به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۵۰۴۵۵

بزرگترین مرکز خدمات تعمیر موتورخانه

گروه کسب و کار: بیش از 70 کارشناس و تکنسین دوره دیده و حرفه ای در مجموعه بزرگ سانتیگراد آماده ارائه خدمات عیب یابی، سرویس و تعمیر موتورخانه و همچنین نصب و راه اندازی انواع موتورخانه و شوفاژخانه و تاسیسات لوله کشی شما هستند.
بزرگترین مرکز خدمات تعمیر موتورخانه
اهمیت سرویس و تعمیرات موتورخانه
موتورخانۀ شوفاژ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مجتمع‌های مسکونی و اداری به شمار می‌رود، زیرا تامین آب گرم و سیستم گرمایشی این اماکن بر عهدۀ موتورخانه است. باید به این نکته توجه داشت که در تمامی روزهای سال موتورخانه‌ها در حال فعالیت و کار هستند. به همین دلیل، در زمانی کوتاه قطعات دچار فرسایش خواهند شد. برای جلوگیری از فرسایش زود هنگام در این قبیل موارد باید سرویس‌های دوره‌ای را در کوتاه مدت و به صورت دوره‌ای انجام داد تا مشکلی در سیستم شوفاژخانه روی ندهد. متاسفانه این اشتباهی است که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و برای نپرداختن وجهی ناچیز برای سرویس‌های دوره‌ای، ناگهان مجبور می‌شوند تا مبلغی هنگفت را هزینۀ تعمیر موتورخانه خود کنند.
در عکس زیر به خدمات مجموعه گروه مشاوران سانتیگراد در سرویس و تعمیرات موتورخانه اشاره میکنیم:
 


مشکلات متداول در تعمیر موتورخانه‌
تعمیرات موتورخانه یک کار کاملاً تخصصی است و عیب‌یابی و تعمیر باید توسط تعمیرکاری متخصص و حرفه‌ای انجام شود. در یک موتورخانۀ مرکزی در مجتموع‌های مسکونی و اداری تعداد زیادی از قطعات به طور هم‌زمان در حال کار و فعالیت هستند و با استفاده از انرژی و آب، گرمایش و آب گرم مصرفی را تامین می‌کنند. مسلماً نقص در هر کدام از این قطعات، حتی کوچک‌ترین نقص، می‌تواند یک موتورخانۀ بزرگ را از کار بیندازد و آن را دچار اختلال کند. به همین دلیل است که برای موتورخانه‌ها همیشه توصیه می‌شود که از سرویس‌های دوره‌ای در بازه‌های زمانی مشخص استفاده کنید تا احتمال ایراد و  نیاز به تعمیر موتورخانه به حداقل برسانید.

 •    خاموش شدن مداوم مشعل
یکی از متداول‌ترین عیوبی که بارها با آن مواجه شدید، خاموش شدن مداوم مشعل در زمان کارکرد است که باید توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. هم‌چنین سر و صدای ناهنجار و از کار افتادن پمپ موتورخانه نیز از دیگر عوامل شایع در موتورخانه‌ها محسوب می‌شود که معمولاً می‌تواند از کوپلینگ، سیم‌پیچ پمپ یا سیل باشد که باز باید توسط تعمیرکارانی حرفه‌ای بازدید شوند.
 
•    سوراخ شدن دیگ موتورخانه
دیگ‌های به کار رفته در موتورخانه‌ها معمولاً از دو نوع چدنی و فولادی ساخته می‌شوند. با وجود مقاومت نسبتاً بالای این دیگ‌ها امکان سوراخ شدن آن‌ها وجود دارد. متاسفانه تنها راه جلوگیری از نشتی و سوراخ شدن این نوع از دیگ‌ها خرید یک دیگ جدید است، ولی این اطمینان را به شما عزیزان می‌دهیم تا جایی که مقدور باشد متخصصان و تعمیرکاران ما به نعمیر قطعات مختلف موتورخانه فکر می‌کنند و گزینۀ آخر آن‌ها خرید یک قطعه جدید است و آن زمانی است که دیگر هیچ راه‌حلی برای تعمیر وجود نداشته باشد.



 •    نشتی در لوله‌ها و اتصالات موتورخانه
توجه داشته باشید که گاهی کلکتور نیز ممکن است زنگ بزند یا ترک بردارد که به موجب این مسئله احتمال سوراخ شدن و نشتی وجود خواهد داشت. در ضمن وجود نشتی در لوله‌ها و اتصالات از دیگر موارد متداول در موتورخانه‌ها محسوب می‌شود که معمولاً قابل تعمیر نیست و باید آن بخش از لوله یا اتصالات مرتبط تعویض شوند.

•    روشن شدن انفجاری مشعل موتورخانه
اگر این مشکل برای موتور خانه شما اتفاق افتاد، باید میزان گاز ورودی به موتورخانه را قبل از ایجاد جرقه بررسی کنید. این موضوع را می‌توانید با تغییر دستی میزان گاز ورودی از طریق شیر لولۀ گازِ تنظیم کنید یا اگر این موضوع مشکلی را حل نکرد، به دنبال تنظیم یا تعمیر قطعۀ مربوط به جرقه‌زدن مشعل خود باشید.

•    سرد شدن آب گرم در زمان استفاده
برای رفع این مشکل در اولین گام باید پمپ برگشت آب گرم مصرفی چک شود. سپس در صورتی که این پمپ به درستی کار می‌کرد، باید کویل‌های منبع کویل‌دار را بررسی کرد تا رسوب نگرفته باشند. این موضوع معمولاً متداول‌ترین دلیل ایراد در این بخش است و هر 3 یا 4 سال باید آن را سرویس کرد تا دچار این مشکلات نشود. برای رفع این موضوع باید به وسیلۀ اسیدشویی یا روش‌های مکانیکی دیگر این کویل‌ها شستشو داده شوند و رسوبات داخلی آنها کاملاً از کویل خارج شوند تا بتوان مجدداً از آن‌ها استفاده کرد. شایان ذکر است که این مراحل معمولاً یک نیم روز یا یک روز کامل زمان می‌برد و معمولاً برای شستشوی آن‌ها از دو روش با پمپ و بدون پمپ استفاده می‌شود

•    صدای بلند و غیر متعارف مشعل
مهمترین نکته‌ای که باید در مقابله با این مسئله به آن توجه کرد، شل شدن دمپر مشعل موتور خانه و همچنین خراب شدن بلبرینگ است. کثیف شدن پره‌های فن مشعل هم می‌توتند باعث ایجاد سر و صدا شود.

•    متوقف نشدن سر ریز منبع انبساط
به احتمال خیلی زیاد شناور مخزن خراب شده است باید شیر ورودی آب سرد به منبع بسته شود اگر سریز شدن در منبع انبساط قطع شد باید شیر شناور تعویض شود



دلیل برتر بودن مجموعه بزرگ سانتیگراد
گروه فنی و مهندسی سانتیگراد با داشتن بهترین تعمیرکاران حرفه‌ای در عرصۀ تعمیر و سرویس انواع موتورخانه‌های مورد استفاده در منازل، مجتمع‌ها، شرکت‌ها و ادارات قدمی استوار در راستای کمک به شهروندان به منظور نصب، نگهداری و سرویس آن‌ها برداشته است. مطمئناً سرویس و تعمیر موتورخانه‌ها با توجه به تنوع گستردۀ آن‌ها نیازمند داشتن تجربه و دانش زیادی است که مسلماً تیم حرفه‌ای سانتی‌گراد توانسته است این تجربه و دانش را با هم به دست بیاورد تا شما عزیزان بتوانید با اطمینان خاطر نصب، سرویس و تعمیر انواع موتورخانه‌ها را به آنان بسپارید.
 
هدف اصلی گروه سانتی‌گراد رضایت مشتریان عزیز است. به همین علت، تمامی کارمندان و تعمیرکاران پرتلاش این شرکت در تلاش هستند تا باکیفیت‌ترین خدمات را با کم‌ترین هزینه به شما عزیزان ارائه کنند تا بتوانند لبخند رضایت را بر روی چهره شما حک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌ها مورد نیاز در رابطه با تعمیرات موتورخانه‌‌ها می‌توانید با مشاوران گروه سانتیگراد تماس بگیرید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید
آدرس سایت:   www.cantigerad.com
تلفن‌های تماس :   09125173643    -     09125309074
پست الکترونیک :   info@cantigerad.com
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها