کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش در آستانه استیضاح

گسترش نیوز , 12 مرداد 1401 ساعت 10:20


گروه جامعه:۷ آذر ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی «یوسف نوری» را به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم انتخاب کردند. اما وی در طول این ۶ ماه گذشته نتوانست برنامه های خود را در وزارت مطبوع خویش عملی کنند.  که مهمترین آن اجرای طرح رتبه بندی معلمان بود. به همین علت نمایندگان مجلس برآن شدند که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مطرح کنند.

فتح اله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: یکی از وزرات خانه های بسیار مهم و حساس ما ،‌وزارت آموزش و پروش است که چندین میلیون از جمعیت کشور تحت نظر این وزارت خانه هستند. در این مدت که آقای نوری وزیر آموزش و پرورش شده اند، شاهد یکسری بی برنامگی در این وزارتخانه هستیم.

وی ادامه داد: اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش همانند سند تحول تاکنون اجرا نشده است. قانون مصوب مجلس برای رتبه بندی فرهنگیان تصویب شده است تاکنون اجرا نشده. همچنین اسناد بالادستی دیگر همچون قانون اساسی که بحث تحصیل رایگان را برای آحاد جامعه مطرح کرده‌، عملی نشده است.نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در سند چشم انداز مواردی مشاهده می شود که در وزارت آموزش و پروش هیچگاه اجرایی نشده. از طرف دیگر برنامه‌هایی جامعی را در این وزات خانه نمی بینیم که اجرایی شود. همچنین بدنه آموزش و پروش هم دستورات آقای وزیر را اجرا نمی‌کنند. یعنی وزیر دستور می دهد اما عملا شاهد عملی شدن هیچ یک از دستوراتش نیستیم.

توسلی در پایان اظهار کرد: به همین علت طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نوشتم و در سامانه قرار دادیم تا همکاران و دوستان اقدامات لازم را برای استیضاح آقای نوری وزیر آموزش و پرورش انجام دهد. و تاکنون بیش از پنج نفر این استیضاح را امضا کرده اند و اگر امضاها به میزان قابل توجه برسد، بلافاصله به کمیسیون خواهد رفت و وزیر برای استیضاح به صحن خواهد آمد.

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از ۲ ماه بررسی اواخر آبان ماه سال گذشته در آخرین نشست تخصصی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیات دولت به تصویب رسید. لایحه رتبه‌بندی معلمان به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی‌های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شد. با طرح رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌های حرفه‌ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌شود.


کد مطلب: 350698

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350698/وزیر-آموزش-پرورش-آستانه-استیضاح

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir