به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۵۰۶۰۲

برنده خوش شانس بخت‌آزمایی آمریکا

برنده خوش شانس  بخت‌آزمایی آمریکا
گروه گوناگون: یک تک بلیط که در حومه شیکاگو خریداری شده است جایزه یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلاری بخت‌آزمایی مگا میلیونی در آمریکا را برد.
موسسه برگزارکننده این قرعه‌کشی در اطلاعیه‌ای گفت بلیط برنده در یک جایگاه سوخت و مغازه کوچک در شهر دس پلینز خریداری شده که در حومه شهر شیکاگو قرار دارد.
این جایزه از نظر مبلغ سومین جایزه بزرگ در تاریخ بخت‌آزمایی آمریکاست و دلیل افزایش کم‌سابقه مبلغ جایزه این است که از ۱۵ آوریل تا روز جمعه گذشته در ۲۹ قرعه کشی پی در پی هیچ‌کس برنده نشده بود.مسئولان موسسه بخت‌آزمایی ابتدا جایزه بلیط برنده را یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار اعلام کرده بودند ولی پس از بررسی مجدد در روز شنبه گفتند که رقم دقیق جایزه یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار است.این رقم در صورتی پرداخت می‌شود که برنده آن را در اقساط سالیانه و طی ۲۹ سال دریافت کند. در صورتی که برنده ترجیح دهد جایزه را در یک پرداخت دریافت کند رقم آن به حدود ۷۸۰ میلیون دلار کاهش می‌یابد.
احتمال برنده شدن جایزه بزرگ بخت‌آزمایی آمریکا یک در ۳۰۲ میلیون است.شعبه موسسه لاتری در شیکاگو گفت که فروشگاه محل فروش بلیط برنده نیز نیم میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد. یک کارمند این فروشگاه در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرگزاری‌ها گفت این موضوع هنوز رسما به مدیریت فروشگاه اطلاع داده نشده است و آن‌ها از طریق پوشش رسانه‌ای از این ماجرا باخبر شده‌اند.
لاتری مگامیلیون در ۴۵ ایالت، شهر واشینگتن و جزایر ویرجین آمریکا برگزار می‌شود. اداره لاتری دولتی مسئول نظارت و هماهنگی این مسابقات بخت‌آزمایی است.
ایلینوی یکی از ایالت‌هایی است که طبق قانون ایالتی برنده‌های لاتری می‌توانند هویت خود را فاش نکنند. حتی مسئولان موسسه برگزارکننده لاتری نیز شاید تا مدت‌ها از هویت برنده مطلع نشوند چون معمولا صاحب بلیط برنده خود را سریع معرفی نمی‌کند. نکته دیگر این است که بلیط برنده را شاید یک گروه خریده باشند.کارشناسان امور مالی و سرمایه‌گذاری همواره توصیه می‌کنند که فرد یا افراد برنده بهتر است هویت خود را فاش نکنند. اکثر کسانی که برنده می‌شوند در امور مالی و سرمایه‌گذاری دانش چندانی ندارند و ممکن است به دام کلاهبردارها بیافتند.
یک توصیه دیگر این است که در اسرع وقت یک وکیل متخصص امور مالی استخدام کنند تا به نمایندگی از طرف برنده جایزه، تمامی امور قانونی و مالیاتی را انجام دهد. در این حالت برنده جایزه اصلا لازم نیست شخصا به موسسه لاتری مراجعه کند.
و بالاخره آخرین توصیه این است که به سرعت وصیتنامه دقیقی تنظیم و ثبت کنند که در صورت وقوع هر اتفاق ناگواری ثروت آن‌ها به وارثین مورد نظر منتقل شود. در صورت نداشتن چنین وصیتنامه‌ای پول نقدی که حاصل جوایز لاتری است بعد از مرگ برنده به دولت تعلق خواهد گرفت.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها