به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۵۰۲۶۶

این گیاه ملکه گیاهان دارویی است

این گیاه ملکه گیاهان دارویی است
گروه سلامت: یحان مقدس حاوی ترکیبات پیچیده ی فیتوشیمیایی است که با هم دیگر عمل کرده و باعث خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد ویروسی، آداپتوژنی و تقویت سیستم ایمنی می گردد.
 
۱. کاهش استرس: 
 این گیاه با افزایش میزان آدرنالین و نورآدرنالین و کاهش ترشح سروتونین منجر به بهبود استرس می گردد.  خواص ضد سرطانی: عصاره اتانولی برگ ریحان مقدس منجر به تعدیل آنزیم های دخیل در ایجاد سرطان میگردد. برخی از این آنزیم ها شامل: سیتوکروم P-450، سیتوکروم b5 و آریل هیدروکسیلاز هستند.

 ۲. خواص ضد دیابتی: 
 در یک مطالعه بالینی که در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم (غیر وابسته به انسولین) انجام شد، مشاهده گردید که تجویز ریحان مقدس بصورت خوراکی در این افراد در طی یک ماه منجر به کاهش معناداری در گلوکز خون، هموگلوبین گلیکوزیله، اوریک اسید، تری گلیسریدها و LDL میگردد.

این گیاه که به ملکه گیاهان دارویی مشهور می باشد بومی نواحی معتدل و نیمه معتدل آسیا می باشد.
 این  گیاه  در هند برای بیش از 5 هزار سال  به خاطر خواص شفابخشی آن برای بدن و روح و روان مورد احترام می باشد.  درواقع دارای خواص شگفت انگیزی می باشد که در تحققیات علمی جدید هم بسیاری از آن تایید شده است. 
 امروزه این گیاه بعنوان آنتی اکسیدان، محافظت نرونی عصبی، کاهش استرس و محافظت در برابر پرتو شناخته شده است.  
 ریحان مقدس حاوی ترکیبات پیچیده ی فیتوشیمیایی است که با هم دیگر عمل کرده و باعث خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد ویروسی، آداپتوژنی و تقویت سیستم ایمنی می گردد.
 برگ تازه یا خشک آن قابل استفاده در  دمنوش گیاهی می باشد. علاوه براین چون پابلند می باشد و در شرایط خاک غنی و خوب  تا 60 سانتیمتر رشد می کند می توان در باغچه بعنوان گیاه تزیینی کاشت در این صورت به هنگام گل دهی باید گل های آنرا بچینید تا رشد رویشی آن بیشتر شود.
برچسب ها: ریحان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها