کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسکوچیچ با من قهر کرده و جواب تماسم را نداد

مهر , 12 مرداد 1401 ساعت 10:43


گروه ورزشی: سرمربی سابق پرسپولیس از تماس نزدیکان فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران خبر داد. برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با روزنامه vecernji کرواسی به نکات جدیدی درباره تیم ملی ایران اشاره کرد و خبر داد که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و هموطن برانکو با او قهر کرده و بابت مطرح شدن اسم برانکو برای نیمکت تیم ملی، پاسخ تلفن‌هایش را نمی‌دهد.برانکو در مصاحبه اخیر خود درخصوص تماس ایران با او برای هدایت تیم ملی و حضور در جام جهانی قطر صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:
 

چراغ سبز به ایران؟
من مربی تیم ملی عمان هستم. در فوریه قراردادم را برای دو سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۴ در آنجا تمدید کردم. من در قرارداد بندی دارم که در صورت جدایی باید جریمه‌هایی بپردازم، بنابراین اگر بخواهم، اگر پیشنهادی را قبول کنم، اگر جایی شرایط بهتری داشته باشم، مشکلی نیست که بروم.
 
نزدیکان فدراسیون فوتبال ایران با من تماس گرفتند
هیچکس از ایران به طور رسمی با من تماس نگرفت، اما خبرنگاران و افراد نزدیک به فدراسیون با من تماس گرفتند. در آنجا آنها شروع به صحبت در مورد کی روش پرتغالی و من به عنوان افرادی کردند که احتمالاً می‌توانند جایگزین اسکوچیچ شوند. سپس به آنها گفتم که قراردادی دارم که نمی‌خواهم آن را قطع کنم و تا زمانی که اسکوچیچ سرمربی است، اصلاً نمی‌خواهم در مورد آن صحبت کنم.

کار ایران در مرحله دوم راحتتر بود
از ابتدای کار اسکوچیچ، از زمانی که او جانشین ویلموتس شد، مطالبی در رسانه‌ها در مورد نارضایتی از کار او منتشر شد، در مورد اینکه مربی باید شخص دیگری باشد و از ابتدا شرایط برای او آسان نبود. مخصوصاً در مرحله اول مقدماتی که باید بحرین و عراق را می‌بردند تا حتی به مرحله دوم راه پیدا کنند، در حالی که مرحله دوم راحت تر بود و نباید مشکلی برای آنها ایجاد می‌شد زیرا ایران تیم ملی فوق‌العاده خوبی دارد.
 
اسکوچیچ پاسخ تماسم را نداد و فکر کرد علیه او هستم
اسکوچیچ چطور تیم ملی را برای جام جهانی آماده می‌کند در حالی که هم خودش و هم بازیکنان می‌دانند که می‌خواهند او را جایگزین کنند؟ البته ساده نیست. این سوال در مورد من به عنوان مربی بیش از یک سال و نیم است که مطرح است، رسانه‌ها از مذاکره من با ایران برای تحویل گرفتن تیم ملی نوشتند. که البته درست نبود. می‌دانید که رسانه‌ها می‌توانند انواع و اقسام چیزها را بنویسند، ایده‌هایی برای خودشان داشته باشند. سپس می‌خواستم با اسکوچیچ تماس بگیرم و به او بگویم که این ربطی به حقیقت ندارد و او می‌تواند مطمئن باشد که من واقعاً اینجا کاری انجام نمی‌دهم. متأسفانه اسکوچیچ نمی‌خواست تماس من را بپذیرد، او نمی‌خواست به تلفن پاسخ دهد و فکر می‌کرد که من علیه او کار می‌کنم. بنابراین من نتوانستم به او برسم.

از کارم لذت می‌برم
کار در عمان در ۶٨ سالگی؟ من عاشق این کار هستم، از کارم لذت می برم، اصلاً مرا خسته نمی‌کند. همانطور که دوست دارم بگویم "در تعطیلات هستم" از کار با این بازیکنان لذت می برم. من سالم هستم، هیچ مشکلی ندارم، می‌توانم کار کنم و میل زیادی برای کار در فوتبال دارم. علاوه بر این، من با پروژه آنها جذب عمان شدم که بر اساس آن آنها می‌خواهند خود را به عنوان یک تیم ملی که با همه در آسیا قابل رقابت باشد، تحمیل کنند.

در ایران کار کنید می‌توانید مربی بارسلونا و رئال باشید
من و چاچیچ مربیانی با تجربه هستیم که خیلی چیزها را پشت سر گذاشته‌ایم. البته اگر نتوانید فشار رسانه‌ها، هواداران، بازیکنان، اسپانسرها و باشگاه را تحمل کنید، نمی‌توانید در آن سطح کار کنید. چاچیچ در بسیاری از باشگاه‌ها، تیم ملی، در خارج از کشور کار کرده است… بنابراین من از چیرو بلاژوویچ نقل می‌کنم که می‌گفت فقط الان، با این سن، او بهترین است. یک مقوله وجود دارد که بسیاری از آن غافل می‌شوند و آن تجربه است. شما نمی‌توانید تجربه بخرید. مثلاً من ده سال در ایران کار کردم و هرکسی که این همه سال به عنوان مربی در ایران کار کند صبح می‌تواند مربی بارسلونا و بعد از ظهر می‌تواند مربی رئال مادرید باشد.

برای بازیکنانم مودریچ را مثال میزنم
با توجه به اینکه می دانم مودریچ چگونه زندگی می‌کند، چگونه خود را آماده می‌کند، چقدر خودش را وارد ورزش می‌کند و چقدر با انگیزه است، من را شگفت زده نمی‌کند. در هرم انگیزه، مودریچ پول نیست، بلکه میل به بهترین بودن، داشتن موقعیت و کسب رکورد است. این مثبت‌ترین انگیزه است. وقتی مودریچ و دیگو را مقایسه کردم، این پتانسیل را در لوکا تشخیص دادم. خب، مودریچ در فوتبال به چیزی غیرقابل تصور دست یافت: در دوئل مسی و رونالدو بین آنها قرار گرفت و بهترین بازیکن جهان شد! من اغلب مودریچ را برای بازیکنانم مثال می زنم. نه اینکه خودشان را با او مقایسه کنند، بلکه برای بهتر شدن هر روز تلاش کنند. این را به این دلیل می گویم که مودریچ در ۳۳ سالگی بهترین بازیکن جهان شد و نه به عنوان گلزن که امسال بنزما خواهد بود، بلکه به عنوان یک هافبک. این یک موفقیت است، این چیزی باورنکردنی است!

در جام جهانی حضور دارم
در زمان برگزاری جام جهانی، در عمان خواهم بود و از آنجا روزی یک پرواز برای قطر در نظر گرفته شده است، بنابراین در مسابقات کرواسی خواهم بود. کرواسی در دیدار مقابل فرانسه و دانمارک نشان داد که در رده‌ای است که می‌توان از آن نتیجه بزرگی گرفت و البته همه اینها بسیار فریبنده است. واقعیت این است که کرواسی اکنون تیم ملی باثباتی دارد، گروهی از بازیکنان جوان و فوق‌العاده قدرتمند در همه خطوط، بازیکنانی که شور، اشتیاق و روحیه نشان می‌دهند که بدون آنها نمی‌توان به یک نتیجه عالی دست یافت.


کد مطلب: 350710

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350710/اسکوچیچ-قهر-کرده-جواب-تماسم-نداد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir