به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۵۰۰۹۴

با مصرف میوه این بیماری را دور بزنید

با مصرف میوه این بیماری را دور بزنید
گروه علمی: با مصرف میوه این بیماری را دور بزنید. نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط محققان بریتانیایی نشان می‌دهند افرادی که به طور مکرر میوه مصرف می‌کنند، از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

در مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران کالج علوم بهداشت و زندگی در دانشگاه استون انگلستان انجام شده است، ۴۲۸ بزرگسال مشارکت داشته اند و رابطه بین مصرف میوه، سبزیجات و تنقلات غذایی شیرین و شور با سلامت روانی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.طبق نتایج به دست آمده از این پژوهش جالب و ارزشمند، هرچه افراد بیشتر میوه می‌خوردند، نمره افسردگی شان کمتر و نمره سلامت روانی آن‌ها بالاتر بود؛ لذا بر اساس این تحقیق جدید، افرادی که به طور مکرر میوه می‌خورند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، احتمال سلامت روانی مثبت‌تری دارند و کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند.این تیم پژوهشی همچنین دریافت افرادی که تنقلات خوش طعمی مانند چیپس، که مواد مغذی کمی دارند را مصرف می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که سطوح بیشتری از اضطراب را گزارش نمایند.

در این مطالعه، محققان پس از در نظر گرفتن عوامل جمعیت شناختی و شیوه زندگی مانند سن، سلامت عمومی و ورزش، این تحقیق نشان دادند که هم میوه غنی از مواد مغذی و هم میان وعده‌های فاقد مواد مغذی با سلامت روانی مرتبط هستند.آن‌ها همچنین دریافتند که هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف سبزیجات و سلامت روانی وجود ندارد.

بر اساس این تحقیق، هر چه مردم بیشتر میوه بخورند، مستقل از مقدار کلی میوه مصرفی، نمره افسردگی کمتر و سلامت روانی بالاتری خواهند داشت.به گفته محققان، هم میوه و هم انواع سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و ریز مغذی‌های ضروری هستند که عملکرد مطلوب مغز را تقویت می‌کنند، اما این مواد مغذی می‌توانند در طول پخت و پز از بین بروند؛ لذا از آنجایی که ما بیشتر میوه را به صورت خام می‌خوریم، این موضوع به طور بالقوه می‌تواند تأثیر قوی‌تر آن را بر سلامت روانی ما توضیح دهد.
برچسب ها: میوه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها