به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۵۰۶۲۴

سرقت ۱۹۰ میلیون دلار از یک شرکت کریپتویی

سرقت ۱۹۰ میلیون دلار از یک شرکت کریپتویی
گروه اقتصادی: محققان بلاک چین اعلام کردند ۱۹۰ میلیون دلار از شرکت کریپتوی آمریکایی نوماد (Nomad) به سرقت رفته است.به گزارش ایسنا، شرکت نوماد در توییتی اعلام کرد از این واقعه مطلع است و در حال حاضر سرگرم تحقیقات است اما درباره جزییات یا ارزش دارایی به سرقت رفته، توضیحی نداد.
 
شرکت تحلیل کریپتوی پِک‌شیلد (PeckShield) به رویترز اعلام کرد ۱۹۰ میلیون دلار ارزش رمزارزهای کاربران بوده که به سرقت رفته و شامل اتر و استیبل کوین USDC بوده است.طبق گزارش پایگاه خبری کوین دسک، شرکت نوماد به مقامات اجرایی اطلاع داده و با شرکت‌های تحقیقاتی بلاک چین همکاری می‌کند تا حسابهایی که در این سرقت استفاده شده‌اند را شناسایی کرده و وجوه مسروقه را برگرداند.

نوماد که هفته گذشته ۲۲ میلیون دلار از سرمایه گذارانی شامل صرافی آمریکایی کوین بیس گلوبال جمع کرده بود، نرم افزاری می‌سازد که بلاک چین‌های مختلف را متصل می‌کند.این سرقت، پل نوماد را هدف گرفت که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌هایشان را بین بلاک چین‌ها منتقل کنند.

پل‌های بلاک چین‌، به هدف سرقتهایی تبدیل شده که دامن گیر بخش رمزارز شده است. طبق اعلام شرکت تحلیلی بلاک چین الیپتیک، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از یک میلیارد دلار از پل‌های بلاک چین‌ به سرقت رفته است.
شرکت کریپتوی آمریکایی هارمونی در ژوئن اعلام کرد سارقان حدود ۱۰۰ میلیون دلار توکن از پل بلاک چین "هاریزن" (Horizon) به سرقت برده‌اند.هکرها در مارس، رمزارز به ارزش حدود ۶۱۵ میلیون دلار از پل رونین که برای انتقال رمزارز به پلتفرم بازی اکسی اینفیتی استفاده می‌شد، به سرقت بردند. آمریکا هکرهای کره شمالی را عامل این سرقت معرفی کرد.بر اساس گزارش رویترز، شرکت نوماد خود را شرکتی معرفی کرده است که وجوه کاربران را امن نگه می‌دارد.
برچسب ها: سرقت رمزارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها