کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درحال حاضر گلودرد شایع‌ترین علامت کووید است

11 مرداد 1401 ساعت 18:20


گروه علمی:افزایش گزارش‌ها از گلودرد واقعاً به زیرسویه BA.5 مربوط نمی‌شود. گلودرد و سردرد بدون در نظر گرفتن نوع آن، علائم رایج کووید هستند، و در اوایل بیماری همه‌گیر با نوع آلفا صادق بود.مطالعه علائم کووید در بریتانیا گزارش‌های موارد و علائم کووید19 را برای تحقیقات علمی ردیابی کرده است. بر اساس آن چند ماه پیش، شایع‌ترین علامت کووید، آبریزش بینی یا سردرد بود. اما اکنون گلودرد و به دنبال آن سردرد و احتقان بینی است.

با توجه به اینکه زیرسویه اومیکرون BA.5 یکی از زیرسویه‌های غالب کووید است، به راحتی می‌توان فرض کرد که گسترش این نوع باعث افزایش گزارش‌های گلودرد می‌شود. با این حال، متخصصان می‌گویند که لزوماً چنین نیست.

آیا BA.5 باعث گلودرد می‌شود؟
هالکیتیس رئیس دانشکده بهداشت عمومی راتگرز گفت که افزایش گزارش‌ها از گلودرد واقعاً به زیرسویه BA.5 مربوط نمی‌شود. گلودرد و سردرد بدون در نظر گرفتن نوع آن، علائم رایج کووید هستند، و در اوایل بیماری همه‌گیر با نوع آلفا صادق بود.داودی اپیدمیولوژیست دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ گفت که شیوع گلودرد به عنوان یک علامت کووید ممکن است توسط BA.5 نیز ایجاد نشود. درست است که اومیکرون و زیرسویه‌های آن در مقایسه با دلتا و انواع قبلی بیشتر با علائم تنفسی فوقانی مرتبط هستند، اما در نسبت دادن افزایش گزارش‌های گلودرد به گسترش BA.5 تردید وجود دارد.

به احتمال زیاد، این نشان‌دهنده سازگاری سیستم ایمنی ما با ویروس است، زیرا اکثر مردم تاکنون چندین بار در معرض ویروس قرار گرفته‌اند.در حالی که ممکن است گلودرد ناشی از آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا نیز باشد، مطمئناً می‌تواند نشانه‌ای باشد که شاید مبتلا به کووید شده‌اید، به خصوص اگر فکر می‌کنید در معرض تماس قرار گرفته‌اید. فرقی نمی‌کند که این بیماری ناشی از کووید یا بیماری دیگری باشد، راه‌هایی برای کاهش گلودرد در خانه وجود دارد.

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید
نظارت بر علائم و مراقبت از روند آنها بسیار مهم است. اگر آنها بهتر نمی‌شوند، یا بدتر می‌شوند نشانه پیشرفت بیماری است. در آن مرحله، وقت آن است که با پزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که برای جلوگیری از عوارض، درمان می‌کنید.برخی از مردم ممکن است نخواهند آنقدر صبر کنند. اگر سن شما 70 یا بالاتر است یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، در صورت ابتلا به کووید19، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.باید این بیماری را مانند هر بیماری دیگری درمان کنید. اگر تب یا لرز طولانی‌مدت دارید یا تغییری در وضعیت ذهنی، درد قفسه سینه یا مشکل در تنفس خود تجربه کرده‌اید، این دلیلی است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.


کد مطلب: 350652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350652/درحال-حاضر-گلودرد-شایع-ترین-علامت-کووید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir