به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۵۰۴۸۶

پشت‌پرده ناکامی سرخ‌ها در جذب مهاجم

پشت‌پرده ناکامی سرخ‌ها در جذب مهاجم
گروه ورزشی: پرسپولیس همچنان در جذب مهاجم ناکام مانده و همین مساله صدای اعتراض هواداران این تیم را بلند کرده است. نایب‌قهرمان لیگ گذشته و دارنده ۵ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر کشور پس از اینکه توانست نام چهره‌های مطرحی همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، سعید صادقی و محمدمهدی احمدی را به خدمت بگیرد به یک‌باره متوقف شد و در جذب بازیکنانی همچون کاسیانو، منشا و مانگا کاملا ناکام ماند و حتی جذب سینا اسدبیگی هم نتوانست باعث کاهش انتقادها از مدیران باشگاه شود.
 
به نظر می‌رسد با جذب مهاجم ترکیب پرسپولیس کامل می‌شود اما این سوال مطرح است که چطور باشگاه‌های دیگر در جذب بازیکنان خارجی موفق هستند اما پرسپولیس در این راه ناکام مانده است. روزنامه «فرهیختگان» این سوالات را مطرح کرده و پاسخ‌هایی را هم دریافت کرده که بد نیست شما هم در جریان آن قرار بگیرید، البته با چند خبر تازه که از پرسپولیس به دست‌مان رسیده است.

 مذاکره با مهاجم جدید ادامه دارد
آخرین مهاجمی که باشگاه پرسپولیس پیگیر جذبش شد، مانگا بود که این انتقال هم منتفی شد. باشگاه پرسپولیس می‌گوید با تمام شرایط مطرح‌شده از سوی این بازیکن و باشگاهش موافقت کردند و قرار بوده این بازیکن پیراهن پرسپولیس را بر تن کند اما در آخرین لحظه این بازیکن اعلام کرده قصد حضور در فوتبال ایران را ندارد! گفته می‌شود این بازیکن اعلام کرده قصد دارد یا به لیگ فرانسه برود یا عربستان و قصد حضور در لیگ ایران را ندارد. مسئولان باشگاه پرسپولیس البته تاکید دارند مذاکره با مهاجم موردنظر یحیی گل‌محمدی ادامه دارد و درصورت پذیرش خواسته‌های باشگاه پرسپولیس مذاکرات را ادامه خواهند داد.

 علت ناکامی چیست؟
درمورد عدم‌موفقیت باشگاه پرسپولیس در جذب مهاجم حرف‌های مختلفی به گوش می‌رسد. هواداران پرسپولیس علت ناکامی را از جانب رضا درویش و تیم مذاکره‌کننده‌اش می‌دانند و این ناتوانی را به موفقیت‌های باشگاه‌های دیگر ربط می‌دهند. اما این خبر هم شنیده می‌شود که برخی از ایجنت‌های داخلی مانع پیشرفت مذاکرات می‌شوند که برخی از آنها در ایران حضور دارند! در این مورد از مسئولان باشگاه پرسپولیس سوال کردیم که آنها در پاسخ به «فرهیختگان» اعلام کردند: «با توجه به اینکه هواداران یارگیری دیگر تیم‌ها را با یارگیری ما مقایسه می‌کنند باید بگوییم هیچ اطلاعی از گزینه‌های تیم‌های دیگر و سطح فوتبال آنها نداریم اما نفراتی که ما به سراغ‌شان رفتیم از سطح فنی بسیار خوبی برخوردار بودند و قطعا می‌توانستند عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترکیب پرسپولیس داشته باشند. اما اکثر آنها پیشنهادهای خوبی از تیم‌های دیگر هم داشتند. هرچند با پیشنهادها و درخواست‌های آنها موافقت می‌کردیم اما آنها تصمیم دیگری می‌گرفتند.»

باشگاه پرسپولیس دخالت ایجنت‌ها را اصلا رد نمی‌کند و در این رابطه می‌گوید: «در مذاکره با برخی بازیکنان که نام‌شان مطرح می‌شد یا برخی ایجنت‌ها متوجه نام آنها می‌شدند رسما به مشکل می‌خوردیم و الان هم می‌خوریم. اسم بازیکن را هم که مطرح نمی‌کنیم بازهم مشکلات بر سر انتقال آنها پیش می‌آمد. باخبر ‌شدیم پیشنهادهای عجیبی به آنها ارائه می‌شده و همین موضوع کار را خراب می‌کرده.»

 عبدی هیچ جا نمی‌رود
مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس علی‌رغم داشتن قرارداد در مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره می‌کند که اگر پیشنهاد خارجی داشته باشد با اجازه یحیی گل‌محمدی از این تیم جدا می‌شود. ظاهرا پیشنهادی هست که این بازیکن در تلاش است تا آن را به سرانجام برساند. البته رقم پایین قراردادش هم باعث شد او این موضوع را جدی بگیرد و حتی برای افزایش این رقم راهی باشگاه شود و با درویش جلسه بگذارد. باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد عبدی تحت هیچ شرایطی از پرسپولیس جدا نمی‌شود و به قراردادش پایبند است. ظاهرا با او بر سر افزایش رقم قرارداد توافقاتی صورت گرفته است.

 پرسپولیسی‌شدن دلفی شایعه است
خبر آمد که پرسپولیسی‌ها با یونس دلفی مهاجم تیم شارلوا بلژیک که فصل قبل به شکل قرضی برای تیم گوریتسا بلژیک بازی کرد و در ایران نیز پیراهن استقلال خوزستان را بر تن کرده بود، به توافق رسیدند. حتی برخی تایید این خبر را از قول دلفی اعلام کردند اما نه باشگاه این خبر را تایید می‌کند نه یحیی گل‌محمدی. باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد که هیچ اتفاقی در این مورد رخ نداده و اصلا مذاکره‌ای هم در کار نبوده است.

 تمیروف در مسیر اصفهان یا تهران؟
شیرزاد تمیروف مهاجم ازبکستانی پرسپولیس علی‌رغم گلزنی در بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس به یک‌باره با انتشار پیامی در فضای مجازی از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد. این اتفاق درحالی افتاد که این بازیکن با پرسپولیس قرارداد داشته و یحیی هم از او خواسته بوده در تمرینات پرسپولیس حضور داشته باشد. البته او یک روز بعد از این کار پشیمان شد اما گفته می‌شود او واقعا قصد جدایی از پرسپولیس را دارد. ظاهرا او با این اقدام سعی داشته باشگاه هرچه زودتر تکلیفش را روشن کند. گفته می‌شود پای ایجنت جوانش هم در این اقدام وجود داشته است. سعی کردیم در این مورد از ایجنتش سوال کنیم که البته از پاسخگویی به این مورد به خبرنگار «فرهیختگان» خودداری کرد. اگر تمیروف از پرسپولیس جدا شود احتمال حضورش در یکی از دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران وجود دارد.

 فردا اعضای جدیدهیات‌مدیره معرفی می‌شوند؟
مدت‌هاست گفته می‌شود حسین شهریاری و حسین خبیری به‌عنوان دو عضو جدید هیات‌مدیره پرسپولیس معرفی خواهند شد. اما این اتفاق تا امروز نیفتاده است. قرار است جلسه مجمع باشگاه پرسپولیس ساعت 17 فردا چهارشنبه 12 مرداد 1401 در محل وزارت ورزش برگزار شود. گفته می‌شد سنگ‌اندازی‌هایی بر سر معرفی این دو نفر صورت گرفته اما فردا مشخص می‌شود این اتفاقات اصلا درست بوده یا نه. قرار است این دو نفر جایگزین بیژن ذوالفقارنسب و محمد علیپور دو عضو مستعفی هیات‌مدیره شوند.

 پرسپولیس منتظر پاسخ کارگزار
مذاکرات باشگاه پرسپولیس با کارگزار فصل قبل خود برای اصلاح قرارداد هنوز ادامه دارد. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد این باشگاه درخواست خود درمورد نحوه پرداخت، زمان‌بندی آن و البته رقم جدید به این کارگزار را اعلام کرده و منتظر پاسخ آنها به این درخواست است. هنوز این شرکت پاسخی به درخواست و البته متن جدید قرارداد باشگاه سرخ پایتخت نداده اما قرار است تا پیش از شروع بازی‌ها تکلیف این موضوع روشن شود. باشگاه می‌گوید اگر خواسته‌ها پذیرفته شود مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.
مرجع : روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها