کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصویر فرد مسلح بازداشت‌شده مقابل خانه علینژاد

10 مرداد 1401 ساعت 14:59

گروه سیاسی: به دنبال انتشار گزارشی درباره دستگیری یک مرد مسلح در برابر خانه مسیح علینژاد در روزنامه آمریکایی نیویورک‌پست، عکس و هویت فرد بازداشت شده و تصاویر ویدیوی مداربسته از او منتشر شد.


مسیح علینژاد گفته است که فرد بازداشت شده از چند روز پیشتر به دلیل پرسه زدن مداوم در اطراف خانه و باغچه او، شک ماموران پلیس را برانگیخته بود. او گفت این فرد پس از بالا آمدن از پله‌های خانه برای باز کردن در بازداشت شد و ابتدا موضوع را انکار کرده و مدعی شده بود فقط به دنبال خانه‌ای برای اجاره است. وی با اشاره به اینکه در آن ساعت در خانه حضور داشته و در حال برگزاری یک نشست آنلاین به همراه گری کاسپاروف و لئوپولدو لوپز بوده است، گفت پلیس در خودروی این فرد اسلحه جنگی کشف کرد.
در شکایت‌نامه‌ای که به دادگاه نیویورک ارائه شده، متهم خالد مهدی‌‌اف نام دارد و روز پنجشنبه در حالی بازداشت شد که یک کلاشنیکف با خشاب پر و بیش از هزار دلار پول نقد به همراه داشت. خالد مهدی‌اف جودوکای با تابعیت جمهوری آذربایجان در وزن مثبت صد کیلوگرم است و سلاحی ساخت چین با شماره سریال دستکاری شده در اختیار داشته است.
انتشار خبر بازداشت یک فرد مسلح در مقابل خانه یک روزنامه‌نگار ایرانی در نیویورک با واکنش‌هایی در آمریکا روبه‌رو شده است. از جمله مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه دولت ترامپ، نوشت: حکومت ایران مقام‌های آمریکایی را به ترور تهدید می‌کند و حالا هم در تلاش برای کشتن مخالفان ایرانی‌اش در اینجاست. او خواستار اخراج «دیپلمات‌ها»ی جمهوری اسلامی از خاک آمریکا شد و گفت دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی نیز که در داخل سفارت پاکستان در واشینگتن مستقر است باید تعطیل شود.
 


کد مطلب: 350378

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350378/تصویر-فرد-مسلح-بازداشت-شده-مقابل-خانه-علینژاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir