفا کند، اما او در نقش ونشر در «ددپول ۲» ظاهر خنده‌ داری داشت.

۵. چنینگ تیتوم
چنینگ تیتوم هم برای نقش ثور و هم برای ایفای نقش استیو راجرز در نظر گرفته شده بود. با این حال، او هرگز نتوانست شانس حضور در نقش یکی از این کاراکترها را داشته باشد. تیتوم با ایفای نقش در چندین فیلم اکشن توانسته مهارت خود را اثبات کند اما هنوز که هنوز است برای ایفای هیچ نقشی در یک فیلم ابرقهرمانی انتخاب نشده است. با این وجود هنوز هم طرفداران زیادی هستند که فکر می‌کنند تیتوم بازیگر مناسبی برای ایفای نقش گامبیت در دنیای سینمایی مارول است.

۶. چارلی هونام
قبل از انتخاب کریس همسورث برای ایفای این نقش، چارلی هونام برای ایفای نقش ثور انتخاب شد و حتی مراحل نهایی کار هم انجام گردیه بود. حتی او تست‌های نهایی لازم برای ایفای این نقش را هم انجام داد. در حالی که هونام توانسته در سریال «فرزندان آشوب» خوش بدرخشد، اما این کاراکتر در تلاش است تا فرنچایز خاص خودش را داشته باشد.او نقش کریستین گری را در فیلم «پنجاه طیف خاکستری» رد کرد، هر چند این حرکت او به احتمال زیاد یک حرکت هوشمندانه بود، زیرا تلاش او برای راه اندازی دنیای سینمایی شاه آرتور به شدت در باکس آفیس مورد توجه قرار گرفت.

۷. دنیل کریگ
اولین انتخاب مارول برای نقش ثور دنیل کریگ بود. با این حال، او در آن زمان در فرنچایز «جیمز باند» به ایفای نقش می‌پرداخت و لذا همین امر باعث شد که نتواند به فرنچایز دیگری متعهد شود.وقتی مارول از حضور او در نقش این کاراکتر ناامید شد به این فکر افتاد که بازیگر دیگری را انتخاب کند و در نهایت نقش به کریس همسورث رسید که بی‌شک توانسته بهتر از کریگ در این نقش ظاهر شود.

بازیگران انتخاب شده برای ایفای نقش هالک
۱. مارک روفالو
بدیهی است که مارک روفالو همان بازیگری است که به ایفای نقش هالک در دنیای سینمایی مارول پرداخته و در فصل ۱ سریال «شی هالک» دیزنی پلاس هم به ایفای این نقش خواهد پرداخت. اما او اولین بازیگری نبود که برای ایفای این نقش انتخاب شده بود«هالک شگفت ‌انگیز» کاراکتری بود که با بازی ادوارد نورتون وارد دنیای سینمایی مارول شد.اما کارگردان فیلم، لوئیس لتریر در طی مصاحبه‌ای اعتراف کرد که قبل از اینکه نورتون این نقش را بر عهده بگیرد، روفالو برای این نقش انتخاب شده بود. طبق شنیده‌ها، نورتون علاقه‌ای به ادامه‌ی این نقش نداشت و روفالو مسئولیت بزرگ‌ترین کاراکتر دنیای سینمایی مارول را بر عهده گرفت.

۲. متیو مک کانهی

متیو مک کانهی یکی از معدود سوپراستارهای هالیوودی است که هنوز در یک پروژه‌ی ابرقهرمانی به ایفای نقش نپرداخته است. با این حال، این بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار ظاهرا سال‌ها قبل ممکن بود به دنیای مارول بپیوندد هر چند شانس با او یار نبودمک ‌کانهی در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود به این موضوع اشاره کرد که سال‌ها قبل با مارول برای مشارکت در پروژه‌ی هالک صحبت کرده بود اما بنا به گفته‌ی مک کانهی آن‌ها به او پاسخ منفی دادند و گفتند نیازی به او ندارند.

۳. اریک بانا

زمانی که فیلم «هالک شگفت انگیز» برای اولین بار در حال ساخت بود، تهیه کنندگان نمی‌دانستند که باید کل فیلم را دوباره راه اندازی کنند یا از فیلم هالک ۲۰۰۳ آنگ لی برای ساخت فیلم خود الهام بگیرند. دست اندرکاران دنیای مارول برای بازی در نقش بروس بنر به سراغ اریک بانا رفتند، اما این بازیگر آن‌قدرها علاقه‌ای به بازی در نقش هالک نداشت و تمایلی نداشت به قراردادهای عظیم چند فیلمی که استودیو از او خواسته بود امضایشان کند، متعهد شود.

۴. لیو شرایبر
قبل از اینکه ادوارد نورتون برای بازی در نقش بروس بنر در فیلم «هالک شگفت انگیز» انتخاب شود، دنیای مارول لیو شرایبر را برای این نقش در نظر گرفته بود. اما اگر او این نقش را قبول می‌کرد، ممکن بود دیگر نتواند در نقش ری داناوان به ایفای نقش بپردازد.شرایبر از آن زمان تاکنون دو نقش مکمل را در فیلم‌هایی که متعلق به دنیای مارول نیستند بازی کرده است که عبارت‌اند از ویکتور کرید در «مردان ایکس: ولورین» و ویلسون فیسک در «مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی».

۵. دیوید دوکاونی
پیش از اینکه ادوارد نورتون برای ایفای نقش هالک شگفت انگیز انتخاب شود، دیوید دوکاونی برای ایفای این نقش در نظر گرفته شده بود اما خیلی سریع این پیشنهاد را رد کرد. از بهترین نقش‌های تلویزیونی دوکاونی می‌توان به «پرونده‌های ایکس» و «کالیفرنیکیشن» اشاره کرد. در واقع دوکاونی نمی‌خواست همانند سایر بازیگران گروه انتقام جویان برای یک دهه یا بیشتر به قراردادهای دنیای مارول متعهد بماند.

۶. دومینیک پرسل
دومینیک پرسل برای ایفای نقش بروس بنر انتخاب شده بود، اگرچه فرم بدن او بیشتر از بیل بیکسبی به لو فرینیو شباهت داشت. این بازیگر پیش از این در فیلم «تیغه: سه گانگی» به ایفای نقش ورژن مارول دراکولا پرداخته بود. اگرچه پرسل نتوانست نقش بنر را بازی کند، اما در فرانچایز دی سی نقش هیت ویوز را در «فلش» و «افسانه‌های فردا» ایفا کرد.

۷. خواکین فینیکس
خواکین فینیکس آخرین کسی بود که برای بازی در نقش بروس بنر انتخاب شد، اما او این نقش را رد کرد زیرا تمایلی به امضای قراردادهای سنگین چندین فیلم مختلف نداشت. بعدها مارول به او پیشنهاد بازی در نقش استیون استرنج را داد و او باز هم به همین دلیل این نقش را رد کرد زیرا گویا این بازیگر تمایلی به همکاری با دنیای مارول ندارد.چیزی که فینیکس را تحریک کرد تا در فیلم «جوکر» یعنی همان فیلمی که توانست برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شود بازی کند این بود که در صورت ساخته شدن دنباله‌ای برای این فیلم، برادران وارنر او را مجبور نمی‌کردند تا در دنباله‌ها حضور داشته باشد و لذا او از امضای قراردادهای طولانی معاف می‌شد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها