به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۵۰۲۳۹

حکم عجیب زاکانی برای مناف هاشمی

حکم عجیب زاکانی برای مناف هاشمی
گروه جامعه: پنج روز پیش علیرضا زاکانی شهردار تهران در حکمی مناف هاشمی را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران منصوب کرد. این حکم پس از چند روز مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته و بحث برانگیز و عجیب تلقی شده است. تلاقی این حکم با سیل‌های اخیر در کشور آن را معنادار کرده است. 

مناف هاشمی در دولت حسن روحانی استاندار گلستان بود اما اوایل سال 98 و در پی سیل مهیب استان گلستان با حکم اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی از کار برکنار شد. علت این برکناری غیبت او در اوج بحران سیل بود. هاشمی آن زمان در سفر خارج از کشور به سر می‌برد که این امر واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

پس از آن، پیروز حناچی در حکمی، مناف هاشمی را به سمت مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع مالی پایدار منصوب می‌کند. که این حکم حناچی هم حواشی و انتقادات زیادی را در پی داشت. حالا با وجود تغییرات گسترده در سیستم مدیریتی کشور و به ویژه شهردار تهران، این بار علیرضا زاکانی شهردار اصولگرای تهران مناف هاشمی را با این پیشینه به کار گماشته است. 

کاربری در توئیتر در این باره نوشته است: «مورد عجیب سید مناف هاشمی؛ معاون قالیباف بوده و املاک نجومی هم گرفته. در زمان روحانی و رحمانی فضلی استاندار گلستان شد. در زمان سیل گلستان، کانادا بود و توسط جهانگیری برکنار شد. بعد معاون حناچی شد. زاکانی که اومد، مشاورش شد. الان هم زاکانی به ریاست شرکت مترو منصوبش کرد! مرد چهارفصل.»

کاربر دیگری هم نوشته است: « قانون بقای مسئولین مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی قالیباف، معاون توسعه وزارت ورزش روحانی، استاندار گلستان روحانی که در زمان سیل، خارج بود و توسط جهانگیری عزل شد حالا توسط زاکانی بعنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری مترو منصوب شده ساده ماییم ک میخوایم روند قبلیها ادامه پیدا نکنه.»
مرجع : انتخاب
برچسب ها: سید مناف هاشمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها