به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۵۰۰۹۵

بهترین قیمت بلیط هواپیما در کدام ایرلاین‌ها است؟

گروه گردشگری: قیمت بلیط هواپیما می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که مهم ترین آن‌ها شامل زمان سفر، نوع بلیط، سن مسافران و همچنین مقصد سفر است. علاوه بر این، نوع ایرلاین نیز تاثیر زیادی بر قیمت نهایی بلیط هواپیما دارد که به دلیل خدمات متفاوت آن‌ها می‌باشد. ایرلاین‌های متعددی در ایران وجود داشته که برخی از آن‌ها برند بوده و برخی دیگر، کمتر شناخته شده هستند.
بهترین قیمت بلیط هواپیما در کدام ایرلاین‌ها است؟
نرخ بلیط هواپیما به صورت مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌های مختلف ابلاغ می‌شود و هیچ ایرلاینی حق ندارد، بلیط‌ها را با قیمتی بیشتر به فروش برسانند. با این وجود برخی ایرلاین‌های می‌توانند قیمت بلیط را با نرخ پایین تری به فروش برسانند که در این مورد مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی شود. این کاهش قیمت بلیط هواپیما، به دلیل افزایش رقابت برای جذب مسافر بیشتر است.

چرا قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین‌ها، متفاوت است؟
ایرلاین‌های داخلی ایران دارای تنوع بالایی در قدمت،کیفیت، ناوگان هوایی و خدمات پروازی می‌باشند. در این میان برخی ایرلاین‌ها، مانند ایران ایر، ماهان و آتا به دلیل خدمات پروازی بهتر و ناوگان بهتر، به عنوان برند شناخته می‌شوند. تفاوت ایرلاین‌ها در خدمات پرواز مانند کترینگ و خدمات سرگرمی می‌باشد. برخی شرکت‌های هواپیمایی، غذای مسافران را به صورت گرم سرو کرده و دارای کترینگ مخصوص می‌باشند، اما برخی دیگر غذا را به صورت آماده در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
اینکه در سفر هوایی، قیمت بلیط هواپیما مهم است یا راحتی سفر، به شرایط مسافر و همچنین فاصله مبدا و مقصد بستگی دارد. گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل فاصله زیاد شهرهای مبدا با مقصد، لازم است از ایرلاینی استفاده کنید که صندلی‌های راحت تری دارد. اما در مسیرهای کوتاه می‌توان با خرید بلیط ایرلاین ارزان، در هزینه سفر، صرفه جویی کرد.

ایرلاین‌های ایرانی با کمترین قیمت بلیط هواپیما
 ایرلاین‌هایی  ایرانی که در مسیرهای داخلی تردد دارند، معمولا شلوغ ترین مسیرها را برای پرواز انتخاب می‌کنند. تنوع این ایرلاین‌ها در مسیرهای تهران به مشهد، تهران به کیش، تهران به اصفهان و بالعکس بیشتر است. در ادامه با بررسی لیست قیمت بلیط هواپیما ایرلاین‌های مختلف در مسیرهای مهم، ارزان ترین ایرلاین‌ها را در این مقاله لیست کرده ایم.

کمترین قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین ایران ایرتور
ایرلاین ایران ایرتور که زیر مجموعه ای از ایرلاین ایران ایر می‌باشد، توسط این شرکت و در مشهد تاسیس شده است. ایران ایر تور دارای کلاس‌های بیزینس و اکونومی بوده که بیشتر پروازهای خود را در مسیرهای منتهی به مشهد انجام می‌دهد. این ایرلاین، ضمن ارائه قیمت بلیط هواپیما کمتر، دارای خدمات رفاهی و سرگرمی خوبی می‌باشد. البته کیفیت هواپیماها و خدمات این ایرلاین، با ایران ایر قابل مقایسه نیست اما می‌توان در شرایطی برای خرید بلیط با قیمتی پایین تر روی آن حساب کرد. بطور مثال در حال حاضر کمترین قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد در تاریخ 18 مرداد با 900 هزار تومان مربوط به این ایرلاین است.

شرکت هواپیمایی پارس ایر
ایرلاین پارس ایر نیز، یکی از شرکت‌های هواپیمایی است که می‌توان برای خرید بلیط هواپیما سیستمی ارزان ، روی آن حساب کرد. این ایرلاین دارای خدمات خوبی در طول پرواز می‌باشد که می‌توان به خدمان کترینگ اشاره کرد. سرو غذای گرم و همچنین خدمات سرگرمی برای کودکان به همراه قیمت بلیط هواپیما پایین تر، باعث شده است که این ایرلاین در رده شرکت‌های ارزان داخلی قرار بگیرد. با بررسی قیمت بلیط این هواپیما در مسیر تهران مشهد، می‌توان کمترین قیمت بلیط را در تاریخ 20 مرداد برای این ایرلاین مشاهده کرد.

ایرلاین ساها، بهترین قیمت بلیط هواپیما
ایرلاین ساها که در سال 1369 تاسیس شد مربوط به نیروی هوایی ارتش ایران می‌باشد. هواپیماهای این ایرلاین شامل بوئینگ 737 بوده که بر خلاف گذشته علاوه بر پرسنل نیروی هوایی، مسافران عادی را نیز جابجا می‌کند. این ایرلاین بیشتر در مسیرهای پرتردد مانند تهران مشهد، تهران کیش و تهران شیراز تردد دارد. با مشاهده لیست پروازهای این ایرلاین می‌توان کمترین قیمت آن را در مسیر عسلویه به شیراز با قیمت 700 هزار تومان در تاریخ 13 مرداد یافت.



شرکت هواپیمایی زاگرس
ایرلاین زاگرس که در سال 1384 در منطقه اروند افتتاح شد، اولین پروازهای خود را با هواپیمای توپولوف انجام میداد. به مرور زمان بر تعداد و کیفیت هواپیماهای این ایرلاین افزوده شد و هم اکنون از 19 فروند هواپیمای مختلف شامل ایرباس و مک دانل داگلاس استفاده می‌کند. هواپیماهای این ایرلاین مسیرهای متعددی مانند تهران، شیراز، کیش، مشهد، اهواز و اصفهان را پوشش می‌دهد. قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین زاگرس متغیر بوده و نمی توان نرخ مشخصی برای آن تعریف کرد.

قیمت بلیط فلای پرشیا
این ایرلاین که شرکتی تازه تاسیس می‌باشد، که در سال 1397 توسط بخش خصوصی تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی تنها دارای دو فروند هواپیما بوئینگ 737 بوده که سعی می‌کند بیشتر شهرهای مهم را پوشش دهد. فلای پرشیا، ایرلاینی تازه تاسیس بوده که به همین دلیل سعی می‌کند با ارائه کمترین قیمت بلیط هواپیما، مسافران بیشتری را جذب کند. البته این قیمت پایین تر همراه با ارائه خدمات متنوع در پرواز می‌باشد.

بلیط چارتری یا سیستمی ایرلاین را بخریم؟
بلیط‌های هواپیما به دو صورت سیستمی و چارتری ارائه می‌شود، که دارای تفاوت‌های زیادی در قیمت، قوانین و شرایط کنسلی می‌باشد. بلیط‌های چارتری توسط شرکت‌های چارتر کننده از ایرلاین‌ها خریداری شده و قیمت متفاوتی برای آن تعیین می‌کنند و ایرلاین‌ها هیچ دخالتی در قیمت آن ندارند. برخی از مزایا و معایب بلیط چارتر شامل موارد زیر است:



- بلیط‌های چارتری دارای نوسان قیمت می‌باشند و نمی توان همیشه روی آن به عنوان بلیط ارزان حساب باز کرد. قیمت بلیط هواپیما چارتر در مواقعی از سال که میزان تقاضا برای آن بالاست، بیشتر می‌باشد.
- در صورت کنسل کردن بلیط‌های چارتری هزینه ای به مسافرین عودت داده نمی شود. این ویژگی باعث شده است که مسافرین، کمتر این نوع بلیط را خریداری کنند. اما در صورت کنسلی بلیط‌های سیستمی، مبلغی از بلیط به مسافرین عودت داده خواهد شد.
- نرخ بلیط‌های چاتری برای کودکان و بزرگسالان بر خلاف بلیط‌های سیستمی یکسان است. در نتیجه قیمت بلیط هواپیما برای کودکان بیشتر از سیستمی است. البته در بلیط‌های چارتری، نرخ بلیط هواپیما برای نوزادان رایگان است که جزء مزیت‌های آن محسوب می‌شود.
بلیط‌های سیستمی مستقیما توسط ایرلاین‌ها ارائه شده و دارای نرخ ثابتی هستند که در برخی روزهای سال که بلیط چارتری گران می‌شوند، این بلیط‌ها قیمت کمتری دارند. به همین دلیل برای خرید این بلیط‌ها، توصیه می‌کنیم از چندین روز قبل آن را رزرو کنید زیرا خیلی سریع رزرو می‌شوند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها