به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۵۰۴۸۰

مهدی طارمی به مهرداد میناوند رسید

مهدی طارمی به مهرداد میناوند رسید
گروه ورزشی: روزنامه شرق نوشت:مهدی طارمی؛ این نام در این روز‌ها بیشتر از هر نام دیگری به گوش می‌رسد؛ از هیاهو در خارج از زمین گرفته تا آتش‌بازی در داخل زمین. مهاجم بوشهری فوتبال ایران که همین چند‌روز پیش ۳۰‌سالگی خود را جشن گرفت، پس از یک مصاحبه خبرساز این‌بار با درخشش با پیراهن پورتو خود را در رأس اخبار قرار داد. طارمی یک‌بار دیگر در فوتبال پرتغال درخشید؛ اتفاقی که در سه سال اخیر بار‌ها رخ داده است. دیدار سوپرجام پرتغال یکشنبه‌شب بین دو تیم پورتو (قهرمان لیگ و جام حذفی) و توندلا (فینالیست حذفی) برگزار شد که این مسابقه، در‌نهایت با برتری ۳ بر صفر تیم پورتو خاتمه یافت.
مهدی طارمی ستاره این بازی که بود که موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند. این دو تیم در آخرین بازی فصل گذشته فوتبال پرتغال نیز در فینال جام حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پورتو به لطف دو گل مهدی طارمی به پیروزی ۳ بر یک رسید. طارمی در آن بازی، یک ضربه پنالتی را نیز هدر داده بود. ملی‌پوش ایرانی با این جام یک افتخار دیگر هم به ویترین افتخارات خود اضافه کرد. طارمی با قهرمانی سوپرجام به چهارمین جام دوران حضور خود در فوتبال پرتغال دست پیدا کرد. او قبلا در تیم پورتو موفق شده بود قهرمانی سوپرجام، لیگ برتر و جام حذفی پرتغال را تجربه کند و حالا چهار قهرمانی در پرتغال را تجربه کرده است.
افتخارات خارج از ایران طارمی تنها به چهار جام در پرتغال محدود نمی‌شود. او پیش از حضور در پورتو، در دوران حضورش در الغرافه قطر توانسته بود در جام حذفی قطر قهرمان شود. پنج عنوان قهرمانی در کارنامه این بازیکن دیده می‌شود. پرافتخارترین لژیونر ایرانی، اما کسی نیست به غیر از صادق محرمی، مدافع ایرانی دینامو زاگرب کرواسی. او همین چند روز پیش قهرمانی در سوپرجام کرواسی را جشن گرفت. هفت قهرمانی مختلف در کارنامه محرمی دیده می‌شود؛ چهار قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و دو سوپرجام. جالب اینکه محرمی قبل از حضور در کرواسی دو فصل هم به همراه پرسپولیس قهرمان شده بود تا در شش سال اخیر شش قهرمانی متوالی را تجربه کرده باشد.
سردار آزمون هم شش قهرمانی را در روسیه جشن گرفته است. قهرمانی فصل قبل زنیت را هم اگر در کارنامه سردار حساب کنیم، تعداد قهرمانی‌هایش در لیگ، جام حذفی و سوپرجام روسیه به هفت خواهد رسید. آزمون در میانه فصل از زنیت جدا شد و به لورکوزن پیوست و بدون احتساب قهرمانی فصل قبل روسیه شش قهرمانی اروپایی دارد. لورکوزن یکشنبه‌شب از جام حذفی آلمان کنار رفت و سردار برای اضافه‌کردن افتخارات اروپایی‌اش کار سختی در فصل پیش‌رو خواهد داشت.
مهرداد میناوند فقید دیگر لژیونر پرافتخار فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. میناوند در دوران حضورش در تیم اشتورم‌گراتس اتریش توانسته بود همراه این تیم چهار قهرمانی در لیگ، جام حذفی و سوپرجام اتریش کسب کند. طارمی با کسب چهارمین جام اروپایی خود در دوران لژیونری‌اش حالا به میناوند رسیده است.
رقابت کسب پرافتخارترین لژیونر اروپایی در سال‌های آینده هم قطعا بین سردار آزمون، مهدی طارمی و صادق محرمی ادامه خواهد داشت. قهرمانی در لیگ‌های اروپایی افتخار بزرگی است که به غیر از چهار بازیکن فوق نصیب علی دایی، علی کریمی، وحید هاشمیان، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه هم شده است.
طارمی در روز‌های قبل، پیش از فتح سوپرجام هم چهره‌ای خبرساز بود؛ مصاحبه او با عادل فردوسی‌پور حسابی جنجالی شد، از طرفی اخباری هم درباره علاقه میلان به جذب این بازیکن منتشر شده است. روزنامه‌های ایتالیایی همچنان از علاقه میلان به جذب این بازیکن می‌نویسند. رسانه ایتالیایی کالچو مرکاتو به‌تازگی دوباره مدعی شد که میلان یک بار دیگر قصد دارد شانس خود را برای جذب مهدی طارمی آزمایش کند. پنجره نقل‌و‌انتقالات اروپا همچنان باز است و باید دید پورتو چه سیاستی در قبال «جواهر ایرانی»‌اش خواهد داشت. پورتو مدافع عنوان قهرمانی لیگ پرتغال در اولین بازی فصل جدید خود باید ۱۶ مرداد برابر ماریتیمو قرار بگیرد.

 
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها