به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۵۰۲۹۰

اسکوچیچ برای ستاره ایرانی برانکو می‌شود؟

اسکوچیچ برای ستاره ایرانی برانکو می‌شود؟
گروه ورزشی: در مورد همه بخش‌های شخصیت مهدی طارمی می‌توان حرف زد و احتمالا نقطه‌نظرهای متفاوت داشت، غیراز توانایی‌های فنی این بازیکن! این غیرقابل بحث‌ترین بخش وجود مهاجم بوشهری است؛ ستاره‌ای که بعد از ۲هفته بسیار جنجالی و پرحاشیه، با نقش‌آفرینی در فتح سوپرکاپ پرتغال برای پورتو بار دیگر ارزش‌های ممتازش را نشان داد. طارمی در جریان پیروزی ۳بر صفر تیمش برابر توندلا، ۲ گل به ثمر رساند و در پایان از سوی اکثر رسانه‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شد. با این دبل، طارمی تعداد گل‌هایش برای پورتو را به عدد ۵۱رساند و از یک حد نصاب جالب توجه عبور کرد. او حالا با چنین استارتی، آماده است تا سومین فصل حضورش در پیراهن آبی‌ها را با اعتمادبه‌نفس بیشتر و درخشان‌تر از هر زمان دیگری آغاز کند. البته که در این مسیر، رویارویی با توندلا هم مثل همیشه برای طارمی خوش‌یمن بود. این تیم شکار محبوب مهاجم بوشهری در پرتغال محسوب می‌شود؛ به‌طوری که طارمی برابر توندلا ۱۱گل زده و یک پاس گل هم داده است!

بی‌خیال حاشیه‌ها
گفتیم که طارمی ۲ هفته برزخی را پشت سر گذاشت. اظهارات او در ایران از جنبه‌های مختلف خبرساز شد؛ از روابطش با نزدیکان دولت و پیگیری مجوز واردات خودرو، تا ابراز علاقه غیرحرفه‌ای‌اش به جدایی از پورتو. این بخش آخر در پرتغال هم بازتاب‌های منفی و وسیعی داشت و خود طارمی که متوجه موضوع شده بود به شیوه‌های مختلف درصدد دلجویی از هواداران تیمش برآمد. بعد از بازی سوپرکاپ نیز مطابق انتظار خبرنگاران از کونسیسائو سرمربی پورتو در مورد مصاحبه طارمی پرسیدند. او اما گفت: «جوابی ندارم. درون زمین چه گذشت؟ بهترین بازیکن مسابقه چه‌کسی بود؟» به تعبیر بهتر انگار سرمربی پورتو که بازیکنان مهم زیادی را هم در فاز هجومی از دست داده، ترجیح می‌دهد چشم از حاشیه‌ها بپوشد و روی توانایی‌های فنی طارمی متمرکز شود؛ برگ برنده‌ای که همیشه نقاط ضعف این بازیکن را پوشانده است.
 
برانکو هم به او آوانس می‌داد
جالب اینجاست که قبلا هم مزایای فوتبالی طارمی باعث شده بود سرمربیان پیشین او نسبت به برخی رفتارهایش بی‌اعتنا باشند. حتی برانکو ایوانکوویچ که بسیار مربی سختگیری بود و قاطعیتش ستاره‌های زیادی را از پرسپولیس راند، در قبال طارمی کمی ملایم‌تر بود. به‌عنوان مثال ۲۱فروردین ۹۶بعد از آنکه مهدی طارمی پنالتی حساس بازی با الریان را به شکلی غیرمسئولانه چیپ زد و از دست داد، برانکو به صراحت اعلام کرد تا زمانی که او سرمربی پرسپولیس باشد مهدی دیگر پنالتی نخواهد زد. با این حال تنها چند روز بعد در بازی با ماشین‌سازی مهدی طارمی با اصرار بازیکنان پشت پنالتی اعلام‌شده به سود پرسپولیس ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد! حقیقت آن است که پتانسیل فنی بالای طارمی، خیلی اوقات باعث شده او بابت تصمیمات و رفتارهای اشتباهش به اندازه کافی مجازات نشود. ممکن است همین اتفاق در تیم ملی هم رخ بدهد و دراگان اسکوچیچ اگر تا جام‌جهانی بر مسندش باقی ماند، با چشم‌پوشی از همه رفتارهای ناهنجار طارمی او را به قطر ببرد. با این حال چه رؤیای قشنگی می‌شد اگر این توانایی فنی، با شخصیتی بلوغ‌یافته و حرفه‌ای در هم می‌آمیخت. در ۳۰سالگی یک فوتبالیست، این دیگر نباید آرزوی خیلی بزرگی باشد!
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها