کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

منچسترسیتی دمای‌بدن هواداران را کنترل می‌کند

10 مرداد 1401 ساعت 11:10


گروه ورزشی: هواداران منچسترسیتی در فصل پیش رو می‌توانند شال‌گردن هوشمند جدیدی را امتحان کنند. «شال‌گردن متصل» که با همکاری شرکت فناوری سیسکو ساخته شده، دارای یک حسگر بیومتریک است که در پارچه ادغام شده است.

 
این حسگر طیف وسیعی از پاسخ‌های احساسی و فیزیولوژیکی از جمله ضربان قلب، دمای بدن و جریان خون را از طریق پوست ثبت می‌کند.داده‌های شال به باشگاه درک بهتری از احساس هواداران در لحظات مختلف یک مسابقه فوتبال و احساسات فیزیولوژیکی آنها می‌دهد.هواداران می‌توانند در لحظات مهم مسابقه افزایش ضربان قلب و دمای بدن را از خود نشان دهند؛ مثلا یک ضربه پنالتی یا یک پیروزی در دقیقه ۹۰!
 
 
این داده‌ها به باشگاه اجازه می‌دهد «تجربه‌های سفارشی‌سازی‌شده و سفارشی‌شده‌تری در آینده» را شکل دهد؛ اگرچه مشخص نکرده است که این تجربیات چه خواهند بود.آیمریک لاپورته، مدافع منچسترسیتی گفت: «این یک ایده درخشان است و به ما ارتباط ویژه‌ای با هواداران می‌دهد.»جک گریلیش هافبک آبی‌های منچستر هم افزود: «فکر می‌کنم شگفت‌انگیز است که چگونه می‌توان از احساس هواداران در طول بازی اطلاعاتی به‌دست آورد.»

باشگاه سیتی می‌گوید، «شال‌گردن متصل» نشان می‌دهد که چقدر هواداران تحت تاثیر اقدامات در زمین قرار می‌گیرند و این «آینده‌ای فراگیرتر» را تقویت می‌کند.این شال‌گردن دارای یک حسگر زیستی EmotiBit بوده که در پارچه تعبیه شده است که با احتیاط روی گردن قرار می‌گیرد و هنگام فعال بودن، یک سری چراغ‌ها در آن چشمک می‌زنند.

این شال، طیف وسیعی از معیارهای فیزیولوژیکی، از جمله ضربان قلب، دمای بدن و آنچه به عنوان «فعالیت الکترودرمال» شناخته می‌شود را ثبت می‌کند.من‌سیتی پیش‌تر با موفقیت این شال را با ۶ هوادار مادام‌العمر خود آزمایش کرده و بیش از ۱۲۰ لحظه جالب را در ۹۰ دقیقه یک مسابقه ثبت کرده است.


کد مطلب: 350285

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350285/منچسترسیتی-دمای-بدن-هواداران-کنترل-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir