کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خاورمیانه هیچگاه از بحران خالی نمی‌شود

11 مرداد 1401 ساعت 11:11


گروه بین الملل: نماینده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل تأکید کرد، به نظر می‌رسد خاورمیانه هیچگاه از بحران خالی نمی‌شود.
آموس هوکشتاین، گفت: مذاکرات امروز مهم بود و توانستم با رؤسای سه گانه لبنان دیدار کنم اما طرف دیگری نیز وجود دارد که باید با آن طرف نیز مذاکره کنیم. فضای هفته‌های گذشته و موضع تمام طرف‌ها نشان می‌دهد که آنها آماده جدی گرفتن مذاکرات برای حل مستقیم مسائل هستند. من امیدوارم که بتوانیم اختلافات را برطرف کنیم. ما پیشرفتی را حاصل کردیم و امیدواریم این پیشرفت ادامه داشته باشد.
وی درباره متهم شدن آمریکا به مداخله در فعالیت شرکت توتال و میدان گازی شماره۹ از سوی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت: من اطمینان دارم که شرکت توتال و مسئولان آن می‌توانند تصمیماتی را درباره مکان استخراج، بدون وجود آمریکا یا بدون اینکه به کسی خبر بدهند، اتخاذ کنند. این شرکت یک شرکت خصوصی است و ما به کسی نمی‌گوییم که کجا باید عملیات استخراج را انجام بدهد.
هوکشتاین درباره تهدیدات حزب الله لبنان گفت: به عقیده من اظهارات آمریکا درباره اینکه راه حل این نزاع طولانی مدت مذاکرات و دیپلماسی است بسیار واضح بود. میدان گازی کاریش در سال‌های گذشته شاهد فعالیت زیادی بوده است و کاری که ما اکنون روی آن تمرکز داریم این است که چگونه اسرائیل بتواند به سرمایه گذاری در بازار انرژی ادامه داده و لبنان بتواند وارد بازار انرژی شود.
وی تأکید کرد: براساس تجربه‌هایی که من درباره خاورمیانه و دریای مدیترانه دارم می‌گویم که همواره یک بحران سیاسی وجود دارد برای همین باید نگرانی‌ها را جدی بگیریم و برای حل مشکلات سرعت عمل داشته باشیم. دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه ما زودتر این مذاکرات را به پایان برسانیم و به توافقی دست یابیم.

 


کد مطلب: 350518

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350518/خاورمیانه-هیچگاه-بحران-خالی-نمی-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir