کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحران املاک چین تهدیدی برای صنعت فولاد

11 مرداد 1401 ساعت 14:25


گروه اقتصاذی: صنعت فولاد چین در حال ورود به دوره جدید پرمخاطره‌ای است زیرا بدتر شدن بحران املاک تقاضا را به خطر می‌اندازد.به گزارش ایسنا، لی گانپو، موسس و رئیس گروه فولاد Hebei Jingye در نشست خصوصی شرکت در ماه ژوئن هشدار داد که حدود یک سوم کارخانه‌های فولاد چین ممکن است در فشاری که احتمالا پنج سال طول بکشد، ورشکست شوند. بر اساس متنی از این گردهمایی که توسط بلومبرگ نیوز دیده شده است، او گفت: کل بخش در حال زیان دهی است و من در حال حاضر نمی‌توانم نقطه عطفی را ببینم.
 

بحران املاک و مستغلات امسال بیشتر شده است و توسعه‌دهندگان را به بانک‌ها کشانده و پکن را مجبور کرده است تا بلندپروازی‌های رشد خود را کاهش دهد. کارخانه‌های فولادی که در سال گذشته بیش از یک میلیارد تن تولید کردند، یعنی حدود نیمی از تولید جهانی، به شدت در برابر رکودی که قیمت سنگ آهن و معدنچیان از استرالیا تا برزیل را نیز تحت تاثیر قرار داده، آسیب‌پذیر هستند.شاخص مدیران خرید فولاد در ماه جولای به کمترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ رسید و گروه گلدمن ساکس تقاضا را در سال جاری ۵ درصد کاهش داد. بخش املاک حداقل یک سوم تقاضای فولاد چین را تشکیل می‌دهد.

فراتر از بحران کنونی، این صنعت با چالش‌های عمیقی مواجه است زیرا مدل رشدی که اقتصاد چین را برای دهه‌ها حفظ کرده است، نشانه‌هایی از فشار را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور شی جین پینگ تمایلی به استفاده از سطوح مخارج زیرساختی و محرک‌های مالی که این بخش را پس از بحران بزرگ مالی و رکود بازار املاک در سال‌های ۲۰۱۵ تا۲۰۱۶ احیا کرد، ندارد.

مانع اصلی برای فولاد در کوتاه مدت، موجودی زیاد املاک ناتمام است که با موج اخیر تحریم‌های وام مسکن برجسته شده است. قیمت فولاد ساختمانی نیز با کاهش میلگرد، به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته سقوط کرد.کارخانه‌های فولاد زمانی به عنوان قهرمانان توسعه اقتصادی چین شناخته می‌شدند و برخی از آنها از کارگاه‌های ریخته‌گری روستایی به شرکت‌های چند میلیارد دلاری رشد کردند. در حالی که فعالیت‌های املاک و مستغلات باید در نقطه‌ای از انقباض متوقف شود، به نظر می‌رسد که احتمال ایجاد آن نوع رونق‌هایی که بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا را در چند دهه گذشته شکوفا کرده است، اندک باشد.ژو گوسن، معاون شرکت دولتی فولاد چینی شوگانگ در نشستی در پکن گفت: سه ماهه سوم سخت‌ترین زمان برای صنعت خواهد بود.


کد مطلب: 350595

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350595/بحران-املاک-چین-تهدیدی-صنعت-فولاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir