کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه‌ چیز درباره ویزای «اسکیل‌ ورکر استرالیا»؛ انواع و هزینه

10 مرداد 1401 ساعت 13:56

گروه گردشگری: کشور استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا بوده و برنامه‌های متعددی را برای این منظور طراحی کرده است.


این برنامه‌ها افراد مختلف را هدف قرار می‌دهد اما ویزای اسکیل ورکر استرالیا مختص نیروی کار ماهری است که در یک زمینه مشخص تخصص دارند. این برنامه تحت عنوان ویزای مهارت نیز شناخته شده و زیرمجموعه ویزای کاری استرالیا است. اگر در زمینه کاری خود از تخصص و مهارت کافی برخوردار بوده و می‌خواهید کار و زندگی در استرالیا را تجربه کنید، بهتر است شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا را بررسی کنید. در ادامه این مطلب بیشتر درباره این مسیر مهاجرتی صحبت می‎‌کنیم.

برنامه اسکیل ورکر استرالیا و انواع آن
فرآیند ویزای اسکیل ورکر استرالیا متقاضیان ماهر را تحت یک سیستم امتیازدهی همه‌جانبه ارزیابی می‌کند. اما این برنامه تنها شامل یک نوع ویزا نبوده و مجموعه‌ای از ویزاهای Skilled Worker را دربرمی‌گیرد. این ویزاها به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که دسته اول، مختص کسانی است که خارج از کشور استرالیا و برای اولین بار درخواست می‌دهند. دسته دوم، برای کسانی است که از قبل یک ویزای موقت استرالیا را داشته و می‌خواهند آن را به ویزای دائمی تبدیل کنند. انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا عبارت است از:
دسته اول؛ کسانی که برای بار اول و خارج از کشور اقدام می‌کنند
این دسته شامل سه نوع ویزای 190، 491 و 189 است:

•    ویزای 190 استرالیا
ویزای 190 استرالیا نوعی ویزای دائمی است که ملزم به دریافت یک دعوتنامه از طرف ایالت‌های این کشور است. برای دریافت این ویزا باید فرم درخواست "EOI" را تکمیل کنید تا براساس آن و اطلاعاتی که وارد کرده‌اید، امتیاز شما برای واجد شرایط بودن محاسبه شود. حداقل امتیاز لازم برای دریافت این ویزا 65 امتیاز بوده و پس از آن، از طرف آژانس‌های دولت ایالتی کاندید می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع ویزا می‌توانید به وب سایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

•    ویزای 491 استرالیا
اخذ ویزای 491 زیرکلاس ویزای اسکیل ورکر استرالیا به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا برای مدت 5 سال همراه خانواده خود در این کشور زندگی کرده و به کار و تحصیل بپردازند. حداقل امتیاز لازم برای این ویزای موقت 65 امتیاز بوده و افراد می‌توانند پس از گذشت 3 سال برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهند.

•    ویزای 189 استرالیا
برنامه ویزای 189 استرالیا برای متقاضان زیر 50 سال طراحی شده و با اخذ آن، می‌توانید به‌صورت نامحدود در این کشورزندگی کنید. فردی که این ویزا را دریافت می‌کند، می‌تواند از خانواده خود برای زندگی در استرالیا حمایت کرده و حتی در صورت واجد شرایط بودن، برای اخذ شهروندی استرالیا نیز درخواست دهد.
دسته دوم؛ کسانی که قصد تبدیل ویزای موقت به دائم را دارند
کسانی که در کشور استرالیا اقامت موقت داشته و می‌خواهنداین اقامت را به دائمی تبدیل کنند، باید برای اخذ ویزاهای این دسته اقدام کنند. انواع ویزای 489، 191، 476 و ویزای 887 در این دسته از برنامه اسکیل ورکر استرالیا قرار می‌گیرند.

•    ویزای 489 استرالیا
ارائه درخواست ویزای 489 در حال حاضر بسته شده و ویزای 491 جایگزین آن شده است.

•    ویزای 887 استرالیا
ویزای 887 یکی دیگر از ویزاهای دائم اسکیل ورکر است. در این نوع ویزا به دارندگان ویزاهای مهارتی (provisional Skilled Regional) استرالیا که حداقل 2 سال در مناطق کم‌جمعیت استرالیا مشغول به کار و زندگی بودند امکان اقدام برای اقامت دائم در استرالیا را می‌دهد. قبل از هرگونه اقدام برای اخذ ویزای مهارتی استرالیا باید نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور بیندازید. در استرالیا زمینه‌های بسیاری از صنعت وجود دارد که به کارگر نیاز دارند ولی دچار کمبود‌ نیرواند مثل ساخت و ساز، بهداشت و درمان، برنامه‌نویسی.

•    ویزای 191 استرالیا
کسانی که ویزای موقت 491 یا 494 استرالیا را دارند می‌توانند برای اخذ ویزای دائمی 191 استرالیا اقدام کنند.

•    ویزای 476 استرالیا
این نوع ویزا مختص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که قصد دارند برای اخذ یک ویزای کار درخواست بدهند. متقاضیان باید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد تأیید در کشور استرالیا فار‌غ‌التحصیل شده و سپس برای این نوع از ویزای اسکیل ورکر درخواست بدهند.



مزایای اخذ ویزای اسکیل ورکر کشور استرالیا
اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا برای کسانی که موفق به دریافت آن می‌شوند، مزایای قابل توجهی دارد. دریافت این مزایا باعث شده تا این ویزا به یکی از روش‌های مرسوم برای مهاجرت نیروی کار ماهر به استرالیا باشد. برخی از مهمترین مزیت‌های این ویزای کاری عبارت است از:
-    امکان اخذ اقامت کاری در کشور استرالیا
-    بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی "Medicare" استرالیا
-    امکان اخذ تابعیت و اقامت دائم کشور استرالیا پس از 4 سال

هزینه اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا چقدر است؟
مانند تمام مسیرهای مهاجرتی، درخواست برای اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا نیز ملزم به پرداخت هزینه است. مبلغ اصلی درخواست ویزا برای متقاضی 4045 دلار استرالیا بوده و به ازای هر یک از فرزندان بالای 18 سال از خانواده و همسر متقاضی، باید مبلغ 202 دلار پرداخت کنید. این هزینه برای فرزندان زیر 18 سال 1015 دلار استرالیا است. البته باید این مسئله را در نظر داشته باشید که عواملی همچون حرفه تخصص متقاضی، سوابق پزشکی، تسلط به زبان انگلیسی، ارزیابی مهارت توسط نهادهای دولتی، بررسی‌های قانونی مرتبط با شخصیت اجتماعی و ... روی هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد.

جمع‌بندی
کشور استرالیا برنامه‌های مهاجرتی متنوعی دارد که برخی از آن‌ها مختص کسانی است که قصد دارند در این کشور کار کنند. برای شرکت در این برنامه‌ها انواع ویزای کار طراحی شده که یکی از آن‌ها، ویزای اسکیل ورکر استرالیا است. این نوع ویزا مختص نیروی کار ماهری است که در یکی از حوزه‌های پرتقاضای استرالیا فعالیت می‌کنند. پس از درخواست برای این ویزا، شرایط و مهارت فرد متقاضی تحت یک سیستم امتیازدهی بررسی شده و در نهایت از سوی نهادهای دولتی دعوتنامه دریافت می‌کند. در این مطلب به بررسی جزئیات اساسی درباره ویزای اسکیل ورکر استرالیا پرداخته و انواع آن را بررسی کردیم. چنانچه قصد دارید برای این ویزا اقدام کنید، می‌توانید از کارشناسان موسسه مهاجرتی پارسی کانادا کمک گرفته و یا اطلاعات بیشتر را در وب سایت این مجموعه به آدرس parsicanada.com مطالعه کنید.
 


کد مطلب: 350355

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350355/همه-چیز-درباره-ویزای-اسکیل-ورکر-استرالیا-انواع-هزینه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir