کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عایقکاری به سبک کشورهای پیشرفته

10 مرداد 1401 ساعت 18:46

گروه کسب و کار: بدون شک اهمیت عایقکاری بر کسی پوشیده نیست، اما نحوه ی صحیح عایقکاری و استفاده از نوع عایق مناسب با قیمت بصرفه قطعا مهم است.


براساس جدیدترین تحقیقات انجام شده عایقکاری صحیح و اصولی میتواند تا 90 درصد از هدررفت انرژی جلوگیری کند که این به معنای صرفه جویی در هزینه‌هاست.
در اینجا با انواع عایق‌ها و ویژگی‌های هرکدام آشنا میشویم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

شرکت مهندسی بهینه ساز الموت
این شرکت با چندین سال سابقه درخشان در امر بهینه سازی، تهویه، و عایقکاری یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه است. شرکت تهویه الموت مجری بسیاری از پروژه‌ها در شرکت‌های معتبر همچون فولاد مبارکه، سیتی سنتر اصفهان، ذوب آهن اصفهان، داروسازی رها و بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های معتبر دیگر میباشد.
انواع کانال پیش عایق، عایق‌های الاستومری و وسایل تهویه همچون چیلر از محصولات قابل فروش این شرکت هستند.
 
عایقکاری کانال‌های هوا
کانال‌های تهویه هوا یکی از مهمترین قسمت‌های سیستم تهویه بشمار می‌آیند. اغلب کانال‌های سنتی دارای نشتی هستند که حتی پس از انجام عایقکاری بر آنها نشتی از بین نمیرود. همچنین عایقکاری پس از نصب کانال موجب افزایش وزن کانال و سازه میشود و زمان زیادی صرف میگردد.
راه حل جایگزین استفاده از کانال پیش عایق است. این کانال‌ها قبل از نصب عایقکاری شده اند و از فوم پلی یورتان با دو روکش آلومینیوم به ضخامت بین 80 تا 500 میکرون ساخته شده اند و نسبت به کانال‌های سنتی وزنی تا هفت برابر سبکتر دارند.کانال‌های پیش عایق شرکت الموت عاری از مواد خطرناک اند و با سرعت بسیار بیشتری قابل نصب اند و میتوانند موجب ذخیره انرژی تا 86 درصد گردند. همچنین در برابر حرارت و حریق کندسوز هستند و نیز دارای 20 سال گارانتی با تاییدیه و مجوز رسمی از وزارت مسکن میباشند.
این کانال‌ها به علت خواص آنتی باکتریالی که دارند از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری میکنند و هوایی سالم و تمیز در اختیار شما قرار میدهند.

کانال پیش عایق الموت

عایق کاری لوله‌ها و سطوح
قسمت بعدی مورد نظر برای انجام عایقکاری لوله‌ها هستند. قسمت اعظم هدررفت انرژی در سیستم تهویه در لوله‌ها اتفاق می‌افتد.
لوله‌های انتقال آب گرم و سرد در پکیج‌ها و موتورخانه‌ها و همچنین لوله‌های مسی کولر گازی باید به صورت صحیح عایقکاری شوند تا علاوه بر صرفه جویی در انرژی، از پوسیدگی و خرابی آنها نیز جلوگیری شود.
استفاده از عایق الاستومری به عنوان جایگزین عایق‌های سنتی همچون پشی شیشه و پشم سنگ، مورد توجه تمام متخصصین قرار گرفته است. عایق الاستومری لوله ای که برای عایقکاری لوله‌ها به
کار میرود و دقیقا هم اندازه با قطر لوله انتخاب میگردد. مزایای این عایق‌های جدید سبکتر بودن و سازگاری با محیط زیست و همچنین سرعت نصب بالا و ضریب انتقال حرارت بسیار پایینتر است.
همچنین عایق الاستومری رولی نیز برای عایقکاری سطوح و مخازن مورد استفاده قرار میگیرد. مقاومت بالا در برابر نورخورشید موجب طول عمر بیشتر عایق الاستومری نسبت به عایق‌های سنتی و همچنین حفاظت بیشتر از تاسیسات در برابر نور و رطوبت میگردد.
عایق الاستومری الموت.
نوع روکش دار این عایق‌ها که دارای یک لایه روکش اضافی است نیز جهت استفاده در فضای باز و در معرض نور خورشید میباشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین و کارشناسان ما با شرکت بهینه ساز الموت تماس حاصل نمایید.
 
 


کد مطلب: 350438

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350438/عایقکاری-سبک-کشورهای-پیشرفته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir