به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۳۵۰۴۵۸

فاصله نیم‌میلیونی دولت و بازنشستگان

فاصله نیم‌میلیونی دولت و بازنشستگان
گروه اقتصادی: بحث و بررسی بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به پایان رسیده است؛ اما دولت با وقت‌کشی، هنوز میزان آن را اعلام نکرده است.
یک منبع آگاه درگفت‌وگو با روزنامه«دنیای‌اقتصاد» خبر داد که دولت با اجرای قانون افزایش ۳۸‌درصدی حقوق بازنشستگان موافقت کرده است؛ اما در مورد ۵۱۵‌هزار تومان اضافه آن حاضر به پذیرش نیست. پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان، اجرای قانون است که به صراحت افزایش ۳۸‌درصدی به اضافه ۵۱۵‌هزار تومان را در نظر گرفته است.
اما دولت در گام نخست این اعداد را به ۱۰‌درصد تقلیل داد. این کاهش با اعتراض بازنشستگان و نمایندگان مجلس همراه شد و در نهایت رئیس مجلس آن را ملغی کرد. طبق قانون، دولت یک هفته زمان برای اعلام میزان افزایش داشته که این زمان چهارشنبه هفته گذشته به اتمام رسیده است. نمایندگان بازنشستگان، مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کردند، در عین حال که معتقد بودند دولت تلاش می‌‌‌کند پله‌پله حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. اطلاعات این منبع آگاه حاکی از آن است که دولت با افزایش ۳۸‌درصدی حقوق بازنشستگان موافقت کرده، اما اختلاف بر سر ۵۱۵‌هزار تومان است و زیر بار آن نمی‌‌‌رود.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها