کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحران کووید باعث توقف مبارزه با ایدز شده است

10 مرداد 1401 ساعت 13:52


گروه علمی:گزارش جدید نشان می دهد که تلاش ها برای پایان دادن به اپیدمی جهانی اچ آی وی با توجه به صرف پول و توجه برای مبارزه با کووید ۱۹ کُند شده است.«متیو کاوانا»، معاون مدیر اجرایی بخش ایدز سازمان ملل، درباره این یافته‌ها گفت: «این زنگ خطری برای جهان است که بگوییم کووید ۱۹ پاسخ ایدز را به طور قابل توجهی از مسیر خارج کرده است».
 

از جمله نگرانی‌ها این است که آزمایش HIV در مکان‌هایی که با موج‌های کووید درگیر هستند کُند یا متوقف شده است. عفونت HIV در بخش‌هایی از آسیا و اقیانوس آرام، که در حال روند نزولی بودند، افزایش یافته است.کاهش جهانی ابتلاء به موارد جدید ایدز مانند سال‌های قبل در حال کاهش نیست و هدف سازمان ملل برای کمتر از ۳۷۰ هزار مورد ابتلاء به HIV جدید تا سال ۲۰۲۵ را به خطر می‌اندازد. بر اساس این گزارش، سال گذشته حدود ۶۵۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با ایدز جان خود را از دست دادند.

نابرابری‌ها برای زنان و دختران همچنان در حال افزایش است. در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، زنان و دختران نوجوان سه برابر پسران و مردان در معرض ابتلاء به HIV هستند. به گزارش آسوشیتدپرس، سال گذشته هر دو دقیقه یک دختر یا زن نوجوان به ویروس ایدز آلوده می‌شد.در همین حال، این گزارش نشان می‌دهد که کمک‌های بین‌المللی کاهش یافته است و کشورهای با درآمد کم و متوسط ۸ میلیارد دلار کمتر از آنچه برای تأمین بودجه نیاز است، در اختیار دارند.


کد مطلب: 350353

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350353/بحران-کووید-باعث-توقف-مبارزه-ایدز-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir