کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوای شهرهای آمریکا گرمتر از خاورمیانه می‌شود

11 مرداد 1401 ساعت 17:40


گروه جامعه: بررسیها نشان میدهد تا پایان قرن دمای شهرهای ایالات متحده برابر با مناطقی از خاورمیانه میشود.

به گزارش ایسنا، بحران آب و هوا بسیاری از مردم آمریکا را به سمت واقعیت‌های اقلیمی جدید برده و نتایج یک تحلیل جدید نشان می‌دهد:۱۶ شهر آمریکا در معرض خطر دمای تابستانی همتراز با مناطق خاورمیانه تا پایان قرن قرار دارند.موج‌ گرما بخش‌های وسیعی از ایالات متحده را در تابستان امسال تحت تاثیر قرار داده و توصیه های گرمایی تقریبا متوجه یک سوم جمعیت این کشور بوده است. دمای هوا در بخش‌هایی از این کشور تا ۴۶ درجه سانتیگراد نیز رسید.

اما گرمای جهانی ممکن است بسیاری از مناطق در ایالات متحده را با نوعی گرمای شدید مواجه کند که پیش از این غیرقابل تصور بود و آب و هوای این مناطق را در طولانی مدت به شرایطی تبدیل کند که اکنون در مناطق دورتر از جنوب یا حتی خارج از کشور رایج است.

تجزیه و تحلیل روند دما در سازمان خبری "کلایمیت سنترال" (Climate Central) نشان داد: دمای تابستان در سال ۲۱۰۰ برای بسیاری از شهرها بیشتر شبیه به شرایط مناطق جنوبی تر این کشور است. به طوریکه واشنگتن دی سی تابستان هایی مانند شهر آستین در تگزاس خواهد داشت.

به گزارش روزنامه گاردین، همچنین تغییر شرایط آب و هوایی در برخی از شهرهای ایالات متحده مشابه با وضعیتی خواهد شد که اکنون در شهرهای دیگر کشورها تجربه می شود. تابستان‌های شهر آستین به دبی امروزی، فونیکس شبیه عربستان سعودی و لاس وگاس شبیه به کویت میشود.


کد مطلب: 350637

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350637/هوای-شهرهای-آمریکا-گرمتر-خاورمیانه-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir