به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۵۰۵۹۶

اجناس ترکی در بازارهای بین‌المللی کم می‌شود؟

اجناس ترکی در بازارهای بین‌المللی کم می‌شود؟
گروه اقتصادی: یک نظرسنجی تجاری نشان داد که بخش تولید ترکیه در ماه جولای برای پنجمین ماه متوالی منقبض شد زیرا تضعیف تقاضا، عدم اطمینان بازار و فشارهای قیمتی همگی در تعدیل تولید نقش داشتند.به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی اتاق صنایع استانبول و اس‌اندپی گلوبال، شاخص مدیران خرید ترکیه برای بخش تولید در ماه جولای به ۴۶.۹ رسید که از ۴۸.۱ در ماه ژوئن کاهش یافته و به زیر خط ۵۰ امتیازی نشان‌دهنده انقباض در فعالیت، کاهش یافته است.
 
این گروه اظهار کردند که بیشترین کاهش سرعت را در شرایط تجاری از ماه می و زمان شروع شیوع همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ در سال  ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. تولید و سفارشات جدید کاهش یافت و شرکت‌ها فعالیت خرید خود را کاهش دادند. با این حال، اشتغال همچنان به رشد خود ادامه داد.به گفته این گروه، داده‌های جولای نشان می‌دهد که تقاضا در بازارهای بین‌المللی نسبت به داخل کشور مطلوب‌تر است زیرا سفارش‌های صادراتی جدید به طور کلی در طول ماه ثابت بوده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که هزینه‌های ورودی در بحبوحه ضعف ارز به شدت افزایش یافت، اگرچه در مقایسه با ماه‌های گذشته سرعت کمتری دارد، در حالی که زمان تحویل تامین‌کنندگان همچنان طولانی‌تر شد.
اندرو هارکر، مدیر اقتصاد در S&P Global Market Intelligence، گفت: عدم اطمینان بازار، تقاضای ملایم و فشار قیمت‌ها برای تولیدکنندگان ترکیه‌ای با شروع نیمه دوم سال در زمان دشواری ایجاد شده است.با این حال، هزینه‌های ورودی و قیمت‌های تولید با کمترین نرخ‌ها در تقریبا یک سال و نیم افزایش یافته است. کاهش فشار قیمت ممکن است فرصت‌هایی را برای شرکت‌ها فراهم کند تا در ماه‌های آینده مشتریان خود را جذب کنند.
برچسب ها: ترکیه تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها