کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باهوش‌ترین شخصیت‌های فاز چهارم دنیای مارول

9 مرداد 1401 ساعت 11:07


گروه فرهنگی: گرچه جهان سینمایی مارول همیشه از شخصیت‌هایی چندبعدی بهره برده که از نظر توانایی‌های ذهنی هم جایگاه برجسته‌ای داشته‌اند اما فاز چهارم این جهان سینمایی، مخاطبان را با برخی از باهوش‌ترین شخصیت‌ها در کل دنیای مارول مواجه کرده است.

 
برای مثال فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» شخصیت‌های محبوب بسیاری را به دنیای سینمایی مارول معرفی کرد. برخی از این شخصیت‌ها ثابت کردند که قدرت فیزیکی و توانایی‌های جادویی سطح بالایی دارند، تعداد زیادی از آن‌ها هم نشان دادند که هوشمندی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایشان به عنوان یک قهرمان است.

۱۰. ماندارین (ژو ونوو)
ژو ونوو که هزاران سال عمر دارد قلمروهای بی‌شماری را فتح کرده و عنوان خطرناک‌ترین مرد روی زمین را به خود اختصاص داده است. در حالی که ده حلقه دلیل اصلی موفقیت و قدرت ماندارین است اما هوش و مهارت او به عنوان یک استراتژیست، وی را به یکی از خطرناک‌ترین تبهکاران دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌کند.
ماندارین با بازی شگفت‌انگیز تونی لئونگ چیووای ثابت کرده که تا الان یکی از بهترین و باهوش‌ترین شخصیت‌های منفی فاز ۴ بوده است.

۹. مرد عنکبوتی
مرد عنکبوتی اکنون یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید اما طرفداران گاهی فراموش می‌کنند که پیتر پارکر به عنوان یک آدم معمولی و دبیرستانی این مسئولیت را بر عهده گرفته است. پیتر پارکر علاوه بر ابداع یک فرمول مخصوص برای تارهای خود، نسخه‌ای با تکنولوژی بالا از لباس ابرقهرمانی برای خود مهندسی کرده و هم‌چنین در فیلم قبلی، از هوش و ذکاوت خود برای مهار دکتر استرنج استفاده کرد.بسیاری از طرفداران دوست دارند پیتر پارکر را تونی استارک جدید دنیای سینمایی مارول بنامند و مرد عنکبوتی قطعا یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌ها در فاز ۴ دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

۸. هاوارد استارک
هاوارد استارک پس از «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» و در قسمت اول سریال «چه می‌شود اگر…؟» نشان داد که توانایی‌هایش فراتر از دوره زمانی خودش است. او پس از به دست آوردن تسرکت، نبوغ خود را با ساختن نسخه‌ای از لباس مرد آهنی به نام هایدرا استامپر به نمایش گذاشت.طرفداران دنیای سینمایی مارول از نبوغ تونی استارک شگفت‌زده می‌شوند اما هاوارد استارک نیز ثابت کرده که چیزی از او کم ندارد.

۷. دکتر استرنج
دکتر استرنج‌ قبل از تبدیل شدن به جادوگر عالی‌رتبه، یک جراح بسیار ماهر بود. استرنج با استفاده از ذهن تیز و حافظه تصویری خود توانست هوشی در سطح کیهانی پرورش دهد و هم‌چنین نقشه سقوط تانوس را عملی کند.
دکتر استرنج ذهن قدرتمندی دارد و یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های فاز ۴ و کل دنیای سینمایی مارول است.

۶. پروفسور ایکس
جدای از انتظار طولانی برای حضور جهش‌یافته‌ها در دنیای سینمایی مارول، حضور پروفسور ایکس در «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» یکی از خوشایندترین لحظات فاز ۴ بود. چارلز اگزاویر به عنوان یک فرد با مهارت تله‌پاتی یکی از باهوش‌ترین افراد جهان محسوب می‌شود.او هم‌چنین متخصص زیست‌شناسی و جامعه‌شناسی جهش‌یافته‌ها است. پیشینه علمی پروفسور ایکس و هوش بی‌حد و حصرش، او را به یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌هایی تبدیل می‌کند که طرفداران در فاز ۴ با او آشنا شده‌اند.

۵. فاستوس
فیلم «جاودانگان» جزو آثار برجسته‌ فاز ۴ نبود اما نمی‌توان انکار کرد که این فیلم برخی از قدرتمندترین و باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول را معرفی کرد که باهوش‌ترین آن‌ها فاستوس بود. او موجودی کیهانی است که بشر را در طول هزاران سال هدایت و ماشین‌های بسیاری را اختراع کرده است که برای پیشرفت بشر حیاتی هستند.فاستوس با مهارت‌های خود به عنوان یک مخترع نابغه نشان داده است که یکی از قدرتمندترین اعضای جاودانگان به حساب می‌آید. او حتی توانست در برابر ایکاریس مقاومت کند و وی را تحت سلطه خود درآورد.

۴. ویژن
آینده ویژن در دنیای سینمایی مارول در حال حاضر نامشخص به نظر می‌رسد اما او همیشه یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌ها بوده است. داشتن قدرت بالا و هم‌چنین حس ششم ناشی از سنگ ذهن باعث شده تا ویژن هوش عالی و درک عمیقی از جهان داشته باشد.یکی از آخرین بارهایی که طرفداران ویژن را دیدند زمانی بود که او از خرد و نیروی عقلانی خود برای متقاعد کردن ویژن سفید استفاده کرد تا خاطرات خود را به همتایش منتقل کند. ویژن بارها و بارها نشان داده است که ذهن او یکی از قوی‌ترین سلاح‌های اوست.

۳. رید ریچاردز
رید ریچاردز چندان نتوانست هوش برتر خود را در «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» نشان دهد اما او واقعا جزو باهوش‌ترین شخصیت‌ها به حساب می‌آید. وی با تله‌پورت به جلسه ایلومیناتی، بلافاصله نشان داد که هوشش در سطح دیگری قرار دارد.فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در دنیای سینمایی مارول در حال توسعه است و طرفداران فرصت بیشتری دارند تا چیزهای جالبی از آقای شگفت‌انگیز و هوش او ببینند.

۲. تنها باقی‌مانده (He Who Remains)
او به عنوان نسخه‌ای از کنگ فاتح شاید باهوش‌ترین شخصیت در چندجهانی دنیای سینمایی مارول باشد. وی در سیتادل ساکن است و عمیق ترین درک ممکن را از زمان، فناوری و جهان دارد که امثال آن هنوز در دنیای سینمایی مارول دیده نشده است.او تقریبا هزار سال از زمین جلوتر است و شاید هیچ قدرت و نیروی واقعی نداشته باشد اما نیروی عقلانی غیرقابل درکش به تنهایی آن‌چه را که لازم است برای وی فراهم می‌کند.

۱. واچر
این رتبه‌بندی شاید برای انسان‌ها، جهش‌یافته‌ها و قهرمانان نابغه و باهوش ناعادلانه باشد اما به هر حال، واچر یک آگاهی کیهانی از کل چندجهانی دارد. او همه چیزهایی را که در چندجهانی اتفاق افتاده و خواهد افتاد، می‌داند و تعریف یک موجود دانای کل است.او به دلیل یک سیاست سخت‌گیرانه اجازه دخالت در شرایط موجود را ندارد و طرفداران کنجکاو هستند تا واچر هوش و قدرت خود را نشان دهد. در هر صورت باید گفت که او باهوش‌ترین شخصیت در فاز ۴ و کل دنیای سینمایی مارول است.


کد مطلب: 350074

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350074/باهوش-ترین-شخصیت-های-فاز-چهارم-دنیای-مارول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir