کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آنچه یحیی و پرسپولیس می‌ترسیدند اتفاق افتاد

ورزش سه , 9 مرداد 1401 ساعت 13:23


گروه ورزشی:شروع دشوار لیگ و رابطه نه چندان خوب با مدیریت؛ یحیی برای کسب موفقیت در لیگ چالش های بزرگی در پیش دارد.کسب عنوان نایب قهرمانی برای هیچ تیمی در دنیای فوتبال ناکامی محض تلقی نمی شود. فصل گذشته لیورپول آماده و قدرتمند در نهایت در لیگ برتر دوم شد و اینتر علیرغم هفته های مکرر صدرنشینی، در نهایت کورس عنوان قهرمانی را به رقیب همشهری واگذار کرد. اما پرسپولیس بعد از عناوین قهرمانی سریالی، در نهایت برابر استقلال تاریخ‌ساز فرهاد مجیدی ناکام ماند و بعد از پنج فصل نتوانست روند قهرمانی های خود را استمرار بخشد.

 
 
اما هواداران پرسپولیس به شکل غیرمنتظره ای بعد از این نایب قهرمانی، بازیکنان و البته به خصوص کادر فنی را مورد انتقاد قرار دارند و حتی در مقاطعی یحیی گل محمدی فاصله زیادی تا از دست دادن شغل خود نداشت. خریدهای ناکارآمد، از دست دادن پیروزی در مسابقات بزرگ و البته واکنش های جنجالی، از مهم ترین دلایل انتقاد طرفداران پرسپولیس به عملکرد کادر فنی بود.حالا به نظر می رسد در تابستان سال جاری این سرمربی حالا میان‌سال، در تلاش برای جبران اشتباهات و در حقیقت به دست آوردن دل هواداران بوده است. پرسپولیس در پنجره تابستانی عملکرد خوبی داشت و بسیاری از نقاط ضعف خود از جمله دروازه بان، قلب خط میانی و پلی میکر را با خرید ستاره های بزرگ فوتبال ایران برطرف کرد.

اما این کارنامه نیز به نظر هنوز منجر به رضایت کادر فنی پرسپولیس نشده و یحیی هر چند روز یک بار نگرانی و گله‌مندی خود را با نهایت غلظت به گوش مدیران باشگاه می رساند. در حال حاضر به نظر می رسد فقط جای یک مهاجم در لیست این تیم خالی است و البته تیم های رقیب نیز طبیعتا در تمامی پست ها تقویت نشده اند. البته همین حالا نیز پرسپولیس مهدی عبدی و حامد پاکدل را در اختیار دارد و در خط حمله نیز شرایط آنگونه که یحیی نشان می دهد وحشتناک نیست. قرمزپوشان دو فصل پیش با همین عبدی به فینال آسیا رسیدند و قهرمان لیگ شدند و به عنوان مثال گذشته فصل گذشته نیز استقلال مهاجم عجیب و غریبی در خط حمله در اختیار نداشت.

اما به نظر می رسد یحیی گل محمدی قصد دارد از همین حالا ناکامی احتمالی را گردن مدیریت و برآورده نشدن انتظارات خود بیندازد. این فضای نسبتا مغشوش، محصول دست خود کادر فنی پرسپولیس است و ادامه این روند و افزایش تنش در تیم، فقط گریبان خود گل محمدی را در ادامه فصل خواهد گرفت. سرمربی پرسپولیس باید بداند که موقعیتش در بین هواداران به شکلی نیست که کسی بهانه های احتمالی در طول فصل را بپذیرد. تیم او از ابزار لازم برای ارائه نمایش زیبا برخوردار است و یحیی نمی تواند این خواسته هواداران را با بهانه جویی کتمان کند.
اخبار در باشگاه حاکی از آن است که رابطه خوبی بین سرمربی و مدیر باشگاه برقرار نیست و این یعنی اولین نتیجه بد، می تواند درویش را همسو با موج احتمالی انتقادات هواداران کرده و کار یحیی در باشگاه را دشوارتر از قبل سازد. در چنین شرایطی، قرعه دشوار پرسپولیس در هفته های ابتدایی شرایط را بغرنج تر کرده است.


شروع در اصفهان همیشه دشوار برابر ذوب آهنی که فصل قبل هم گریبان این تیم را گرفت و بعد هم جدال با بی تردید یکی از مدعیان اصلی قهرمانی یعنی فولاد، که با خریدهای جدید خود و زیر نظر جواد نکونام تیم گردن کلفتی شده است. در ادامه نیز سفر به اراک و بازی برابر آلومینیوم که در فصول اخیر چه در لیگ و چه در حذفی همیشه کار را برای پرسپولیس سخت کرده است.

اضافه شدن بازیکنان جدید به بدنه یک تیم مستلزم زمان کافی برای رسیدن به هماهنگی لازم است. قرعه دشوار در هفته های ابتدایی کار را برای یحیی دشوارتر کرده و درگیری با مدیریت سر یک مهاجم، فضا را برای ادامه فعالیت او دشوار می سازد. سرمربی باتجربه قرمزپوشان خودش به خوبی می داند که این بهم زدن رابطه با مدیریت در ادامه فصل می تواند گریبان خودش را بگیرد. اصرار به ناکارآمد نشان دادن مدیر باشگاه باعث می شود درویش نیز در صورت رقم خوردن اولین ناکامی احتمالی، برای ایجاد تغییر اقدام کند.

پرسپولیس با همین ترکیب فعلی و در صورت استفاده صحیح بازیکنان از سوی سرمربی، یکی از بخت های مسلم کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر محسوب می شود. تیمی که احتمالا امید عالیشاه، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی و .... روی نیمکت دارد و رامین رضاییان را در لیست مازاد قرار می دهد، قاعدتا تیم ضعیفی از نظر نیروی انسانی نیست. بر خلاف رویه فعلی، یحیی گل محمدی باید فضای اطراف تیمش را تا حد امکان آرام ساخته و پرسپولیس را برای شروع دشوار لیگ آماده کند.

این روحیه معترض اگر قرار است در طول فصل به اعتراضات متوالی به داور و زمین و زمان و البته اصرار به ناکارآمدی مدیریت در جذب بازیکن جدید ختم شود، احتمالا آینده شیرینی را برای پرسپولیس این فصل و یحیی رقم نخواهد زد. غرولندهای یحیی در طول فصل گذشته نیز چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفت و آنها بارها ادواری را مثال زدند که کادر فنی در شرایط بسیار بدتر هم موفق به حفظ آرامش تیم و گرفتن نتیجه می شد. گل محمدی بهتر است پیش از شروع فصل یک بار دیگر انتقادات را مرور کند و حداقل خودش تبدیل به عاملی برای ناکامی پرسپولیس نشود.


کد مطلب: 350132

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350132/آنچه-یحیی-پرسپولیس-می-ترسیدند-اتفاق-افتاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir