به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۵۰۳۴۷

ربات‌ها قدرت لمس انسانی پیدا می کنند

ربات‌ها قدرت لمس انسانی پیدا می کنند
گروه علمی:محققان امیدوارند حسگرهایی از جنس فوم گرافنی به تحولی در حوزه تولید پروتز و اعضای رباتیک منجر شود و به آنها امکان دهد تا حساسیت و بازخورد لمس انسانی را تقلید کنند.این پروژه به رهبری محققان دانشگاه UWS اسکاتلند با هدف توسعه حسگرهایی انجام می شود که قابلیت های بیشتری برای ربات ها فراهم می کنند و با کمک حسگرهای فشار دقیق با قابلیت ارائه بازخورد لمسی، مهارت و موتورهای مهارتی این ابزارها را بیشتر می کند.
 
این دستگاه ها از فوم گرافن ۳ بعدی ساخته شده اند و هنگامیکه ماده تحت فشار قرار می گیرد و تغییری در مقاومت الکترونیکی آن ایجاد می شود، باز خورد آن را لمس می کنند.این فوم گرافنی نوین ۳ بعدی قدرت تقلید از حساسیت و بازخورد لمس انسانی را دارد. این دستگاه ها با استفاده از تاثیر پیزوالکتریک می توانند طیف وسیعی از فشار را حس کنند.

دس گیبسون مدیر انستیتو Thin Films, Sensors and Imaging در دانشگاه UWS و محقق ارشد پروژه می گوید فناوری نوین مذکور به دگرگونی سیستم های رباتیک منجر می شود.او در این باره می گوید: طی سال های اخیر پیشرفت ها در صنعت رباتیک خارق العاده بوده است اما به دلیل فقدان قابلیت های حسگری، سیستم های رباتیک بیشتر اوقات نمی توانند فعالیت های خاصی را به راحتی انجام دهند. برای آنکه ربات ها بتوانند به پتانسیل کامل خود دست یابند به حسگرهای فشار دقیقی نیاز است که قابلیت لمسی بهتری فراهم می کنند.
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها