به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۵۰۴۹۵

چه کار کنیم که به بیماری قلبی مبتلا نشویم؟

چه کار کنیم که به بیماری قلبی مبتلا نشویم؟
گروه سلامت: متخصص بیماری‌های قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هرچند خطر ابتلای مردان به بیماری های قلبی بیشتر از زنان است، با این حال در هر دو جنس بیماری قلبی اولین بیماری کشنده می‌باشد.
 دکتر عاطفه عمادی با بیان اینکه افرادیکه در خانواده‌های سیگاری و چاق هستند، در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند، افزود: کلسترول بالای خون، فشارخون بالا، دیابت و فعالیت بدنی پایین از دیگر سایر عوامل خطرزا در ابتلا به بیمرایهای قلبی و عروق می باشند.
 
وی ادامه داد: سیگار کشیدن خطر ابتلای افراد به بیماری قلبی را ۲ تا ۴ برابر افزایش می‌دهد. افرادیکه سیگار نمی‌کشند اما در معرض دود سیگار قرار دارند، حتی از افراد سیگاری هم بیشتر در خطر هستند.این متخصص بیماریهای قلب و عروق اضافه کرد: سالانه ۱۳۵۰۰۰ نفر در اثر بیماریهای قلبی مرتبط با سیگار فوت می‌کنند.

دکترعمادی با بیان اینکه با تغییر سبک زندگی به یک سبک سالم می‌شود از خطر بیماری‌های قلبی پیشگیری نمود، عوامل اساسی یک سبک زندگی سالم را برشمرد و گفت: سیگار نکشیدن و یا ترک سیگار، رژیم غذایی مناسب با مصرف سبزی و میوه زیاد و چربی، قند و گوشت کمتر، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز، اجتناب از مصرف الکل و کنترل بیماری هایی از قبیل دیابت، فشارخون بالا و کلسترول در پیشگیری از بیماری های قلبی نقش اساسی دارد.
به گفته وی بیماری قلبی قابل درمان است اما پیشگیری از بیماری قلبی با تغییرات شیوه زندگی بنظر منطقی تر از هر عمل دیگری می‌باشد.
برچسب ها: بیماری قلبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها