به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۳۵۰۳۷۴
تا کنار زدن گروه‌های فاسد از قدرت، تحصن در ساختمان پارلمان ادامه می‌یابد

شروط «جریان صدر» برای انجام گفت‌وگو

گروه بین‌الملل: مدیر دفتر سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق گفت که تحصن حامیان این جریان همچنان ادامه خواهد داشت.  
شروط «جریان صدر» برای انجام گفت‌وگو
ابراهیم الجابری 3 شرط «جریان صدر» برای انجام گفت‌وگو با چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی را به شرح زیر اعلام کرد:
1- خروج العامری و فراکسیون وی از چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی.
2- محکوم کردن صریح سخنان «اسپایکرمن» (نوری المالکی) که چندی پیش در قالب فایل صوتی به بیرون درز کرد.
3- شخص العامری از جمله امضاکنندگان سند اصلاحات بود که اجرایی نشد، پس چه کسی تضمین‌کننده اجرایی شدن گفت‌وگوهای اصلاح‌طلبانه است؟ شما باید ضامن اجرای این گفت‌وگوها را تعیین کنی تا عراق را چنگال فساد نجات دهیم. 
الجابری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تحصن در پارلمان، نامحدود است و ملت عراق، حرف آخر را می‌زند. این تحصن تا زمانی که گروه‌های فاسد از قدرت برکنار شوند، همچنان ادامه خواهد داشت. وی با این ادعا که اولین و آخرین هدف تحصن، کنار زدن فساد است، تصریح کرد: اگر فساد کنار زده شود، عراق نفس خواهد کشید و اگر نشود، چنین نخواهد شد. فرقه‌گرایی نیز ادامه خواهد داشت.
این مقام جریام صدر مدعی شد: فرقه‌گرایی و کسانی که به وطنی خارج از وطن خود، وابسته هستند، باقی خواهند ماند. این مسئله، مورد رضایت وجدان بیدار کسانی نیست که وارد پارلمان عراق شدند. الجابری درباره مذاکره با چارچوب هماهنگی شیعیان هم گفت: چه کسی نماینده چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی) است؟ نوری المالکی، با حیدر العبادی، یا هادی العامری یا عمار الحکیم؟ ما نمی‌دانیم، چارچوب، چه کسی است؟ همه آنها، «چارچوب هماهنگی» را خطاب قرار می‌دهند. آیا چارچوب در داخل عراق است یا خارج از آن؟». مدیر دفتر صدر در بغداد، همچنین شب گذشته، پس از آشوبگری حامیان این جریان، مدعی شد که این اقدامات، تحت رهبری جریان صدر نیست. الجابری گفت: تظاهراتی که در حال برگزاری است، وابسته به جریان صدر نیست، بلکه این جریان، بخشی از تظاهرات است و تحت رهبری آن قرار ندارد.

 
برچسب ها: سیدمقتدی صدر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها