به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۳۵۰۷۳۸

بارش پراکنده در انتظار این استان‌های کشور

بارش پراکنده در انتظار این استان‌های کشور
گروه جامعه:رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در نقاط مختلف کشور همچنین وزش باد شدید در نوار شرقی طی شنبه و یکشنبه (۱۵ و ۱۶ مردادماه) خبر داد.صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: چهارشنبه (۱۲ مردادماه) در برخی نقاط اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویراحمد و در هرمزگان و جنوب سیستان وبلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل پدیده غالب است. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.
 
وی افزود: پنجشنبه (۱۳ مردادماه) بارش در جنوب کشور کاهش می‌یابد و در نوار شمالی این وضعیت ادامه خواهد داشت.به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۱۴ مردادماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام استقرار می‌یابد.

وی افزود: طی بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه (۱۵ و ۱۶ مردادماه) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد:طی این دو روز دریای خزر مواج و در سواحل شمالی کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ مردادماه) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ و روز جمعه (۱۴ مردادماه) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ مرداد ماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای ۱۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها