کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اردوهای تیم ملی بانوان باید ادامه پیدا کند

11 مرداد 1401 ساعت 12:58


گروه ورزشی: بازیساز جوان تیم ملی فوتبال بانوان که از فرصت غیبت ملی پوشان سرشناس نهایت بهره را برد، معتقد است اردوهای شاگردان آزمون باید ادامه پیدا کند و به جایگاه تیم در رنکینگ فیفا توجه شود.به گزارش ایلنا، رقیه جلالی‌نسب  پیرامون نایب قهرمانی ایران در مسابقات کافا اظهار داشت: مسابقات کافا از جمله مسابقات رسمی ای اف سی هست که  بین کشورهای آسیای مرکزی برگزار می‌شود که ما با ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان رقابت کردیم و  موفق شدیم در این مسابقات عنوان نایب قهرمان را کسب کنیم. میزبان این مسابقات کشور تاجیکستان بود که متاسفانه برای مسابقات  زمین چمن مصنوعی در نظر گرفته بود و این موضوع خیلی روی خستگی بازیکنان تاثیر می‌گذاشت.      

 بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران در خصوص اعتماد کادرفنی به بازیکنان جوان و معرفی بازیساز جوان در تیم ملی بانوان، عنوان کرد: ‌با عدم حضور بازیکنان شهرداری بم و تعدادی زیادی از بازیکنان سپاهان و ذوب‌آهن و نگرش کادرفنی تیم ملی، خانم آزمون و جهان نجاتی استفاده از بازیکنای جوان‌تر بود. این موضوع فرصت را برای ما فراهم کرد که بتوانیم لباس تیم ملی بزرگسالان را بپوشیم و شایستگی‌های خودمان را به اثبات برسانیم. در تمام در ترکیب اولیه قرار داشتم و بازی کردم و خداراشکر کادر فنی از عملکردم در مسابقات رضایت زیادی داشتند و بارها مورد تشویق و تمجید آنها  قرار گرفتم.   
 
 جلالی‌نسب درباره فرصت کم آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پیش از مسابقات کافا گفت: ما برای  اعزام به  این مسابقات  فقط شش روز فرصت داشتیم که آماده شویم. در این زمان کم  کادر فنی تلاش کرد که تاکتیک‌های هجومی خودش را پیاده کند. همین موضوع باعث شد از من به عنوان طراح تیم در ترکیب استفاده کنند و من هم کامل در خدمت تاکتیک تیمی بودم. بنابراین سعی می‌کردم با اجرای تاکتیک تیمی مطابق با خواسته کادرفنی، کاملا در خدمت تیم باشم و خوشحالم که توانستم جواب اعتماد کادر فنی را پس بدهم.

وی تصریح کرد: در مجموع کل مسابقات این دوره کافا، تنها یک گل دریافت کردیم. این در حالی است که  ۸ ماه قبل، تیم بزرگسالان ایران از ازبکستان با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد. اما خوشبختانه ما با وجود جوانی  بازیکنان تیم نتیجه خوبی گرفتیم.  ۱۱ نفر از بازیکنان تیم جوانان را در اختیار داشتیم و از نظر تجربه قابل مقایسته با حریف نبودیم. ازبکستان در ماه گذشته 2 بازی دوستانه، به همراه اردوی تدارکاتی در آمریکا برگزار کردند. اما برای دستیابی به گل تا دقیقه 85 مقابل ما ناکام بود. البته متاسفایم که در دقیقه ۸۵ یک گل دریافت کردیم و عنوان قهرمانی را از دست دادیم، اما واقعیت‌ها را باید گفت.

جلالی‌نسب تصریح کرد:  واقعا تایم بسیار کمی برای آماده‌سازی داشتیم؛ اما غیبت یکسریاز بازیکنان و عدم حضور بازیکنان سرشناس تیم بم، انگیزه ما را دو چندان کرد که بخواهیم به تیم ملی خدمت کنیم و در شرایطی که غایب در اردو زیاد داشتیم، فکر می‌کنم یکی از متحدترین و  بهترین تیم ها از لحاظ اتحاد تیمی در تاریخ فوتبال بانوان بود. همه برای کسب بهترین نتیجه می‌جنگیدیم و خوشبختانه توانستیم به نتیجه مد نظر و لازم هم دست پیدا کنیم.     
وی در پاسخ به اینکه آیا نتایج تیم ملی در مسابقات کافا، بازخوردی هم داشته است، گفت: بله بعد از هر مسابقه، نتایج ما انعکاس بسیار زیادی در بین مردم داشت و همه از بازی خوب ما یاد می‌کردند. ما سعی در اجرای تاکتیک تیمی‌مان داشتیم و برای مردم بسیار خوشایند بود. در کنار این موضوع، پیام آقای ماجدی هم که نایب قهرمانی را به ما تبریک گفتند، باعث دلگرمی بیشتر اعضای تیم ملی بانوان شد و این موضوع امید را در ما زنده کرد که نگاه مسئولین کاملا به فوتبال بانوان نگاه حمایتی هست. 

جلالی‌نسب با اشاره به لزوم ادامه اردوهای تیم ملی بانوان ایران گفت: امیدوارم که ما بتوانیم با ادامه برگزاری اردوهای در در رنکینگ فیفا تغییر جایگاه بدهیم.  فکر می‌کنم نتایج کسب شده در مسابقات کافا و ادامه این روند روی رده بندی تیم تاثیرگذار است و انشاالله بتوانیم در رده خوبی در رنگینک جهانی قرار بگیریم. کل اعضای تیم ملی منتظرند که این ماه رنگینک جهانی اعلام شود. امیدوارم با توجه به اینکه تیم ملی بزرگسالان تا پایان سال مسابقه رسمی پیش‌رو ندارد اما بتوانیم از فرصت فیفا دی‌ها نهایت استفاده را ببریم و بهترین شرایط برای استفاده از  فیفا دی‌ها مهیا شود. آنطور که در جریان هستم بخش امور بین‌المللی فدراسیون با بسیاری از کشورها برای بازی تدارکاتی رایزنی کرده است، تا از فرصت  فیفا دی بی‌بهره نمانیم و  اردوهای موثری برگزار شود. 


کد مطلب: 350552

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350552/اردوهای-تیم-ملی-بانوان-باید-ادامه-پیدا-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir