به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۵۰۱۶۴

زمان واریز معوقات یارانه‌ای مشخص شد؟

زمان واریز معوقات یارانه‌ای مشخص شد؟
گروه اقتصادی:۱۰ روز مانده تا موعد واریز یارانه ماه مرداد هنوز دولت معوقات یارانه همه جاماندگان و معترضان تایید صلاحیت شده را واریز نکرده است.معترضان و جاماندگان تایید صلاحیت شده افرادی هستند که از تیرماه به فهرست جدید یارانه بگیران معیشتی اضافه شدند.

این افراد که هنوز تعداد آنها از سوی دولت اعلام نشده است، یارانه تیرماه خود را دریافت کردند اما در خصوص معوقات مربوط به یارانه اردیبهشت و خرداد با همه آنها هنوز تسویه حساب نشده است.به نظر می‌رسد که آن امکان تسویه حساب این معوقات وجود دارد.دولت دلیل مشخصی برای این سرگردانی و بلاتکلیفی چند هفته‌ای ارائه نمی‌کند اما پیگیری‌های تجارت نیوز نشان می‌دهد این معوقات هرآن ممکن است به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که این سازمان براساس مجوزهای سازمان برنامه به شهروندانی که در فهرست مورد تایید وزارت رفاه قرار داشته باشند، یارانه می‌دهد. واریز یارانه از طریق شبکه بانکی انجام خواهد شد و ممکن است به دلیل برخی مسائل فنی تسویه معوقات یارانه‌ای با تاخیر صورت بگیرد.با این وصف انتظار می‌رود که انتظار معترضان و جاماندگان تایید صلاحیت شده برای دریافت معوقات یارانه‌ای دست کم تا پیش از موعد واریز یارانه ماه مرداد خاتمه یابد.

طبق برنامه اصلاح ارزترجیحی دولت بین شامگاه بیستم تا بامداد بیست و یکم هر ماه واریز یارانه معیشتی جدید را به حساب سرپرستان خانوار انجام خواهد داد.براین اساس این موعد در مردادماه سال ۱۴۰۱ بین روز شامگاه پنجشنبه تا بامداد روز جمعه خواهد بود.

ادامه نام نویسی از متقاضیان یارانه
در عین حال نام‌نویسی از متقاضیان یارانه معیشتی جدید همچنان ادامه دارد.متقاضیان خواه در زمره معترضان یا جاماندگان رد صلاحیت شده باشند و یا اینکه برای اولین بار قصد دارند تا برای دریافت یارانه درخواست بدهند باید از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها یا وزارت رفاه اقدام کنند.وزارت رفاه مسئول نام نویسی از شهروندانی است که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی این وزارتخانه وجود دارد و در مقابل سازمان هدفمندی یارانه مسئول نام نویسی از متقاضیانی است که هیچ اطلاعاتی از آنها در وزارت رفاه موجود نیست.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: یارانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها