به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۵۰۶۲۸

ترزگه: دوست دارم آرژانتین قهرمان جهانی شود

ترزگه: دوست دارم آرژانتین قهرمان جهانی شود
گروه ورزشی: مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه عنوان کرد از نظر احساسی دوست دارد آرژانتین عنوان قهرمانی در جام جهانی را به دست بیاورد.به گزارش ایسنا، دیوید ترزگه بزرگترین دستاوردی در فوتبال که هر بازیکنی در آرزوی آن است را به دست آورده است؛ قهرمانی در جام جهانی. او این کار را با فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ انجام داد و همچنین به عنوان یکی از بهترین مهاجمان دهه ۲۰۰۰ درخشید.او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز بود؛ جایی که فرانسه در ضربات پنالتی فینال را به ایتالیا واگذار کرد.سایت آرژانتینی بولاویپ با این مهاجم نامدار فرانسوی گفت‌وگو کرده که می‌خوانید:
 
نظرت در مورد سطح فعلی تیم ملی آرژانتین چیست؟
 آرژانتین الان مدعی قهرمانی جام جهانی است. قهرمانی در کوپا آمریکا روحیه تیم را بالا برده و پس از کسب عنوان قهرمانی، اعتماد به نفس خود را افزایش داده است. لیونل اسکالونی و کادر مربیگری او راه حل مناسبی برای بازیکنان پیدا کرده اند تا بیشترین بهره را از آنها ببرند و امروز آرژانتین کاندیدای جدی برای قهرمانی در جام جهانی است.

آیا از آرژانتین یا فرانسه برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حمایت خواهی کرد؟
واضح است که فرانسه مدعی شماره یک قهرمانی در جام جهانی است. فرانسه پس از باخت در یورو ۲۰۱۶ برابر پرتغال تلاش زیادی کرد و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ شد. حذف در یورو توسط سوئیس یک بیدارباش برای این تیم بود. آنها با قهرمانی در لیگ ملت‌ها دوباره خودشان را پیدا کردند. البته آنها فراز و نشیب های خود را داشته اند اما می دانند چگونه تعادل را برای قهرمانی در جام جهانی بعدی حفظ کنند. آرژانتین هم جزو تیم هایی است که هدفشان قهرمانی در جام است. از نظر احساسی دوست دارم آرژانتین قهرمان جام جهانی باشد. با وجود این، فرانسه در مقایسه با سایر کشورها کامل‌ترین تیم است.

 چطور تصمیم گرفتی برای فرانسه بازی کنی؟
من هرگز شانسی در سطح حرفه ای نداشتم که برای آرژانتین بازی کنم. وقتی ۱۶ ساله بودم، باید تصمیم می گرفتم که پاسپورت فرانسوی بگیرم یا آرژانتینی. من فرانسه را به یک دلیل ساده انتخاب کردم. انتخاب فرانسه تنها چیزی بود که به من این شانس را داد که به فوتبال اروپا بیایم. از آن زمان نتوانستم برای تیم ملی آرژانتین بازی کنم. بازی در تیم قدرتمندی مانند یوونتوس خیلی به من کمک کرد که سطح خود را بالا ببرم.

جام جهانی چه معنایی در زندگی تو دارد؟
جام جهانی مهم‌ترین رویداد فوتبالی است که مهم ترین کشورها و بازیکنان را از هر قاره ای گرد هم می آورد و من این شانس را داشتم که قهرمان شوم. درست است که این رویداد در سطح فرهنگی و اجتماعی نیز سهم به سزایی دارد، دیدیم که مردم با جام جهانی زندگی می کنند. جام جهانی یک هدف بسیار روشن برای هر بازیکنی است که می‌خواهد خود را نشان دهد. من معتقدم که در سطح اول فوتبال، این با ارزش ترین جام و مهم ترین جام برای هر فوتبالیست است.

از کدام جام جهانی بیشتر لذت بردی؛ فرانسه ۱۹۹۸ یا آلمان ۲۰۰۶؟
جدا از قهرمانی، جام جهانی ۹۸ به دلایل مختلف اهمیت بیشتری داشت. به شخصه بیشتر بازی کردم. ما میزبان هم بودیم و فینال مقابل برزیل بسیار خاص بود.

رختکن پس از شکست در فینال ۲۰۰۶ چگونه بود؟
به عنوان بازیکنان حرفه ای، می دانستیم که این بخشی از ورزش است. این بخشی از تاریخ است و باید بدانیم چگونه آن را بپذیریم. همه چیز همانطور که سرنوشت می خواست اتفاق افتاد. به همان اندازه که از جام جهانی ۹۸ لذت بردم، آن را در سال ۲۰۰۶ به شکل دیگری تجربه کردم.  

زیدان بعد از فینال چطور بود؟
ناامیدی از نتیجه نهایی مهم‌ترین چیز بود. اگر او در زمین می ماند، می‌توانستیم برنده شویم. همه این‌ها البته احتمال است.  

آیا غیبت مارادونا در جام جهانی احساس خواهد شد؟
دیگو هنوز به طور کلی نماد فوتبال است. او عصاره فوتبال است. او خیلی برای این ورزش تلاش کرد و شخصیت محبوبی است. غیبت او احساس می شود اما در عین حال فکر می کنم مارادونا همیشه به وضوح گفته است که فوتبال باید ادامه داشته باشد. مارادونا به خاطر رفتارش مورد علاقه عموم مردم قرار گرفت. او بهترین در جهان است، بهترین بازیکن تاریخ.
برچسب ها: دیوید ترزگه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها