کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کار مهدی طارمی در پورتو سخت شد

12 مرداد 1401 ساعت 9:44


گروه ورزشی: مهدی طارمی در کنار ۶ مهاجم دیگر خط تهاجمی پورتو در این فصل را تشکیل خواهند داد.باشگاه پورتو در سال ۲۰۲۲ ستارگانی زیادی را به تیم‌های دیگر فرستاد ولی توانست در خط تهاجمی قدرت خود را حفظ کند.

* ۱۳۶ میلیون فروش در مقابل ۳۴ میلیون خرید!
در سال ۲۰۲۲ ابتدا لوئیز دیاز با ۶۰ میلیون یورو راهی لیورپول شد، سپس آرسنال برای خرید فابیو ویرا ۳۵ میلیون یورو پول داد و ویتینا نیز هم‌تیمی مسی، نیمار و امباپه با ۴۱.۵ میلیون یورو در پاریس شد.از طرف دیگر پورتو هزینه زیادی برای خرید بازیکن نکرد و تنها به ۳ خرید در پست های حمله، دفاع و هافبک بسنده کرد. گابریل ورون ۱۹ ساله را از لیگ برزیل خریداری کرد تا در خط تهاجمی ، پورتو ۷ مهاجم گلزن داشته باشد. استفان استاکیو از پاکوش با ۳.۵ میلیون یورو به خط میانی پورتو اضافه شد و دنی کارمو، دفاع فصل پیش براگا با ۲۰ میلیون یورو خریداری شد تا تعویضی په‌په و امبمبا نام گیرد.

* طارمی هم در خط حمله و هم در میانه میدان!
مهدی طارمی که در سوپرکاپ نمایشی درخشان داشت، گزینه اصلی کونسیسائو در خط حمله خواهد بود ولی با توجه به ترافیک خط تهاجمی و فروش ستاره‌های میانی ، این احتمال وجود دارد تا تغییراتی در برخی مسابقات در پست ستاره ایرانی ایجاد شود.اکنون پورتو مهاجمانی مثل اوانیلسون و تونی مارتینز را در اختیار دارد که مورد پسند کونسیسائو نیز هستند.در گزارش زیر می‌خواهیم به بررسی 7 مهاجم پورتو در این فصل صحبت کنیم. مهاجمانی که گرچه فصل گذشته کمتر بازی کردند ولی با رفتن ستاره‌های خط میانی امکان حضور در ترکیب را پیدا خواهند کرد.

مهدی طارمی فصل گذشته در بسیاری از بازی‌ها مهاجم کلاسیک نبود و نقش هافبک تهاجمی به خود گرفت. خود او در مصاحبه با فردوسی‌پور اذعان کرد که بیشتر در مسابقات، مهاجم اول تیم نبوده و به زعم او اگر جلوتر بازی می‌کرد، می‌توانست گل‌های بیشتری نیز به ثمر رساند.فصل گذشته در پست هافبک تهاجمی فابیو ویرا بیشتر در ترکیب پورتو بازی کرد که امسال راهی آرسنال شده است. ویتینیا نیز در هافبک وسط نقشی طلایی داشت که اکنون در کنار پاردس و وراتی در پاری سن ژرمن بازی خواهد کرد.

با رفتن این 2 ستاره ، خط میانی پورتو نسبت به سال قبل ضعیف‌ خواهد شد و کونسیسائو شاید از پسرش، فرانسیسکو، بیشتر در خط میانی استفاده کند. ماتیاس اوریبه نقش هافبک تدافعی را ایفا خواهد کرد و بازیکنانی مثل اوتاویو و په‌په در سمت راست و چپ هنرنمایی خواهند کرد. چیزی که هنوز مشخص نیست پست پشت مهاجم نوک و هافبک تهاجمی است که معلوم نیست چه کسی در این پست بازی خواهد کرد.

در بازی سوپرکاپ ، دنی ناماسو در پست هافبک تهاجمی بازی کرد که نمایش خوبی هم نداشت. طبق آمار سوفااسکور او با امتیاز 6.8 دومین بازیکن ضعیف‌ پورتو نام گرفت. بدترین بازیکن پورتو مارکو گروخیک بود که پست اصلی او هافبک وسط است ولی به دلیل عدم حضور اوتاویو مجبور شد در پست وینگر راست بازی کند که موفق نیز نبود. بالاتر گفته شد که طارمی فصل گذشته بیشتر در نقش مهاجم دوم و یا مهاجم کاذب بازی کرد. او از 48 بازی در فصل گذشته، 27 بار به مهاجم دوم بود، 17 بار مهاجم نوک و 4 بار نیز به عنوان وینگر چپ بازی را آغاز کرد.

در پست مهاجم دوم ، طارمی در 27 بازی توانست 14 گل بزند و 14 پاس گل به ثبت رساند در حالی که در پست مهاجم نوک به 8 گل و 3 پاس گل رسید.این احتمال وجود دارد با اینکه بازیکنانی مثل کونسیسائو ، فابیو آندراده و دنی ناماسو حضور دارند، بتواند در پست مهاجم دوم یا هافبک تهاجمی بازی کند.حالا در زیر می خواهیم به بررسی عملکرد تهاجمی 7 مهاجم کنونی در فصل گذشته بپردازیم. اینکه آنها چه آماری به ثبت رساندند و اینکه آیا می توانند امسال در ترکیب اصلی تیم قرار گیرند یا باز هم نیمکت نشین خواهند بود ؟

* مهدی طارمی
ستاره ایرانی موثرترین بازیکن پورتو و لیگ پرتغال در فصل گذشته شناخته شد. او پس از داروین نونیز به بهترین گلزن لیگاناش پرتغال نام گرفت و توانست با 26 گل در زمره بهترین مهاجمان فصل لیگ‌های اروپایی قرار گیرد.
طارمی در فصل گذشته 48 بازی انجام داد و آمار 26 گل و 17 پاس گل را به ثبت رساند. او گزینه اصلی و مهره حیاتی کونسیسائو در خط حمله خواهد بود ولی شاید به دلیل مسائل ذکر شده باز هم یک خط عقب تر بیاید تا در برخی مسابقات پورتو با زوج اوانیلسون و مارتینز وارد میدان شود.

* اوانیلسون
مهاجم دوم و برزیلی پورتو نیز نقشی بزرگ در پورتو ایفا کرد و زوجی قدرتمند با طارمی ساخت.بازیکن 21 ساله پورتو که از سوی منچستریونایتد نیز پیشنهاد داشت، در فصل گذشته 45 بار در ترکیب پورتو قرار گرفت و آمار 21 گل و 5 پاس گل را به ثبت رسانید.اوانیلسون یکی از بازیکنان مهم در خط تهاجمی پورتو است و برای فصل جدید کونسیسائو حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.وقتی ستاره هایی مثل ویرا و ویتینیا از پورتو رفتند، طبق گزارش رسانه های پرتغالی، کونسیسائو به باشگاه اعلام کرد که به هیچ وجه رضایت برای فروش 3 ستاره خود یعنی طارمی، اوانیلسون و تونی مارتینز نخواهد داد و برنامه مهمی برای آنها دارد.

* تونی مارتینز
مهاجم اسپانیایی که با سر و صدای زیادی به پورتو پیوست، نتوانست جلوتر از طارمی و اوانیلسون در ترکیب قرار گیرد و بیشتر یک یار تعویضی بود.مارتینز 51 بار در لیست قرار گرفت ولی تنها توانست 37 بار به زمین مسابقه برود. او در این تعداد، 7 گل زد و نتوانست گلی برای دیگر بازیکن پورتو بسازد.او در بازی سوپرکاپ در بین 2 نیمه جای اوانیلسون را در خط حمله گرفت و با طارمی زوج خط حمله پورتو را ساخت. کونسیسائو بارها در فصل گذشته از او تمجید کرد و به او اعتقاد زیادی دارد که انتظار می رود ، این فصل بیشتر در ترکیب پورتو قرار گیرد.

* په په
وینگر برزیلی نیز در انتهای فصل بازیکنی قدرتمندی برای پورتو شد و توانست 6 گل و 6 پاس گل به ثبت رساند.
او 42 بازی انجام داد و در خط چپ پس از رفتن لوئیز دیاز نقش مهمی برای تیم ایفا کرد.په په این فصل در پست وینگر چپ پورتو بازی خواهد کرد و نقش مهمی در حملات کونسیسائو خواهد داشت.گالنو گزینه بعدی کونسیسائو خواهد بود و می تواند رقابتی خود با په په در سمت چپ پورتو ایجاد کند.

* گالنو
وینگر چپ پای برزیلی-پرتغالی پورتو فصل پیش زیاد در ترکیب حضور نداشت. او 18 بازی انجام داد و تنها روی یک گل موثر واقع شد.در بالا گفته شد که او می تواند جانشینی برای په په در خط تهاجمی باشد ولی باید تلاش زیادی بکند تا بتواند نظر کونسیسائو را به خود جلب کند.او در بازی سوپرکاپ پس از مدت ها به ترکیب پورتو اضافه شد و در پست وینگر راست بازی کرد. جایی که نمایش مثبتی نیز نداشت و باید دید چه سرنوشتی در فصل جدید برای خود رقم خواهد زد.

* دنی ناماسو
مهاجم 21 ساله پورتو فصل گذشته در تیم جوانان این تیم توپ زد و توانست نمایش خوبی از خود به ثبت رساند.
او 31 بازی برای تیم دوم پورتو انجام داد و توانست 14گل بزند و 4 پاس گل بدهد تا به تیم اصلی راه پیدا کند.
گزینه بزرگ پورتو برای پست هافبک تهاجمی و جانشینی فابیو ویرا همین بازیکن است. بازیکنی که در سوپرکاپ نمایش خوبی نداشت که اگر این روند ادامه پیدا کند، تغییرات بزرگی در پست های بازیکنان رخ خواهد داد.

* گابریل ورون
مهاجم 19 ساله فصل پیش آمار آن چنانی بزرگی از خود به نمایش نگذاشت ولی این تابستان با 10 میلیون یورو به پورتو رسید.او فصل گذشته برای پالمیراس در کل رقابت‌ها 35 بازی انجام داد و توانست در پست وینگر راست، 2 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل بدهد.در پست وینگر راست،‌ پورتو بازیکنان بزرگی مثل اوتاویو و فرانسیسکو کونسیسائو را نیز در اختیار دارد و بعید است بتواند به ترکیب اصلی راه پیدا کند. باید دید سرمربی پورتو چه اندیشه برای او خواهد داشت. آیا او در تیم اصلی می ماند یا به تیم دوم می رسد تا برای رسیدن به ترکیب اصلی بیشتر تلاش کند؟

بامداد یکشنبه فصل جدید لیگ پرتغال برای پورتو با بازی مقابل ماریتیمو آغاز خواهد شد. تیمی که هنوز مورد حمله طارمی قرار گرفته و ستاره ایرانی این انگیزه را دارد تا مثل دیگر تیم های پرتغالی، طلسم عدم گلزنی مقابل این تیم را نیز بکشند و به این تیم نیز گل بزند.انتظار می رود که طارمی در خط تهاجمی فصل را آغاز کند ولی با توجه به مسائل تحلیلی ذکر شده، این احتمال وجود دارد که پست ستاره کشورمان تغییر کند و این بازیکن هم فرمانده خط میانی شود و هم برای گلزنی تلاش کند. کاری که فصل پیش به خوبی انجام داد و مهره حیاتی پرتغالی ها نام گرفت.او به قدری درخشید تا به محبوب ترین بازیکن پورتو بدل شد که وقتی وارد زمین می شود، هواداران اسم او را فریاد می زنند.


کد مطلب: 350688

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350688/کار-مهدی-طارمی-پورتو-سخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir