به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۵۰۵۴۱

تشرح دلایل کمبود روغن موتور در بازار

تشرح دلایل کمبود روغن موتور در بازار
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن گفت: اتحادیه اصرار دارد که موضوع توزیع روغن به شیوه صحیح انجام شود؛ توزیع و عرضه روغن در بازار باید ازسوی واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند صورت بگیرد و هیچ نوع روغن خارج از این شبکه توزیع نشود.به گزارش ایلنا، مد آل سارا در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار داخلی با کمبود روغن موتور مواجه است؟ گفت: کمبود روغن در بازار احساس می‌شود اما درصد دقیق آن اعلام نشده است. هم اکنون واحدهای صنفی نمی‌توانند تمام نیاز خود را به‌صورت کامل از تولیدکنندگان دریافت کنند.

وی با انتقاد از شیوه فروش سبدی روغن موتور، تصریح کرد: کارخانه‌های تولیدی علاوه‌بر روغن موتور کالاهای تحمیلی چون شیشه‌شور، گریس و .... را در سبد قرار می‌دادند و به عبارتی فروش آنها را به خریداران یا همان واحدهای صنفی تحمیل می‌کردند با پیگیری‌های مسئولان مربوطه فروش این کالاها مشروط به تقاضای خریداران شده است.

این فعال صنفی ادامه داد: باهدف بررسی و حل مشکل کمبود روغن در بازار جلساتی با مسئولان مربوط برگزار کردیم؛ و به نظر می‌رسد با پیگیری‌های انجام شده در روزهای آینده بازار روغن موتور به آرامش برسد.وی دلیل عدم توانایی در تامین روغن موتور را به سیاست‌های نادرست در شبکه توزیع نسبت داد و افزود: اتحادیه اصرار دارد که موضوع توزیع روغن به شیوه صحیح انجام شود؛ توزیع و عرضه روغن در بازار باید ازسوی واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند صورت بگیرد و هیچ نوع روغن خارج از این شبکه توزیع نشود؛ امیدواریم با سامان‌دهی شبکه توزیع چالش‌های پیشروی این بخش به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین و تولید بیش از نیاز روغن موتور را دارند و نگرانی در زمینه تولید نداریم.این فعال صنفی با بیان اینکه در ابتدای سال مجوز افزایش 25 درصدی قیمت تولیدات داخلی و روغن موتور داده شد، افزود: بعد از این توافق در هفته‌های اخیر شاهد افزایش مجدد نرخ روغن موتور در بازار نیستم.

آل سارا در پاسخ به این پرسش که خبرهای مبنی بر ورود مجلس برای رسیدگی به حل مشکل توزیع روغن موتور رسانه‌ای شد این مسئله آیا به مرحله بحران رسیده  که نیازمند ورود مجلس به این موضوع شده است؟ گفت: متولی اصلی رسیدگی به این مشکل وزارت صمت است اما نهادهایی چون تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت برای حل این موضوع ورود و تلاش‌ کردند که عرضه روغن موتور در بازار به یک تعادل مناسب برسد.

وی با بیان اینکه امکان تشخیص روغن‌های تقلبی برای مصرف‌کنندگان عادی وجود ندارد، تصریح کرد: روغن‌های تقلبی در بازار موجود است اما از سوی دیگر برخوردها با توزیع این روغن‌های جدی است. در آزمایشگاه می‌توان اصل و غیراصل بودن آنها را تشخیص داد؛ همچنین واحدهای صنفی که تجربه لازم در این زمینه را دارند می‌توان روغن اصل را از غیر اصل تفکیک کنند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن در پایان بیان کرد: فروشندگان اگر شاهد فروش روغن تقلبی در یک منطقه باشد گزارش آن را به اتحادیه می‌دهند و اتحادیه نیز در حوزه وظایف با آنها برخورد می‌کند.
برچسب ها: روغن موتور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها