به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۵۰۷۰۶

۴ کشور به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی

۴ کشور به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی
گروه ورزشی:۴ کشور آمریکای جنوبی به دنبال برگزاری مشترک جام جهانی در سال ۲۰۳۰ هستند. جام جهانی ۲۰۳۰ فوتبال به احتمال خیلی زیاد در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد. چهار کشور آرژانتین، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه آمادگی خود را برای میزبانی مشترک این رقابت بزرگ در سال ۲۰۳۰ اعلام کردند.
 
طبق بیانیه مشترک این ۴ کشور، ورزشگاه سنتناریو در پایتخت اروگوئه به عنوان میزبان فینال جام جهانی ۲۰۳۰ معرفی شده است. این همان ورزشگاهی است که دیدار فینال جام جهانی ۱۹۳۰ بین دو تیم اروگوئه و آرژانتین در آن برگزار شد.وزیر ورزش اروگوئه گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که در سال ۲۰۳۰ صدمین سال از برگزاری نخستین جام جهانی را جشن خواهیم گرفت و جام دوباره به اسطوره و ریشه خود برخواهد گشت.
 
اشاره وزیر ورزش اروگوئه به نخستین جام جهانی است که به میزبانی این کشور  برگزار شد. در جام جهانی ۱۹۳۰ به میزبانی اروگوئه تنها ۱۳ تیم حضور داشتند و همه بازی‌ها در پایتخت اروگوئه و در سه ورزشگاه برگزار شدند اما در جام جهانی ۲۰۳۰ قرار است ۴۸ تیم شرکت کنند و بازی‌ها به میزبانی ۴ کشور و در ۱۵ ورزشگاه برگزار خواهند شد.
چنانچه جام جهانی ۲۰۳۰ به میزبانی آمریکای جنوبی برگزار شود این برای ششمین بار خواهد بود که این رقابت بزرگ در این قاره برگزار می‌شود. پیش از این جام جهانی ۱۹۳۰ در اروگوئه، ۱۹۵۰ در برزیل، ۱۹۶۲ در شیلی، ۱۹۷۸ در آرژانتین و ۲۰۱۴ در برزیل برگزار شد.
 
در شرایط کنونی تنها رقیب این چهار کشور برای میزبانی جام جهانی، اسپانیا و پرتغال هستند که به صورت مشترک برای میزبانی این رقابت در سال ۲۰۳۰ درخواست داده‌اند.این برای نخستین بار است که ۴ کشور به صورت مشترک درخواست میزبانی جام جهانی را داده اند چرا که جام جهانی ۲۰۲۶ هم به میزبانی سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد.
برچسب ها: جام جهانی قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها