کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امارت اسلامی طالبان مامن فرماندهان جهادی، القاعده و داعش یا ...؟

​​​​​​​«ایمن‌الظواهری» توسط پهپادهای آمریکا در کابل کشته شد

11 مرداد 1401 ساعت 3:31


گروه بین‌الملل: خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس و همچنین شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده‌اند در جریان حمله پهپادی آمریکا به کابل پایتخت افغانستان، ایمن الظواهری رهبر گروه تروریستی القاعده کشته شده است.
شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: ایمن الظواهری، رهبر القاعده و جانشین اسامه بن لادن توسط پهپادهای آمریکایی در کابل، کشته شد.
پس از اشغال افغانستان توسط تروریست‌های طالبان، بسیاری از فرمانده‌هان و تروریست‌های القاعده و داعش مجددا وارد این کشور شده و مورد حمایت امارت اسلامی طالبان قرار گرفته‌اند. برخی تحلیل‌گران اما نظر دیکری دارند و می‌گویند هلاکت الطواهری با همکاری طالبان با آمریکا رقم خورده است.
الظواهری در خانه وزیر کشور طالبان هدف پهپادهای آمریکا قرار گرفت!
واشینگتن‌پست نوشت: ایمن الظواهری در خانه‌ای در منطقه دیپلماتیک کابل هدف پهپاد آمریکایی قرار گرفت. نیویورک‌تایمز نیز این خانه را متعلق به سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان دانست.
در گزارش سی ان ان آمده است: به گفته چندین منبع آگاه، ایالات متحده ایمن الظواهری رهبر القاعده را در یک حمله پهپادی کشته است. ظواهری که به تازگی 71 ساله شده بود، 11 سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن توسط ایالات متحده، نماد این گروه باقی ماند. او در مقطعی به عنوان پزشک شخصی بن لادن عمل کرد.
.یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است: «در پایان هفته، ایالات متحده یک عملیات ضدتروریستی را علیه یک هدف مهم القاعده در افغانستان انجام داد. این عملیات موفق بود و غیرنظامیان در آن کشته نشدند.» وی همچنین اعلام کرد جو بایدن بزودی درباره یک «عملیات موفقیت‌آمیز ضد تروریستی» سخنرانی می‌کند.
ساعتی پیشتر گروه تروریستی طالبان تایید کرد که حمله روز یکشنبه در کابل توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده و آن را محکوم کرد!
گزارش رویترز
مقامات ایالات متحده شامگاه دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند که ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده، در حمله پهپادی سی‌آی‌ای در افغانستان کشته شده است، رخدادی که بزرگ‌ترین ضربه به این گروه شبه‌نظامی از سال ۲۰۱۱ و کشته شدن اسامه بن لادن، بنیان‌گذار القاعده، محسوب می‌شود.

ایمن الظواهری، پزشک و جراح مصری، در هماهنگی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نقش داشت که در جریان آن چهار هواپیمای غیرنظامی ربوده و به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک، پنتاگون در نزدیکی واشینگتن و مزرعه‌ای در پنسیلوانیا کوبیده شدند. این رخداد حدود سه هزار کشته بر جای گذاشت.
یکی از مقامات ایالات متحده به شرط عدم انتشارنام خود به  رویترز گفت که حمله پهپادی روز یکشنبه توسط سی‌آی‌ای در کابل، پایتخت افغانستان، انجام شد.
 


کد مطلب: 350453

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350453/ایمن-الظواهری-توسط-پهپادهای-آمریکا-کابل-کشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir